L’ENSEIGNEMENT/APPRENTISSAGE DU VOCABULAIRE A TRAVERS LE JEU DE LA PANTOMIME : LE CAS DE TROIS DERNIERES CLASSES DE L’ECOLE PRIMAIRE GRECQUE

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Η διδασκαλία / εκμάθηση του λεξιλογίου μέσω του παιχνιδιού της παντομίμας: η περίπτωση των τριών τελευταίων τάξεων του Ελληνικού Δημοτικού Σχολείου
L’ENSEIGNEMENT/APPRENTISSAGE DU VOCABULAIRE A TRAVERS LE JEU DE LA PANTOMIME : LE CAS DE TROIS DERNIERES CLASSES DE L’ECOLE PRIMAIRE GRECQUE

ΝΙΚΟΛΑΡΑΚΗ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Κρυστάλλη, Πηνελόπη

Γνωρίζουμε ήδη τις δυσκολίες που οι εκπαιδευτικοί συναντούν προκειμένου να διδάξουν το λεξιλόγιο στους μαθητές. Και από την πλευρά των μαθητών είναι γνωστό πως η διαδικασία της εκμάθησης των λέξεων τους πλήττει και τους κουράζει. Ωστόσο, η κατοχή ενός υψηλού ποσού λέξεων σε μία ξένη γλώσσα θεωρείται αναγκαία για την επίτευξή της. Λοιπόν για να τραβήξουν την προσόχη των μαθητών και να διευκολύνουν την εκμάθηση, οι εκπαιδευτικοί βρίσκουν τροπους, διαμέσω των ψυχαγωγηκών δραστηριοτήτων, να ενθααρρύνουν και να ωθήσουν τους μαθητές προς μία πιο θετική ματιά της εκμάθησης του λεξιλογίου σε μία ξένη γλώσσα. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην εκμάθηση του λεξιλογίου στις τελευταίες ταξεις του ελληνκού δημοτικού σχολείου, με τη βοήθεια της παντομίμας. Στο πρώτο μέρος της διπλωματικής εργασίας παρουσιάσαμε το θεωρητικό πλαίσιο το οποίο μας οδήγησε στην κατασκευή του εργαλείου της ερευνάς μας μέχρι την ερμήνευση του παρεχόμενων αποτελεσμάτων. Στο δεύτερο μέρος, για την πραγματοποιήση της έρευνας, χρησιμοποιήσαμε την τεχνική της παρατήρησης των τάξεων και μ’αυτό το τρόπο εκπονήσαμε ένα εργαλείο, ένα πλέγμα παρατηρήσης τάξεων, κατάλληλο για το σκοπό της έρευνάς μας. Τα παρεχόμενα αποτελέσματα μας επέτρεψαν να διαπιστώσουμε ότι, στις τάξεις της γαλλικής ως ξένης γλώσσας που παρατηρήσαμε, το παιχνίδι της παντομίμας βοήθησε ουσιαστικά στην βελτίωση της εκμάθησης του λεξιλογίου κανωντάς το πιο ελκυστικό και διασκεδαστικό ενώ ταυτόχρονα παρακίνησε την κινητροδότηση των μαθητών.
Περιέχει: πίνακες, εικόνες
Nous connaissons déjà les difficultés que les enseignants rencontrent afin d’enseigner le vocabulaire aux élèves. Et du côté des élèves est bien connu comment le processus de l’apprentissage des mots leur ennuie et leur fatigue. D’ailleurs, la possession d’un nombre éle-vé des mots dans une langue étrangère est considérée essentielle pour son acquisition. Alors pour attirer l’attention des apprenants et faciliter l’apprentissage, les enseignants essaient de trouver des façons, à travers les activités ludiques, à encourager et à inciter les élèves vers un regard plus positif face à l’enseignement du lexique d’ une langue étrangère. Dans ce cadre, le présent travail se concentre sur l’apprentissage du vocabulaire aux der-nières classes du primaire grec à l’aide du jeu de la pantomime. Dans la première partie du mémoire, nous avons présenté le cadre théorique qui nous a amenée à la construction de l’outil de notre recherche jusqu’ à l’interprétation des résultats obtenus. Dans la deuxième partie, pour la réalisation de la recherche, nous avons utilisé la technique d’observation de classes et nous avons ainsi élaboré un outil, une grille d’observation, adéquate au but de la recherche. Les résultats obtenus, nous ont permis de constater que, en classes de FLE observées, le jeu de la pantomime a beaucoup aidé à l’amélioration de l’enseignement du lexique en le rendant plus attrayant et amusant en même temps qu’en stimulant la motivation des apprenants.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

jeu, motivation, pantomime
παιχνίδι, παρότρυνση, παντομίμα


Γαλλική γλώσσα

2017-09-30
2017-10-11T10:34:02Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
1
90




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.