"The institution of the mentor in the Greek educational system: exploring the perceptions of participating teachers in a pilot project of the Secondary Education of Fthiotida perfecture regarding the institution"

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

«Ο θεσμός του μέντορα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: διερεύνηση των αντιλήψεων συμμετεχόντων εκπαιδευτικών σε πιλοτικό πρόγραμμα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Φθιώτιδας σχετικά με το θεσμό»
"The institution of the mentor in the Greek educational system: exploring the perceptions of participating teachers in a pilot project of the Secondary Education of Fthiotida perfecture regarding the institution"

Καρβέλη, Αμαλία

Μπρούζος, Ανδρέας
Χατζηλεοντιάδου, Σοφία

Περιέχει: πίνακες, σχήματα, εικόνες.
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Φθιώτιδας, αναφορικά με το θεσμό του μέντορα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, μέσα από την εμπειρία που βίωσαν από την πιλοτική εφαρμογή του θεσμού από τη Δ.Δ.Ε. Φθιώτιδας. Διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις μεντόρων και μεντορευομένων, οι οποίοι συμμετείχαν στο πιλοτικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε από την συγκεκριμένη δευτεροβάθμια, μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+. Η ερευνητική προσπάθεια πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2017 και σε αυτή συμμετείχαν 11 εκπαιδευτικοί, 5 μέντορες και 6 μεντορευόμενοι του συγκεκριμένου προγράμματος. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με θεματική ανάλυση περιεχομένου. Καταγράφηκαν χαρακτηριστικά της εμπειρίας μεντόρων και μεντορευομένων από τη συμμετοχή τους στο πιλοτικό πρόγραμμα, θέματα που αφορούν στις συναντήσεις, στη συνεργασία τους γενικότερα, ενώ διερευνήθηκαν οι απόψεις των 11 συμμετεχόντων για θέματα που αφορούν τον μέντορα και συγκεκριμένα τον πολύπλοκο ρόλο του, τις δεξιότητές του, τα κριτήρια επιλογής του και την επιμόρφωση που πρέπει να λάβει. Όσον αφορά τον μεντορευόμενο, διαπιστώθηκε από την έρευνα ότι καλείται να καλύψει αρκετές ανάγκες του με την είσοδό του σε μια σχολική μονάδα, με έμφαση στις ψυχοσυναισθηματικές, ενώ περιγράφηκαν και βασικά του χαρακτηριστικά. Όσον αφορά τη σχέση μέντορα-μεντορευόμενου, όπως ανέφεραν οι ερωτηθέντες, πολλά θέματα συζητήθηκαν και επιλύθηκαν, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, ενώ από την έρευνα, αποδείχτηκε ότι το πρόγραμμα ήταν αποτελεσματικό, εφόσον τηρήθηκαν βασικές προϋποθέσεις (εχεμύθεια, συναδελφική διάθεση, σεβασμός, ισοτιμία), με πολλαπλά οφέλη, τόσο για τον μέντορα και τον μεντορευόμενο, όσο και για τη σχολική μονάδα. Τέλος, η έρευνα καταλήγει ότι ο θεσμός του μέντορα είναι ευεργετικός για το σύγχρονο, ελληνικό, δημόσιο σχολείο, αρκεί να τηρηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις.
The main purpose of this research is to investigate and record the perceptions of secondary school teachers in the Prefecture of Fthiotida regarding the institution of the mentor in the Greek public school, through the experience that they experienced during the pilot implementation of the institution by the Prefecture of Fthiotida. The perceptions of mentors and mentee’s who participated in the pilot project carried out by this secondary school through the European program ERASMUS + were recorded. The research effort was carried out in March of 2017 and it was attended by 11 teachers, 5 mentors and 6 mentee’s, who were in this program. The semi-structured interview was used as a data collection tool. The data were analyzed using content analysis. Characteristics of the experience of the mentors and their attendance in the pilot project issues related to the meetings, their cooperation in general were recorded, while the views of the 11 participants on issues related to the mentor, namely his complex role, his skills, the selection criteria and the training to be undertaken. As far as the mentee is concerned, research has found that he has to meet a number of needs by entering a school unit, with an emphasis on psycho-emotional, while his basic features, have been described. Regarding the mentor-mentee relationship, according to the participants, many issues were discussed and solved without any particular difficulty, while the research proved that the program was effective provided that basic conditions (confidentiality, mutual mood, respect, parity) were met, with multiple benefits, both for the mentor and the mentee, as well as for the school unit. Finally, the research concludes that the institution of the mentor is beneficial to the modern, Greek, public school, provided that the necessary conditions are met.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

μεντορευόμενος
mentor
μέντορας
νεοεισερχόμενος εκπαιδευτικός
δευτεροβάθμια εκπαίδευση
secondary education
mentoring
mentee
beginning teacher


Ελληνική γλώσσα

2017-10-11T10:50:55Z
2017-09-30


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

441
5
71




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.