ATTITUDES AND OPINIONS IN RELATION TO REGUGEES AND IMMIGRANTS TO THE GREEK EDUCATIONAL SYSTEM. THE CASE OF PREFECTURE OF LESVOS AND THE PREFECTURE OF SERRES

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

«ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ Ν. ΛΕΣΒΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ Ν. ΣΕΡΡΩΝ»
ATTITUDES AND OPINIONS IN RELATION TO REGUGEES AND IMMIGRANTS TO THE GREEK EDUCATIONAL SYSTEM. THE CASE OF PREFECTURE OF LESVOS AND THE PREFECTURE OF SERRES

ΚΟΥΚΟΥΛΑ, ΑΡΙΣΤΕΑ

ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗΣ , ΙΩΑΝΝΗΣ
ΖΑΚΟΠΟΥΛΟΣ , ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Πρωταρχικός σκοπός της διαπολιτισμικής και της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης είναι η εξοικείωση των παιδιών της εκάστοτε φυλής και του εκάστοτε έθνους με το σύνολο όλων των άλλων πολιτισμών, με τους οποίους τα παιδιά έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά. Το μοντέλο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, θα πρέπει να έχει ως σκοπό την στήριξη και την ομαλή ένταξη των ομάδων με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, τη διδαχή της εκτίμησης και όχι απλώς της ανοχής στο διαφορετικό, κατοχυρώνοντας ταυτόχρονα και το δικαίωμα στη διαφορετικότητα. Αρχή του μοντέλου αυτού θα πρέπει να είναι η πίστη της πολιτισμικής ισότητας, και ιδίως η ίση πρόσβαση σε όλα ανεξαρτήτως τα παιδιά η ελεύθερη πρόσβασή τους στα πλαίσια της εκπαιδευτικής πρακτικής. Η καθημερινή σχολική πρακτική θα πρέπει να προάγει την ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσεων, που να δίνουν τη δυνατότητα στο κάθε παιδί να επικοινωνεί απρόσκοπτα με όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως των όποιων διαφορών τους. Τα τρία βασικά στοιχεία της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής είναι η ισοτιμία των πολιτισμών, η ισοτιμία του μορφωτικού κεφαλαίου ατόμων διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης και η παροχή ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών. Θα πρέπει να σημειωθεί πως, το μοντέλο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης δεν περιορίζεται μόνο στην εκπαίδευση αλλά αναφέρεται και στη νοοτροπία και στην αντίληψη της κοινωνίας, η οποία ανακυκλώνεται και εφαρμόζεται εκ νέου στην εκπαίδευση. Η εφαρμογή του μοντέλου αυτού ιδιαιτέρως στην Ελλάδα εστιάζει κυρίως σε τρεις πληθυσμιακές κατηγορίες μαθητών, των παλιννοστούντων και των αλλοδαπών (μεταναστών και προσφύγων), των Τσιγγάνων, και των Μουσουλμάνων της Θράκης, κατηγορίες οι οποίες περιλαμβάνουν και επιπλέον υποομάδες με διαφορετικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά.
The primary purpose of intercultural and multicultural education is to familiarize the children of each race and nation with all other cultures with which children come into contact for the first time. The model of intercultural education should aim to support and smooth the integration of groups with cultural specifics, the teaching of appreciation and not just tolerance to the different, while safeguarding the right to diversity. The principle of this model should be the belief in cultural equality, and in particular equal access to all, regardless of children, their free access to educational practice. Everyday school practice should promote the exchange of information and knowledge, enabling each child to communicate seamlessly with all people regardless of their differences. The three main elements of intercultural pedagogy are the parity of cultures, the equivalence of the cultural capital of individuals of different cultures and the provision of equal educational opportunities. It should be noted that the model of intercultural education is not limited to education, but also refers to the attitude and perception of society, which is recycled and re-applied to education. The implementation of this model particularly in Greece focuses mainly on three groups of pupils, returnees and immigrants (immigrants and refugees), the Gypsies and the Muslims of Thrace, which also include subgroups with different cultural characteristics.
Περιέχει πίνακες και διαγράμματα.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Μετανάστης, πρόσφυγας, διαφορετικότητα, ξενοφοβία, διαπολιτισμικότητα, εκπαιδευτικός, στάση - άποψη
: immigrant, refugee, diversity, xenophobia, intercultural, educator, opinion- attitude


Ελληνική γλώσσα

2017-10-11T08:11:58Z
2017-09-24


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

189
2
54




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.