THE COMMUNICATION STRATEGY OF COMICS' PRODUCTION AND DISTRIBUTION. THE INTERNATIONAL EXPERIENCE AND THE GREEK REALITY.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΦΟΡΕΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΚΟΜΙΚ. Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
THE COMMUNICATION STRATEGY OF COMICS' PRODUCTION AND DISTRIBUTION. THE INTERNATIONAL EXPERIENCE AND THE GREEK REALITY.

ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ, ΙΩΑΝΝΑ

ΠΟΥΛΙΟΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΑΣΧΑ, ΕΥΧΑΡΙΣ

Τα κόμικς, ως μια μορφή τέχνης, προσδιορίζονται από τον τρόπο – μέσο (π.χ. περιοδικά, εφημερίδες, web comics) που επικοινωνούν με το αναγνωστικό τους κοινό. Η προσέγγιση των κόμικς που επιχειρείται στην παρούσα εργασία βασίζεται στην επικοινωνιακή στρατηγική των φορέων διαχείρισής τους καθώς και στο ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εξελίχθηκαν. Γίνεται μια ιστορική αναδρομή των κόμικς σε διεθνές και ελληνικό επίπεδο. Στόχος της παρούσας έρευνας δεν είναι η απλή περιγραφή ή καταγραφή της διεθνούς και ελληνικής κόμικς πραγματικότητας, αλλά η σύνδεσή τους με την επικοινωνιακή στρατηγική των φορέων τους. Συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον της εργασίας εστιάζεται στην εξέλιξη των κόμικς στο χρόνο, στον τρόπο διανομής αυτών μέχρι και τη σημερινή εποχή του διαδικτύου και των web comics, με βάση τις αρχές επικοινωνιακής στρατηγικής πολιτιστικών οργανισμών. Καθίσταται σαφές ότι η μορφή τους έχει επηρεαστεί από τις εκάστοτε κοινωνικοοικονομικές και τεχνολογικές συνθήκες καθώς και από τους αντίστοιχους τρόπους παραγωγής, διανομής και επικοινώνησης αυτών. Στη συγκεκριμένη μελέτη, που στηρίχθηκε κατά βάση στην υπάρχουσα σχετική βιβλιογραφία, μελετάται η επικοινωνιακή στρατηγική των φορέων σε Γαλλία, Βέλγιο και Η.Π.Α. Επίσης, περιλαμβάνεται η περίπτωση της Λέσχης Φίλων Κόμικ στην Ελλάδα, που με τη βοήθεια των υπεύθυνων και την προσωπική επικοινωνία με τον πρόεδρο κ. Γεωργέλο επιτεύχθηκε μια παρουσίαση του συγκεκριμένου οργανισμού και της επικοινωνιακής στρατηγικής αυτού. Ακόμη, προσεγγίζονται τα κόμικς ως πολιτικό μέσο και δίνεται έμφαση στην πολιτική εκπαίδευση των πολιτών. Τέλος, τονίζεται η ανάγκη για περαιτέρω μελέτη της επικοινωνιακής δραστηριότητας του συγκεκριμένου έντεχνου μέσου.
ΠΕΡΙΕΧΕΙ:ΠΙΝΑΚΕΣ, ΕΙΚΟΝΕΣ
Comics, as a form of art, are determined by the way - means (e.g. magazines, newspapers, web comics) they communicate with their readership. The comics’ approach that is carried out in this study is based on the communication strategy of their operators and the historical context in which they evolved. There is a historical retrospection of comics at international and Greek level. The aim of this research is not simply to describe or record the international and Greek comic reality, but also to link them to the communication strategy of comic operators. In particular, the study’s interest focuses on the development of comics in time, how they are distributed up to today's web age and web comics, based on the principles of communication strategy of cultural organizations. It is clear that their form is influenced by the socio-economic and technological conditions, as well as by their respective modes of production, distribution and communication. In this study, based largely on existing literature, the communication strategy of operators in France, Belgium and the United States is being investigated. Also, the case of the Friends of Comics Club (LEFIK) in Greece is included, which with the help of the responsible ones and personal communication with President Mr Georgelos achieved a presentation of the specific organization and its communication strategy. Moreover, comics are approached as a political instrument and emphasis is placed on civic education of citizens. Finally, the need for further study of the communication activity of this particular medium is emphasized.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
ΚΟΜΙΚΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
POLITAINMENT

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-16T09:20:16Z
2017-10-01


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
90
31



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.