Social media as an effective tool for museum’s communication. The case of Gulandri’s museum.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως αποτελεσματικό εργαλείο επικοινωνίας για τα μουσεία. Η περίπτωση του Μουσείου Γουλανδρή.
Social media as an effective tool for museum’s communication. The case of Gulandri’s museum.

ΛΟΥΛΙΕ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Τσουρβάκας, Γεώργιος
Ευαγγελόπουλος, Παναγιώτης

Αbstract This paper will examine the case study of the application of communication practices by means of social networking, in the case of the Goulandris Museum. This work is particularly important because it will consider as a case study, using triangulation to collect data, the implementation of social media in a highly successful museum such as the Goulandris Museum. In this paper, however, we will not only mention the power of Social Media but also the choice of Greek culture through Social Media by European Union users. Culture is a burning issue for Greece, which is undergoing a crisis over the last 7 years. Social Media is full of images, so how do these images affect the choice of Greece as a cultural destination in combination with comments and criticism. The results of qualitative research show that the administration of the museum was probably not prepared to handle the specific situation, and the observation on the website and facebook revealed significant weaknesses. The end result was the fact that it had to be closed for a short time so that it could be reorganized and eventually adapted to the new situations. The museum does not spend much money on its communication. It relies heavily on support from the media as well as on its good name and reputation. Finally, the museum relies mainly on facebook. This means that it follows a rather conservative approach to managing social media.
Η παρούσα εργασία θα εξετάσει την μελέτη περίπτωσης της εφαρμογής των πρακτικών της επικοινωνίας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην περίπτωση μας του Μουσείου Γουλανδρή. Η παρούσα εργασία είναι ιδιαίτερα σημαντική λόγω του ότι θα εξετάσει ως case study, με την χρήση τριγωνοποίησης για την συλλογή των δεδομένων, την εφαρμογή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ένα ιδιαίτερα πετυχημένο μουσείο όπως είναι το Μουσείου Γουλανδρή. Στην παρούσα εργασία, όμως, δεν θα αναφέρουμε μόνο τη δύναμη των Social Media αλλά και την επιλογή ελληνικού πολιτισμού μέσω των Social Media από χρήστες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο πολιτισμός είναι ένα φλέγον ζήτημα για την Ελλάδα, η οποία περνάει κρίση την τελευταία 7ετία. Τα Social Media είναι γεμάτα εικόνες, πώς λοιπόν αυτές οι εικόνες θα επηρεάσουν σε συνδυασμό με σχόλια και κριτικές την επιλογή της Ελλάδας ως ενός πολιτιστικού προορισμού. Από τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας προκύπτει ότι η διοίκηση του μουσείου μάλλον δεν ήταν προετοιμασμένη ώστε να διαχειριστεί την συγκεκριμένη κατάσταση ενώ και η παρατήρηση στην ιστοσελίδα και στο facebook ανέδειξε σημαντικές αδυναμίες. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν το γεγονός ότι έπρεπε να κλείσει για ένα μικρό χρονικό διάστημα ώστε να μπορέσει να αναδιοργανωθεί και εν τέλει να προσαρμοστεί στις νέες καταστάσεις. Το μουσείο δεν δαπανά πολλά ποσά για την επικοινωνία του. Βασίζεται ιδιαίτερα στην στήριξη που έχει από τα ΜΜΕ καθώς και στο καλό όνομα και την φήμη που έχει. Τέλος, το μουσείο βασίζεται κυρίως στο facebook. Αυτό σημαίνει ότι ακολουθά μια μάλλον συντηρητική προσέγγιση σε σχέση με την διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
ΕΙΚΟΝΕΣ

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Μουσεία, Επικοινωνία, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Μουσείο Γουλανδρή.

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-16T08:43:12Z
2017-09-30


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
5
63



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.