Professional Development Networks. "To Steki ton Pliforofikon" as example network.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Δίκτυα επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών. Το παράδειγμα του δικτύου “Το Στέκι των Πληροφορικών”
Professional Development Networks. "To Steki ton Pliforofikon" as example network.

Ζέτη, Σταυρούλα

Χατζηνικήτα, Βασιλεία
Τζιμογιάννης, Αθανάσιος
Σοφιανοπούλου, Χρυσούλα

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η συνεισφορά των δικτύων επαγγελματικής ανάπτυξης στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Χρησιμοποιήθηκε ως παράδειγμα το δίκτυο «Το Στέκι των Πληροφορικών», ένας διαδικτυακός χώρος συζητήσεων που βασίζεται στην ασύγχρονη επικοινωνία και λειτουργεί ως χώρος έκφρασης των εκπαιδευτικών πληροφορικής του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Τα δεδομένα προήλθαν από τα δημοσιευμένα μηνύματα – συζητήσεις των εκπαιδευτικών στο φόρουμ. Με θεματική ανάλυση μηνυμάτων ως προς το περιεχόμενο, ως προς το τύπο των απαντήσεων και ως προς την μάθηση μέσα από άτυπες διαδικασίες επιδιώχθηκε να αναδειχθούν οι ανάγκες που καλύπτουν οι εκπαιδευτικοί, οι δείκτες μάθησης των συμμετεχόντων που αναδεικνύονται κατά την αλληλεπίδραση με συναδέλφους τους. Ο συνδυασμός με την ανάλυση κοινωνικών δικτύων προσέφερε στοιχεία σε σχέση τις αλληλεπιδράσεις των μελών, τις δυναμικές που αναπτύσσονται στο δίκτυο και οδηγούν στην ανάπτυξη γνωστικών στοιχείων και την ενίσχυση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών. Οι συμμετέχοντες διαπραγματεύονται πτυχές των επαγγελματικών τους αναγκών σε σχέση με εκπαιδευτικά και τεχνικά ζητήματα, άμεσα συσχετισμένα με την επαγγελματική τους πρακτική στην δευτεροβάθμια και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την χρονική περίοδο που προκύπτουν. Η συμμετοχή κατανέμεται σε τρία επίπεδα με έναν ισχυρό πυρήνα λίγων μελών, με μέλη που συμμετέχουν σταθερά και για πολλά χρόνια και αρκετά μέλη που απαρτίζουν τους περιφερειακούς συμμετέχοντες. Οι άτυπες διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις οδηγούν στο διαμοιρασμό γνώσεων και εμπειριών με εκπαιδευτικούς με κοινό ενδιαφέρον την διδασκαλία της πληροφορικής. Η έρευνα είναι σημαντική γιατί μέσα από ένα δίκτυο επιχειρεί τον δημιουργικό προβληματισμό σε σχέση με την σημασία της άτυπης επαγγελματικής ανάπτυξης και τη συμβολή της στην ενίσχυση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε δίκτυα επαγγελματικής ανάπτυξης φαίνεται να λειτουργεί ως σημαντικό και απαραίτητο στοιχείο επαγγελματικής ανάπτυξης.
Περιέχει : 21 πίνακες, 10 εικόνες
The purpose of this research is the investigation of the professional development networks and their effects to the professional development of teachers. The network "To Steki ton Pliforofikon", a web-based discussion space based on asynchronous communication, is an online space for CS teachers of the Greek educational system. The teachers' discussions in the forum are the data for the research. The thematic analysis of messages in terms of content, in terms of responses’ type and in terms of learning through informal processes was intended to highlight the teachers’ professional needs, the learning indicators of the participants that emerge through their interaction with their colleagues and the development of common understanding. The combination with social networking analysis has provided elements in relation to the interactions of members, the dynamics developed in the network and lead to the development of cognitive data and the enhancement of teachers’ professional identity. The participants negotiate aspects of their professional needs in relation to educational and technical issues, directly related to their professional practice at secondary and primary education at the moment these arise. Participation is divided into three levels with a strong core of few members, with members who have been stably involved for many years and several members that make up the peripheral participation. Informal online interactions lead to the sharing of knowledge and experience with teachers who share the common interest in teaching computer science. The research is important because it attempts creative reflection on the importance of informal professional development and its contribution to enhancing the teachers’ professional identity. Teacher engagement in professional development networks seems to be an important and necessary element of their professional development.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Πληροφορικής
Επαγγελματικά δίκτυα ανάπτυξης


Ελληνική γλώσσα

2017-10-13T06:09:15Z
2017-09-30


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

13
4
174




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.