Does the teaching of French literature menage to attract the learners' interest today? A survey has been conducted over the teachers' and learners' representations concerning the contribution of literature to the learning of French language and culture in fl classes.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

L'enseignement de la littérature française arrive-t-il à séduire les apprenants d'aujourd'hui ? Enquête sur les représentations des enseignants et des apprenants sur la contribution de la littérature à l'apprentissage de la langue française et de sa culture en classe de FLE.
Does the teaching of French literature menage to attract the learners' interest today? A survey has been conducted over the teachers' and learners' representations concerning the contribution of literature to the learning of French language and culture in fl classes.

ΣΙΑΧΟΥ, ΣΟΦΙΑ

ΓΑΛΑΝΗ, ΜΑΡΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΠΑΤΕΛΗ, ΜΑΡΙΑ

ΠΙΝΑΚΕΣ, ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αυτή η διπλωματική εργασία αναφέρεται στη θέση της γαλλικής λογοτεχνίας σε μια τάξη F.L.E λαμβάνοντας υπόψη απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών για τη συνεισφορά της στην εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας και της γαλλικής κουλτούρας. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα μελέτη έχοντας κάνει μια αναδρομή στη θέση που κατέχει η λογοτεχνία στις μεθοδολογίες της διδακτικής της F.L.E, παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας έρευνας ποσοτικής με στόχο να διερευνήσει τις αντιλήψεις των ελλήνων εκπαιδευτικών και μαθητών όσον αφορά στη διδασκαλία και στη θέση της λογοτεχνίας σε τάξη F.LE. Πιο συγκεκριμένα, με τη βοήθεια δυο ερωτηματολογίων, το ένα απευθυνόμενο στους καθηγητές F.L.E και το άλλο στους μαθητές της γαλλικής γλώσσας, εξετάσαμε εάν και σε ποίο βαθμό, η γαλλική λογοτεχνία συνεχίζει να γοητεύει τους σημερινούς μαθητές. Η ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων μας επέτρεψαν να εξάγουμε τα βασικότερα συμπεράσματα της ερευνάς μας, όσον αφορά στα κίνητρά τους να μελετήσουν λογοτεχνικά κείμενα, τις πιθανές δυσκολίες τους καθώς και τα πιθανά οφέλη τους. Τέλος, οι προτάσεις-συμβουλές τους ίσως καταστήσουν τη διδασκαλία του λογοτεχνικού κειμένου πιο ελκυστική για τους μελλοντικούς μαθητές.
Ce mémoire porte sur la place de la littérature française en classe de F.L.E en prenant en compte les représentations des enseignants et des apprenants sur sa contribution à l’apprentissage de la langue française et de sa culture. Dans ce cadre, la présente étude, après avoir fait un recours à la place que la littérature détient dans les méthodologies didactiques du F.L.E, affiche les résultats d’une recherche quantitative dans le but de prospecter les perceptions des enseignants et des apprenants grecs concernant l’enseignement et la place de la littérature en classe de F.L.E. Plus précisément, à l’aide de deux questionnaires, l’un adressé aux enseignants de F.L.E et l’autre aux apprenants de la langue française, nous avons examiné si et à quel degré, la littérature française continue à séduire les apprenants d’aujourd’hui. L’analyse des réponses des participants nous a permis de dégager les conclusions principales de notre recherche, concernant leurs motivations à étudier des textes littéraires, leurs éventuelles difficultés ainsi que leurs éventuels profits. Pour terminer, leurs propositions-conseils rendent peut-être l’enseignement du texte littéraire plus attrayant pour les futurs apprenants.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Διδακτική της FLE, Διδακτική της λογοτεχνίας, απόψεις, διδασκαλία της λογοτεχνίας σε τάξη FLE
Didactique du F.L.E, didactique de la littérature, représentations, enseignement de la littérature en classe de FLE


Γαλλική γλώσσα

2017-10-11T10:00:10Z
2017-09-30


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
3
96




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.