AN ATTEMPT OF APPLYING A VARIANT OF P. FREIRE'S METHOD TO A TEACHING PROGRAM OF GREEK AS A SECOND LANGUAGE FOR FOREIGN PRISONERS

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΙΑΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΟΥ P. FREIRE ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥΣ
AN ATTEMPT OF APPLYING A VARIANT OF P. FREIRE'S METHOD TO A TEACHING PROGRAM OF GREEK AS A SECOND LANGUAGE FOR FOREIGN PRISONERS

ΜΠΙΣΜΠΙΓΙΑΝΝΗ, ΜΑΡΙΑ

ΓΑΛΑΤΑ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΙΒΙΑΝ
ΜΠΡΙΝΙΑ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Περιέχει πίνακες, διαγράμματα
In this study we examined the effectiveness of basic concepts of Paulo Freire’s critical pedagogy applied to a teaching program of Greek as a second language for a six member group of adult incarcerated foreign students of Larissa prison institution. We collected data employing qualitative research methods. We deployed participant observation using a structured form and the notes of teacher’s journal for data collection, as well as a focus group interview using a semi-structured form for keeping record of the discussion. Data analysis showed that all foreign incarcerated students developed their language skills according to their potentials. They, also, participated as team members in conducting generative approaches to the deeper meanings and definitions of Greek words through critical dialogue. Most of the members of the imprisoned students’ group of six made a positive evaluation of the teaching method that was deployed and this particular educative experience contributed to the raising of their self-esteem.
Στην παρούσα έρευνα εξετάσαμε την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής βασικών στοιχείων της κριτικής παιδαγωγικής του Paulo Freire σε πρόγραμμα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε μία ομάδα ενήλικων εκπαιδευομένων από έξι κρατούμενους αλλοδαπούς του καταστήματος κράτησης Λάρισας. Συλλέξαμε τα δεδομένα μας με ποιοτικές μεθόδους διερεύνησης. Αξιοποιήσαμε τη μέθοδο της συμμετοχικής παρατήρησης με τη χρήση δομημένης φόρμας και των σημειώσεων του εκπαιδευτικού ημερολογίου καθώς και την ομαδική συνέντευξη με τη χρήση ημιδομημένης φόρμας καταγραφής των απαντήσεων. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι όλοι οι αλλοδαποί κρατούμενοι εκπαιδευόμενοι βελτίωσαν τις γλωσσικές τους δεξιότητες ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Επίσης, συμμετείχαν ως ομάδα σε παραγωγικές προσεγγίσεις των βαθύτερων νοημάτων και των σημασιών των ελληνικών λέξεων μέσω του κριτικού διαλόγου. Οι περισσότεροι κρατούμενοι εκπαιδευόμενοι της ομάδας αξιολόγησαν θετικά τη διδακτική μέθοδο που εφαρμόστηκε και η εκπαιδευτική τους εμπειρία συνέβαλε στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

κριτικός διάλογος
εκπαίδευση ενηλίκων
κριτική παιδαγωγική
Paulo Freire
ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
Greek as a second language
εκπαίδευση των φυλακών
adult education
critical pedagogy
critical dialogue
prison education
Πάουλο Φρέιρε

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-09-24
2017-10-11T08:14:47Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

203
7
76



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.