Introduction of visual arts elements into Natural Sciences teaching. Examples of incorporating elements of visual arts into teaching scenarios

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Εισαγωγή στοιχείων εικαστικών τεχνών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Παραδείγματα ενσωμάτωσης στοιχείων των εικαστικών τεχνών σε διδακτικά σενάρια
Introduction of visual arts elements into Natural Sciences teaching. Examples of incorporating elements of visual arts into teaching scenarios

Μανουσάκη, Κλεοπάτρα

Κολιόπουλος, Δημήτριος
Βλαχάκης, Γεώργιος
Σκορδούλης , Κωνσταντίνος

πίνακες ,εικόνες , φωτογραφίες , σχήματα
Η σύγχρονη φυσική και οι τεχνολογίες μαζικής κλίμακας που αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της σημερινής μας καθημερινότητας δεν μετέβαλλαν μόνο τον τρόπο πρόσληψης του χώρου και του χρόνου από τον σύγχρονο άνθρωπο, αλλά οδήγησαν και στην αναθεώρηση των σκοπών της τέχνης, των επιμέρους στόχων της και του κοινωνικού της ρόλου. Στο πλαίσιο του αναπροσανατολισμού του κοινωνικού ρόλου της τέχνης εντάσσεται και η ενσωμάτωση της τέχνης στην διδακτική πράξη. Τα μεγέθη Φυσικές Επιστήμες – Εικαστικές Τέχνες και Διδακτική πράξη κατά τη διαπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία παράγουν εκτός από το διδακτικό-γνωστικό αποτέλεσμα και συναισθηματικό- αισθητικό αποτέλεσμα, ως προϋποθέσεις για την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών και την ενεργοποίηση της δημιουργικής τους φύσης . Το διδακτικό σενάριο, το οποίο αφορά τη διδακτική ενότητα της Γ΄ Λυκείου «Στάσιμα κύματα» προσεγγίζει την έννοια του κύματος μέσα από τη θαλασσογραφία «Πλους σε ταραγμένα νερά κοντά στην ακτή» του Cornelis Mahu της Φλαμανδικής Σχολής του 17ος αιώνα . Στο διδακτικό σενάριο της οπτικής μέσα από τον πίνακα «Εξώστης στην Sainte-Adresse» του Claude Monet και τους «πρισματικούς πίνακες» του Stephen Knapp προσεγγίζεται η διδακτική ενότητα της Β΄Λυκείου για το «Φως»
Modern physics and mass-scale technologies that are integral parts of our daily routine have not only changed the way modern humans have perceived space and time, but have also led to a review of the aims of art, its individual goals and its social role. The incorporation of art into the teaching practice is included in the framework of the reorientation of the social role of art. The involvement interplay of natural sciences, visual arts and teaching in the learning process produces not only a didactic-cognitive effect but also an emotional-aesthetic effect, as preconditions for enhancing students' critical thinking and activating their creative nature . The teaching scenario relevant to the 3rd Grade Lyceum module named “Standing Waves”, approaches the concept of the wave through the seascape “Shipping in stormy waters near a coast” of the 17th-century Flemish painter, Cornelius Mahu while the Optic’s teaching scenario relevant to the 2nd Grade Lyceum module about the light, is developed using Claude Monet's painting "Garden at Sainte-Adresse” and Stephen Knapp's "prism paintings”.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

φυσικές επιστήμες
εικαστικές τέχνες
διδακτικά σενάρια


Ελληνική γλώσσα

2017-10-16T09:23:30Z
2017-10-01


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

33
133
1




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.