Cultural Policy and Cultural Strategy of Networking in Education. Case Study "Ancient Theaters echo in their silence" Cultural Programme of the 1st High School of Gerakas UNESCO' s ASPnet member

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Πολιτιστική Πολιτική και Πολιτιστική Στρατηγική της Διαδικτύωσης στην Εκπαίδευση. Μελέτη Περίπτωσης «Τα Αρχαία Θέατρα αντηχούν μες στη σιωπή τους» Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 1ου Γυμνασίου Γέρακα μέλους ASPnet της UNESCO
Cultural Policy and Cultural Strategy of Networking in Education. Case Study "Ancient Theaters echo in their silence" Cultural Programme of the 1st High School of Gerakas UNESCO' s ASPnet member

Πετρόγιαννου, Σοφία

Τσακηρίδη, Όλγα
Φιλολία, Αργυρώ

Περιέχει: Εικόνες, Πίνακες, Γραφήματα
Από τις δεκαετίες 1950 και 1960 και μετά, αναθεωρείται διεθνώς η έννοια του πολιτισμού και αναγνωρίζεται ότι μπορεί να επιδράσει θετικά μέσω της κατάλληλης πολιτιστικής πολιτικής, στην προώθηση της ανάπτυξης σε διεθνές, εθνικό και τοπικό επίπεδο. Ο Πολιτισμός ως έννοια, διατρέχει όλες τις εκφάνσεις των καθημερινών δραστηριοτήτων και ως έννοια πολυσήμαντη, έχει αναλυθεί από πλήθος επιστημών. Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη, παίζει τόσο η Πολιτιστική Πολιτική, όσο και η Πολιτιστική Στρατηγική. Στον κλάδο της Πολιτιστικής Εκπαίδευσης, πολιτική ασκείται σε εθνικό επίπεδο από το Κράτος, όπου ο Πολιτισμός ως αντικείμενο, απαντάται σε αρκετά όργανα, εκτός από το καθ' ύλην αρμόδιο Υπ. Πολιτισμού, όπως λόγου χάριν στο Υπ. Παιδείας, Υπ. Εξωτερικών, Υπ. Περιβάλλοντος κ.λ.π. Πολιτιστική Πολιτική ασκούν και η Ε.Ε. αλλά και διεθνείς οργανισμοί όπως η UNESCO, ιδιώτες, φορείς αλλά και η Κοινωνία των Πολιτών. Σε ένα περιβάλλον διαρκώς μεταβαλλόμενο, η έννοια του διαπολιτισμικού διαλόγου και της προώθησης των πολιτισμικών πολυμορφιών, κατέχει σημαίνουσα θέση. Σε αυτό το πλαίσιο οι συμπράξεις και συνεργίες μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων και η αξιοποίηση πολιτιστικών και σχολικών δικτύων, μέσα από την έννοια της δικτύωσης και της διαδικτύωσης (internet) καθώς επίσης και της ιδέας της Καινοτομίας, ως διαδικασίας της Διοίκησης, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, μπορούν να αποτελέσουν μία βάση ανάπτυξης του διαπολιτισμικού διαλόγου, της χάραξης νέας πολιτικής και στρατηγικής για την κάλυψη αναγκών και αλλαγών. Όλα αυτά μπορούν να λειτουργήσουν μέσα στο πλαίσιο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και του συνεχούς ελέγχου, της αξιολόγησης και αξιοποίησης των αποτελεσμάτων. Στην παρούσα μελέτη εξετάζονται οι παραπάνω έννοιες, μέσα από την Περίπτωση Μελέτης του εκπαιδευτικού προγράμματος του 1ου Γυμνασίου Γέρακα, μέλους του δικτύου ASPnet της UNESCO «Τα αρχαία θέατρα αντηχούν μες τη σιωπή τους». Στο τέλος παρουσιάζονται ορισμένες προτάσεις, στηριζόμενες στα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν.
Since the 1950s and 1960s, the concept of culture has been internationally reviewed, and it is recognized that it can positively influence through an appropriate cultural policy the promotion of development at international, national and local level. Culture as a concept runs through all the manifestations of everyday activities and as a multifaceted concept has been analyzed by a multitude of sciences. The Cultural Policy and the Cultural Strategy play a decisive role in development. In the field of Cultural Education, policy is exercised at national level by the State, where Culture as an object is found in several institutions other than the competent Ministry. Culture as an object, can be found in a variety of government institutions such as the Ministry of Education, Ministry of Education Foreign Affairs Ministry Environment and so on. Cultural Policy is also exercised by the EU, but also by international organizations such as UNESCO, individuals, institutions and Civil Society. In an ever-changing environment, the concept of intercultural dialogue and the promotion of cultural diversity has a prominent place. In this context, partnerships and synergies between the partners that are involved and the exploitation of cultural and school networks, through the concept of networking and internet, as well as the idea of Innovation as a process of Management combined with the exploitation of ICT can be a basis for developing intercultural dialogue, shaping a new policy and a strategy to meet the needs and the changes. All of this can work within the framework of Total Quality Management and the continuous monitoring, the evaluation and the exploitation of the results. In the present study, the above concepts are examined through the Study Case, a cultural program of the 1st Gymnasium of Gerakas, a member of the UNESCO's ASPnet School Network "Ancient Theatres echo in silence". Finally, some suggestions are based on the Conclusions that emerged.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Cultural Policy
Networks
Networking
UNESCO
Εκπαιδευτική Καινοτομία
Πολιτιστική Εκπαίδευση
Καινοτομία
Δίκτυα
Δικτύωση
Innovation
Civil Society
ΤΠΕ
Cultural Strategy
Cultural Education
Synergy
ASPnet
Συνεργία
Διαδικτύωση
Πολιτιστική Στρατηγική
Κοινωνία Πολιτών
Πολιτιστική Πολιτική
eTwinning
Internet
ICT
Educational Innovation


Ελληνική γλώσσα

2017-10-01
2017-10-13T05:55:52Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

167
3
93




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.