Developing EFL Students' Intercultural Awareness: Curriculum Approaches to Intercultural Communication in the Greek Primary EFL context

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Αναπτύσσοντας την Διαπολιτισμική Επίγνωση των Μαθητών της Αγγλικής Γλώσσας: Προωθώντας τη Διαπολιτισμική Επικοινωνία στην Ελληνική Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μέσα από τα Προγράμματα Σπουδών
Developing EFL Students' Intercultural Awareness: Curriculum Approaches to Intercultural Communication in the Greek Primary EFL context

Σκύφτη/Skyfti, Ελένη-Ειρήνη/Eleni-Eirini

Καρράς/Karras, Ιωάννης/Ioannis
Γεωργούντζου/Georgountzou, Αναστασία/Anastasia

The societal changes that have formulated the European and worldwide scene in recent decades demonstrate themselves as long-term processes with a dynamic, evolving and ever-changing nature. The financial and economic globalization, the emergence of global and uniform lifestyles, the expanding professional and individual mobility and the spread of migration leading sometimes to the augmentation of new minority groups in addition to the existing ones, are the compound elements of present-day societies where citizens encounter an intense blend of peoples from different cultures, ethnic groups, nations and religions. Within this context, mutual understanding and intercultural competence are more urgent than ever because through them we can respond to some of the most malignant problems of contemporary societies. The overall aim of the present research is to reinforce the emergence of intercultural learners educated by intercultural EFL teachers within the Greek State Primary Education. In doing so, it addressed the issue of intercultural education and the realization of its objectives through the curriculum frameworks that inform EFL in the Greek State Primary Education. Moreover, it instilled knowledge regarding Greek EFL teachers’ views towards intercultural communication and the respective practices they employ, when integrating culture teaching with language teaching. It, also, tried to speculate the areas of intercultural teaching that seem to be more trivial for EFL teachers and it provided suggestions for empowering EFL teachers’ confidence and competence when integrating culture teaching with language teaching.
Οι κοινωνικές αλλαγές που έχουν διαμορφώσει την Ευρωπαϊκή και παγκόσμια σκηνή τις τελευταίες δεκαετίες, είναι αποτέλεσμα μακροπρόθεσμων, δυναμικών και εξελισσόμενων διαδικασιών. Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, η εμφάνιση ενός παγκόσμιου και καθολικού τρόπου ζωής, η συνεχώς αυξανόμενη επαγγελματική αλλά και ατομική κινητικότητα και η εξάπλωση της μετανάστευσης, που οδηγεί κάποιες φόρες στην αύξηση των ήδη υπαρχόντων μειονοτικών ομάδων, αποτελούν τα συνθετικά στοιχειά διαμόρφωσης των σημερινών κοινωνιών, μέσα στις οποίες συνυπάρχει ένα κράμα λαών με διαφορετικό πολιτισμικό, εθνικό και θρησκευτικό υπόβαθρο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η αμοιβαία κατανόηση και η διαπολιτισμική ικανότητα είναι περισσότερο επιτακτικές όσο ποτέ άλλοτε, αφού μας δίνουν την δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε κάποια από τα πιο καταστροφικά και επικίνδυνα προβλήματα των σύγχρονων κοινωνιών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ενίσχυση της ανάπτυξης της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητών της Αγγλικής γλώσσας της Ελληνικής Δημόσιας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς με διαπολιτισμικές διδακτικές ικανότητες. Η συγγραφέας της ερευνητικής εργασίας, προκειμένου να επιτύχει αυτόν τον σκοπό, αναφέρθηκε στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και εξέτασε την επίτευξη των στόχων της μέσα από τα προγράμματα σπουδών που καθοδηγούν τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στην Ελληνική Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον, εξέτασε τις απόψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών της Αγγλικής γλώσσας για την διαπολιτισμική επικοινωνία καθώς επίσης και τις διδακτικές πρακτικές που χρησιμοποιούν όταν ενσωματώνουν την πολιτισμική διδασκαλία με τη διδασκαλία της γλώσσας. Τέλος, προσπάθησε να ανιχνεύσει ποιες πτυχές της διαπολιτισμικής διδασκαλίας προβληματίζουν περισσότερο τους εκπαιδευτικούς της Αγγλικής γλώσσας και παρουσίασε προτάσεις προκειμένου να ενισχυθούν η αυτοπεποίθηση και οι διδακτικές ικανότητες των εκπαιδευτικών κατά την ενσωμάτωση της διδασκαλίας του πολιτισμού με αυτή της γλώσσας.
INCLUDES TABLES & FIGURES: Table 1: p. 38, Table 2: p. 38-39, Table 3: p. 39, Table 4: p. 40, Table 5: p. 40-41, Table 6: p. 43-44, Table 7: p. 42, Table 8: p. 46, Table 9: p. 47, Table 10: p. 49, Table 11: p. 51, Table 12: p. 52, Table 13: p. 54. Figure 1: p. 41, Figure 2: p. 46, Figure 3: p. 48, Figure 4: p. 50

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Intercultural Education, Communication, Awareness, Competence
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Επικοινωνία, Επίγνωση, Ικανότητα


Αγγλική γλώσσα

2017-10-12T08:15:53Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
107
4 Appendices: Appendix A: Cover Letter, Appendix B: Questionnaire for Primary EFL Teachers, Appendix C: List of Figures, Appendix D: List of Tables




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.