Investigating the views of different specialties Professors in Professional Lyceums (EPAL) for their role as adult educators in the framework of the apprenticeship of EPAL graduates

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Διερεύνηση των απόψεων των Καθηγητών ειδικοτήτων Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) για το ρόλο τους ως εκπαιδευτές ενηλίκων στα πλαίσια της Μαθητείας αποφοίτων των ΕΠΑΛ
Investigating the views of different specialties Professors in Professional Lyceums (EPAL) for their role as adult educators in the framework of the apprenticeship of EPAL graduates

Mόραλη, Στυλιανή

Κορωναίου, Αλεξάνδρα
Γαλατά Παρασκευή-Βίβιαν, Κορωναίου Αλεξάνδρα
Γαλατά, Παρασκευή- Βίβιαν

Ο θεσμός της Mαθητείας ΕΠΑΛ στην Ελλάδα νομοθετήθηκε το 2013. Εφαρμόστηκε πιλοτικά σε δύο φάσεις κατά τα σχολικά έτη 2015-2016 και 2016-2017. Διευρυμένα σε όλη την επικράτεια θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2017-2018. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάδειξη των απόψεων των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων ΕΠΑΛ για το νέο τους ρόλο στην εκπαίδευση ενηλίκων στην Mαθητεία ΕΠΑΛ. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική μέθοδος. Συγκεκριμένα συγκεντρώθηκαν 124 ερωτηματολόγια. Η συμβολή των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα, αφορά στην ανάδειξη τόσο των πλεονεκτημάτων του συγκεκριμένου θεσμού όσο και στη διερεύνηση των ελλείψεων για περαιτέρω βελτιωτικές κινήσεις που μπορούν να γίνουν έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η ανεργία που πλήττει την Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες. Από την έρευνα προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ΕΠΑΛ έχουν γνώση των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων και σε μεγάλο ποσοστό έχουν γνώση των χαρακτηριστικών και δεξιοτήτων που απαιτεί ο νέος ρόλος τους. Ως προς τις συμμετοχικές τεχνικές μάθησης θεωρούν ότι είναι αναγκαίες και προτίθενται να τις εφαρμόσουν στην εκπαίδευση των μαθητών ΕΠΑΛ κατά τη διεξαγωγή της Μαθητείας. Συμφωνούν ότι οι επιμορφωτικές τους ανάγκες είναι μεγάλες ενώ υποδηλώνουν τους παράγοντες εκείνους που δυσχεραίνουν τη συμμετοχή τους στη μαθητεία ΕΠΑΛ. Η παρούσα μελέτη πιστεύουμε ότι θα συμβάλλει στο στάδιο του σχεδιασμού για την υλοποίηση του μεταλυκειακού έτους Μαθητείας ΕΠΑΛ, καθώς θα προσθέσει στοιχεία που αφορούν τις στάσεις των καθηγητών για την εκπαίδευση ενηλίκων, τις απόψεις τους για το ρόλο τους ως εκπαιδευτές ενηλίκων. Τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς, στελέχη της εκπαίδευσης, διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την διαμόρφωση και την ενδυνάμωση του θεσμού της μαθητείας ΕΠΑΛ.
Πίνακες, διαγράμματα.
Apprenticeship in Vocational Lyceums (EPAL) in Greece, was legislated in 2013. It was pilot applied in two phases, during the years 2015-2016 and the years 2016-2017. It will be applied for the first time in the entire domain during the years 2017-2018. Purpose of this Thesis is to present the opinions of Technical Training Internships in Vocational Lyceums (EPAL) about their new role in adult education of Apprenticeships in EPAL. The quantitative method was selected to conduct this research and there were gathered 124 questionnaires for this reason. The contribution of this research to the Academic Community is about the promotion of the advantages and disantvantages of Apprenticeships, in order to make reformative solutions and face unemployment in Europe effectively. The results of this research showed that EPAL trainers have the knowledge of the adult education principles and in their majority they are aware of the characteristics and the skills their new role demands. What concerns participatory training techniques, they believe they are necessary and they are willing to apply them in educating EPAL students during their Apprenticeship. They agree that their educating needs are big, which imply the factors that make participation in EPAL Apprenticeships difficult. We believe this Thesis will contribute in planning and conducting the EPAL Apprenticeship, as it will add facts that concern the Trainer’s attitude in adult education. The conclusions of this research can be of great use to education executives and educational policy modulators that target in setting up and supporting Apprenticeships in EPALs.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Ρόλος εκπαιδευτή ενηλίκων
Αρχές μάθησης ενηλίκων
Participatory Educational Technics
Adult Learning Principles
EPAL Apprenticehip
Συμμετοχικές τεχνικές μάθησης
Adult Trainer’s role
Μαθητεία ΕΠΑΛ

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-11T07:53:11Z
2017-09-24


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

3
213
51



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.