δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Αποτελεσματικός διευθυντής στη σύγχρονη εκπαιδευτική μονάδα. Ανίχνευση των απόψεων των διευθυντών και εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
The effective leader in the Contemporary Educational Unit. Detection of Leaders and Teachers' Views in Primary Education.
Νικήτας, Θεόδωρος
Δάρρα, Μαρία
Προβατά, Ανθούλα
The effectiveness of educational work in schools has been a constant matter of research concerning education. The effective leader is the key and driving force that will push the entire school community to deliver better results. The present work deals with the concept of the effective leader in a contemporary educational unit. The research carried out in this paper aims to record and interpret the views of primary school teachers in Achaia about the effective leader.
The survey was conducted in a sample of 108 primary school teachers and leaders, and the results showed that the sample teachers were very satisfied by the leadership of the school they work. Their views showed the necessity to change the administrative model of the educational system that is being followed today, highlighting the need for teachers and school executives to be trained. Moreover, their views on their participation in the process of choosing leadership were outlined.
Finally, the results show a total preference on the democratic model of school management as a means of improving its effectiveness.
Η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες αποτελούσε στόχο της έρευνας γύρω από την εκπαίδευση διαχρονικά. Ο αποτελεσματικός διευθυντής είναι το κλειδί και η κινητήρια δύναμη που θα ωθήσει ολόκληρη τη σχολική κοινότητα να επιδείξει καλύτερα αποτελέσματα. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την έννοια του αποτελεσματικού διευθυντή στη σύγχρονη εκπαιδευτική μονάδα. Η έρευνα που έγινε στα πλαίσια της εργασίας έχει στόχο να καταγράψει και να ερμηνεύσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αχαΐας, γύρω από τον αποτελεσματικό διευθυντή.
Η έρευνα έγινε με ένα δείγμα 108 συμμετεχόντων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα αποτελέσματα δείχνουν το υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των εκπαιδευτικών του δείγματος από την ηγεσία της σχολικής μονάδας που υπηρετούν. Μέσα από τις απόψεις τους αναδείχθηκε η ανάγκη αλλαγής του διοικητικού μοντέλου του εκπαιδευτικού συστήματος που ακολουθείται σήμερα και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και στελεχών της εκπαίδευσης. Επιπλέον, σκιαγραφήθηκαν οι απόψεις τους για τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες επιλογής διευθυντών.
Τέλος, τα αποτελέσματα δείχνουν μια καθολική προτίμηση στο δημοκρατικό μοντέλο διοίκησης της σχολικής μονάδας, ως μέσο βελτίωσης της αποτελεσματικότητάς της.
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University
57
2
138
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.