Ιn-service training of the employees of the Asylum Service : instrumental learning or a transformative experience ?

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2017 (EN)
Υπηρεσιακή εκπαίδευση των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Ασύλου: εργαλειακή μάθηση ή μετασχηματιστική εμπειρία;
Ιn-service training of the employees of the Asylum Service : instrumental learning or a transformative experience ?

Μπούτου, Ευφροσύνη

ΚΕΔΡΑΚΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ
KEΔΡΑΚΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΚΟΥΛΑΟΥΖΙΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ

0
Το θέμα της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων των εργαζόμενων της Υπηρεσίας Ασύλου του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής σχετικά με τον ρόλο της υπηρεσιακής τους εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της παρούσας εμπειρικής έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων εργαζομένων της Υπηρεσίας Ασύλου σχετικά με την εργαλειακή ή μετασχηματιστική αξία της υπηρεσιακής τους εκπαίδευσης. Η εξέταση του συγκεκριμένου θέματος κρίθηκε σκόπιμη διότι, σύμφωνα με μελετητές του πεδίου, η εκπαίδευση του προσωπικού σε ένα οργανισμό θεωρείται σημαντική για την απόδοση του οργανισμού συνολικά αλλά και για την ανάπτυξη των ικανοτήτων του προσωπικού σε ατομικό επίπεδο. Επιπλέον, τα σχετικά με το θέμα ερευνητικά δεδομένα φαίνεται να είναι περιορισμένα, αφού πρόκειται για μια νεοσύστατη δημόσια υπηρεσία με αντικείμενο τη διαχείριση αιτημάτων διεθνούς προστασίας υπηκόων τρίτων χωρών, ένα μείζον ζήτημα στην ελληνική και ευρωπαϊκή σφαίρα υπό τις τρέχουσες εξελίξεις και τις πρωτοφανείς μεταναστευτικές ροές των τελευταίων ετών. Για την παρούσα έρευνα επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση με εργαλείο έρευνας την ατομική ημιδομημένη συνέντευξη. Οι συνεντεύξεις διενεργήθηκαν στην Αθήνα με τη συμμετοχή δέκα (10) εργαζόμενων της Υπηρεσίας Ασύλου, οι οποίοι είχαν ολοκληρώσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται από τον οργανισμό. Η έρευνα εγγράφεται στο επιστημονικό πεδίο της Εκπαίδευσης Eνηλίκων. Το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε η έρευνα, προέκυψε από τη μελέτη πηγών ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας σχετικά με το θέμα και στηρίχθηκε κυρίως σε ερευνητικές μελέτες για την μετασχηματίζουσα μάθηση, την οργανωσιακή μάθηση και τη μάθηση στο χώρο εργασίας. Tα κύρια ευρήματα της έρευνας φαίνεται να επιβεβαιώνoυν την εργαλειακή αξία της εκπαίδευσης, αφού διαπιστώνεται ότι οι εργαζόμενοι απέκτησαν μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητες, ώστε να εκτελούν με επάρκεια τα εργασιακά τους καθήκοντα. Από την άλλη πλευρά, δεν φαίνεται να προκύπτει η μετασχηματιστική αξία του προγράμματος εκπαίδευσης. Αναδεικνύεται ωστόσο η συμβολή της εμπειρίας πάνω στο εργασιακό αντικείμενο, ως παράγοντας αλλαγής απόψεων και τρόπου σκέψης των εργαζομένων, που ενδεχομένως να συμβάλλει στο μετασχηματισμό θεωρήσεων τους. Επιπλέον, φαίνεται να αναγνωρίζεται η αξία της επικοινωνίας, συνεργασίας και ομαδικότητας στο χώρο εργασίας, καθώς και ο υποστηρικτικός ρόλος των εκπαιδευτών στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Τα ευρήματα του παρόντος ερευνητικού σχεδίου θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποτελέσουν αφορμή για περαιτέρω κριτική εξέταση του τρόπου ανάπτυξης του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, αφού πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται στις περισσότερες αντίστοιχες υπηρεσίες των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, ίσως η παρούσα ερευνητική εργασία να συμβάλλει στο μερίδιο που της αναλογεί, στην περαιτέρω διερεύνηση της πτυχής του πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων που σχετίζεται με τη μάθηση μέσα σε οργανισμούς με ανάλογο προφίλ. Λέξεις – Κλειδιά : Υπηρεσία Ασύλου, ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση, μετασχηματίζουσα μάθηση, εργαλειακή μάθηση
Τhe subject of this study is to explore the views of the employees of the Asylum Service (Ministry of Migration Policy) with regard to the role of their in-service training. More specifically, the purpose of this empirical research was to explore the views of the employees of the Asylum Service with regard to the instrumental or transformative value of their in-service training. The investigation of this specific issue was judged to be crucial since the importance of the training of the employees in an organization is considered important for the performance of the organization as a whole, as well as for the development of skills of its employees on an individual basis. In addition, the relevant research data on this field seem rather limited since the Asylum Service is a newly established public service with main task the management of applications of international protection by third country nationals, which - under the current developments and impressive migratory flows of the recent years - has been clearly a major issue both within the greek and european sphere. Τhe qualitative approach was adopted for this research, using as a tool semi-structured individual interviews. The interviews were conducted in Athens with the participation of ten (10) employees of the Asylum Service, who had attended the in-service training programme, applied by the organization. The research has been conducted within the framework of the scientific field of Adult Learning. The research was based on the theoretical framework which came out of the study of resources from greek and foreign bibliography, relevant to the subject of this study. Mainly, it was based on research papers about transformative learning, organizational learning and workplace learning. The keys findings seem to verify the instrumental value of the training since it is noted that the employees obtained expertise knowledge and skills through the training programme in order to be able to perform their working duties adequately. On the other hand, this particular training does not seem to convey transformative value. Ηοwever, what is highlighted is the contribution of the experience on the working subject, as a factor of change of views and ways of thinking of the employees which perhaps contributes into the transformation of their views. In addition, it seems that the value of communication, cooperation and team-work in the workplace are recognized as well as the supportive role of the trainers in this particular training programme. The findings of this research project could perhaps lead to a further critical exploration of the way of development of the applied training programme since it is broadly applied into most of the respective services of the EU member states. Furthermore, the present research may contribute - in its share- in further exploration of the field of Αdult Learning, which is related to learning in organizations with similar profile. Key words: Αsylum Service, in-service training, transformative learning, instrumental learning.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση
μετασχηματίζουσα μάθηση
εργαλειακή μάθηση
Υπηρεσία Ασύλου

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Greek

2017-09-24
2017-10-11T09:48:53Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

2
50
163



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)