Cultural Organizations and underprivileged youth: the case of the educational programme “Summer Democracy Workshop” of the Hellenic Parliament Foundation for Parliamentarism and Democracy

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Πολιτιστικές μονάδες και μη προνομιούχοι νέοι: Η περίπτωση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Καλοκαιρινό Εργαστήρι Δημοκρατίας» του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία
Cultural Organizations and underprivileged youth: the case of the educational programme “Summer Democracy Workshop” of the Hellenic Parliament Foundation for Parliamentarism and Democracy

Χρόνης, Χρήστος

Μάσχα, Εύχαρις
Πούλιος, Ιωάννης

0
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αναλύει την ενταξιακή πολιτική του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, όπως αυτή χαράσσεται και ασκείται μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Καλοκαιρινό Εργαστήρι Δημοκρατίας». Σκοπός της εργασίας μας είναι να εξετάσει το πρόγραμμα και μέσα από αυτό τις προσπάθειες του Ιδρύματος της Βουλής, να μεταλαμπαδεύσει σε μη προνομιούχους νέους βασικές αρχές του πολιτισμού μας και ειδικότερα της δημοκρατίας. Ταυτόχρονα, επιδιώκουμε την αξιολόγηση του προγράμματος και την διαμόρφωση βασικών κατευθυντήριων- προτάσεων για τη διαμόρφωση ενός πλαισίου χάραξης προγραμμάτων με παρόμοιους στόχους. Κατ’ αρχάς σκιαγραφείται το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας. Εξετάζονται οι κύριες εκπαιδευτικές θεωρίες και ο τρόπος με τον οποίο αυτές ενσωματώνονται και επηρεάζουν την εκπαίδευση στο πλαίσιο των πολιτιστικών οργανισμών. Ειδικότερα ο ρόλος των πολιτιστικών οργανισμών προς την κατεύθυνση της ένταξης εξετάζεται τόσο από θεωρητική σκοπιά, όσο και μέσα από παραδείγματα δράσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στον εξωτερικό. Στη συνέχεια εξετάζεται η περίπτωση του Ιδρύματος της Βουλής, το οποίο συμβάλλει με τις πολύπλευρες δράσεις που αναπτύσσει τόσο στον τομέα του πολιτισμού όσο και στον τομέα της κοινωνικής ένταξης. Ως παράδειγμα παρουσιάζεται και εξετάζεται αναλυτικά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Καλοκαιρινό Εργαστήρι Δημοκρατίας» και οι ποικίλες δράσεις που υλοποιούνται κατά τη διάρκεια του. Eξετάζονται επίσης τα εκπαιδευτικά προγράμματα άλλων Κοινοβουλίων και συγκεκριμένα του Ευρωπαϊκού και του Βρετανικού. Στα συμπεράσματα τονίζεται η πρωτοτυπία του προγράμματος με έμφαση στους τρόπους με τους οποίους αυτό μπορεί να συμβάλλει στην κοινωνική και εκπαιδευτική ένταξη των εφήβων μαθητών. Τέλος, επιχειρείται αξιολόγηση του προγράμματος, παρουσιάζονται τα θετικά και αρνητικά του σημεία και γίνονται προτάσεις σχετικά με τη διαμόρφωση βασικών κατευθύνσεων προγραμμάτων παρόμοιας στόχευσης. .
The present paper analyzes the inclusion policy of the Hellenic Parliament Foundation for Parliamentarism and Democracy through the educational programme “Summer Democracy Workshop”. Through the analysis of the programme we aim to examine the actions of the Hellenic Parliament Foundation towards instilling basic principles of our culture and especially principles of democracy in underprivileged youth. At the same time we aim to assess the programme and to formulate basic guidelines for similar programmes. First we present the theoretical background of our paper. We examine the main educational theories and the way they influence the educational activities of cultural organizations. More specifically we examine the social role of cultural organizations and especially their contribution on the field of social inclusion both on a theoretical level as well as through examples of activities undertaken by cultural organizations both in Greece and abroad. Next we examine the case of The Hellenic Parliament Foundation which contributes to the fields of culture and social inclusion through its multifaceted activities. The example of the educational programme “Summer Democracy Workshop” will be presented and thoroughly examined. We also examine the educational programmes of the British and European Parliaments respectively. In the conclusions we will stress the originality of the programme emphasizing on the ways it can contribute to the social and educational inclusion of young adult students. Finally the programme is assessed presenting its positive and negative aspects and suggestions are made for future improvements.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

inclusion
Hellenic Parliament Foundation
πολιτισμός
education
ένταξη
έφηβοι
Ίδρυμα της Βουλής
culture
εκπαίδευση
young adults 


Ελληνική γλώσσα

2017-10-01
2017-10-11T09:42:06Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
102
38




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.