The professional development of teachers in technical vocational schools as a factor for their integration in the field of adult education. Motives and barriers.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Η Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ως παράγοντας για την ένταξή τους στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Κίνητρα και Εμπόδια
The professional development of teachers in technical vocational schools as a factor for their integration in the field of adult education. Motives and barriers.

Μπουρλή, Ισμήνη

Ψυχάρης, Σαράντος
Μισαηλίδη, Πλουσία

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της επαγγελματικής εκπαίδευσης και στην ένταξή τους στην εκπαίδευση ενηλίκων. Η έρευνα εξέτασε επίσης τα κίνητρα των εκπαιδευτικών και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στην ένταξη αυτή. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 130 εκπαιδευτικοί της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Για τη συλλογή των δεδομένων χορηγήθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο (n = 125) και δόθηκαν συνεντεύξεις (n = 5). Το ερωτηματολόγιο περιελάμβανε 34 ερωτήσεις που αφορούσαν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες, την ένταξή τους στην εκπαίδευση ενηλίκων, τα κίνητρά και εμπόδια ένταξης. Οι συνεντεύξεις υιοθέτησαν τη δομή του ερωτηματολογίου. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί συσχετίζουν την ένταξή τους στην εκπαίδευση ενηλίκων με την επαγγελματική και την προσωπική τους ανάπτυξη. Επιμορφώνονται με προγράμματα τυπικής εκπαίδευσης, κυρίως μεταπτυχιακά, με αυτομόρφωση και με εκπαιδευτικές δραστηριότητες άτυπης μορφής από εσωτερικά κίνητρα και γιατί τους αρέσει να μαθαίνουν. Δηλώνουν ότι επιθυμούν να καταρτιστούν στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και να συμμετέχουν στη μαθητεία. Ενημερώνονται από το διαδίκτυο, από συναδέλφους, από βιβλία, από επιστημονικά περιοδικά και από επαγγελματίες και επαγγελματικούς χώρους συναφείς με την εξειδίκευσή τους. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί που έχουν ενταχθεί στην εκπαίδευση ενηλίκων επιμορφώνονται συχνότερα, δηλώνουν καλύτερη γνώση ΤΠΕ και συμμετέχουν περισσότερο σε ευρωπαϊκά προγράμματα καινοτόμων δράσεων. Δηλώνουν ως ισχυρότερο κίνητρο ένταξης «γιατί μου αρέσει να διδάσκω σε ενήλικες», έναντι του συνόλου των συμμετεχόντων που δηλώνει «γιατί μου αρέσει να κάνω καινούργια και καινοτόμα πράγματα». Τα εμπόδια ένταξης στην εκπαίδευση ενηλίκων που ανέφεραν συχνότερα οι συμμετέχοντες ήταν η έλλειψη χρόνου λόγω οικογενειακών και εργασιακών υποχρεώσεων και η έλλειψη πληροφόρησης και ενημέρωσης για προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων που μπορούν να διδάξουν.
The purpose of this research project was to correlate the teacher’s professional development with their involvement to adult education and to further define the motives and the barriers of this involvement. 130 vocational teachers took part in the research. To collect data a written questionnaire was given (n = 125) and interviews were conducted (n = 5). The questionnaire included 34 questions about the professional development of teachers, their participation in educational activities, their integration in adult education, their motives and barriers the met. The interviews followed the structure of the questionnaires. The results indicated that vocational teachers relate their professional and self-development with their involvement in adult education. They are getting further educated through formal courses, mostly post graduate, self-education and education activities which are related to their specialization and less in adult education, “motivated by themselves” and “because they like to learn”. Most of them possess a strong will to participate in an education program in the future or in an apprenticeship and they want to be trained in the adult education field. They get educational information in the internet, from colleagues, special books, scientific magazines, professionals and related companies and by attending congresses. In addition, these teachers who are also educators possess a better knowledge in information and communication technologies and they participate more than other teachers in European mobility education programs as well. They stated that their most powerful motive for this involvement to adult education was that they “enjoy adult teaching”. On the contrary, the sum of the participants stated that they “enjoy doing new and innovative stuff”. The most mentioned barriers in adult education were “the lack of time due to family and professional obligations” and “limited information about adult education programs who can act as educations”.
Πίνακες

Διπλωματική Εργασία / Thesis

κίνητρα - motives,
επαγγελματική ανάπτυξη - professional development
επαγγελματική εκπαίδευση - vocational education
εκπαίδευση ενηλίκων - adult education
εμπόδια - barriers


Ελληνική γλώσσα

2017-10-16T10:23:59Z
2017-09-30


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

Τέσσερα: Διαγράμματα, Πίνακες, Ερωτηματολόγιο, Συνεντεύξεις
238
87




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.