The institution of Artistic school as mean of culture in public education. Case Study: The Artistic School of Geraka.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Ο θεσμός του Καλλιτεχνικού Σχολείου ως φορέα πολιτισμού στη δημόσια εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα.
The institution of Artistic school as mean of culture in public education. Case Study: The Artistic School of Geraka.

ΨΑΡΡΑΚΗ, ΓΕΩΡΓΙΑ

ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ, ΑΝΤΩΝΙΑ
ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΟΝΤΟΧΡΗΣΤΟΥ, ΜΑΡΙΑ

The educational system is one the basic factors that influence the form of a person’s personality, while in the meanwhile, contributes considerably to the person’s harmonious integration in the social frame. The creation of a multifunctional personality with sentimental, psychological and kinetic abilities is achieved through education. The spread of moral and cultural values makes it clear that education and culture go hand in hand. With this paper, we examine the public institutions dedicated to Arts addressed to children that represent the artistic side of educational system, the artistic schools, whose goal is “to work on artistic cultural and the educational abilities of students”. First, we examine the cultural policy of the country, in relation with the educational system. Through questionnaires and interviews, we work on results regarding the work of Artistic School of Gerakas, which is the first public school that was founded in Greece. Finally, through the results we examine, whether the Artistic Schools reach their main goal, which is the creation of the future artist who is also a scientist that can have all academic knowledge gained by school, while in the meantime respects and evolves his artistic talents.
Περιέχει: πίνακες, διαγράμματα, εικόνες
Το εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες διαμόρφωσης της προσωπικότητας ενός νέου ανθρώπου και συμβάλλει σημαντικά στην αρμονική ένταξη του στο κοινωνικό πλαίσιο. Με την εκπαίδευση επιδιώκεται η διαμόρφωση μίας πολυδιάστατης προσωπικότητας μέσω της ανάπτυξης συναισθηματικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων και της ανάδειξης κλίσεων και ενδιαφερόντων κάθε μαθητή. Η μεταλαμπάδευση επίσης αξιών, ηθικών και πολιτισμικών, καθιστά τη σχέση εκπαίδευσης και πολιτισμού άρρηκτη, επιτακτική και αυτονόητη. Στην παρούσα εργασία, εξετάζονται στο σύνολο τους οι δομές που επικεντρώνονται στην εκμάθηση των Τεχνών στα παιδιά που γίνονται οι πραγματικοί κοινωνοί της καλλιτεχνικής πλευράς του εκπαιδευτικού συστήματος, τα καλλιτεχνικά σχολεία, που έχουν ως σκοπό λειτουργίας τους “την καλλιέργεια και την εκπαίδευση των δεξιοτήτων των μαθητών αναφορικά με τις τέχνες”. Εξετάζεται αρχικά η πολιτιστική πολιτική του τόπου σε σχέση με την εκπαίδευση και παρουσιάζονται οι βασικές κατευθύνσεις της δημόσιας εκπαίδευσης. Μέσω ερωτηματολογίων και στοχευμένων συνεντεύξεων, διερευνάται το ειδικό καλλιτεχνικό έργο των καλλιτεχνικών σχολείων. Η έρευνα επικεντρώνεται στο Καλλιτεχνικό Σχολείο του Γέρακα, το πρώτο που ιδρύθηκε στην Ελλάδα. Τέλος, μελετάται το κατά πόσο πετυχαίνουν τα καλλιτεχνικά σχολεία το στόχο τους, τη δημιουργία δηλαδή του αυριανού καλλιτέχνη - επιστήμονα, του ανθρώπου που θα κατακτήσει σε υψηλό επίπεδο τις τεχνικές γνώσεις, ενώ παράλληλα σέβεται και εξελίσσει τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Χορός
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Καλλιτεχνικά Σχολεία
Εικαστικά
Κινηματογράφος


Ελληνική γλώσσα

2017-10-11T10:47:21Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
68
139




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.