Attitudes, methods-mechanisms of handling cultural, social and economic diversity by teachers in the school reality of secondary education in Thesprotia.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ
Attitudes, methods-mechanisms of handling cultural, social and economic diversity by teachers in the school reality of secondary education in Thesprotia.

Πασχάλη, Μαρία

Παπακωνσταντίνου, Παναγιώτης
Μπρούζος, Ανδρέας

Στην παρούσα έρευνα διερευνώνται και αποτυπώνονται οι στάσεις και οι στρατηγικές αντιμετώπισης της πολιτισμικής, κοινωνικής και οικονομικής ετερότητας από τους εκπαιδευτικούς στην σχολική πραγματικότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Θεσπρωτία. Ως ετερότητα νοείται η διαφορετικότητα των μαθητών μιας τάξης που διευρύνθηκε τα τελευταία χρόνια σε όλες τις παραμέτρους: οικονομικές, κοινωνικές, πολιτισμικές. Ο πρώτος ερευνητικός στόχος της έρευνας είναι οι στάσεις των εκπαιδευτικών, η αποτύπωση των αντιλήψεών τους για το συγκεκριμένο κοινωνικό φαινόμενο, της συμπεριφοράς τους απέναντι στους διαφορετικούς μαθητές. Ο δεύτερος εστιάζει στις στρατηγικές δηλαδή στους μηχανισμούς και στις μεθόδους που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί για να αντιμετωπίσουν την διαφορετικότητα. Η έρευνα βασίζεται στην ποσοτική μέθοδο με εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα προκύπτει από την επιλογή των συμμετεχόντων, βολική δειγματοληψία, μεταξύ των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσπρωτίας. Το μέγεθος του δείγματος είναι μικρό καθώς εστάλησαν 150 ερωτηματολόγια και απαντήθηκαν 70. Εφόρμηση για τη διεξαγωγή της έρευνας είναι η έλλειψη παρόμοιων ερευνών κυρίως στην παραμεθόριο περιοχή της Θεσπρωτίας. Από την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας προκύπτει καταρχήν πως οι εκπαιδευτικοί έχουν επίγνωση του φαινομένου της διεύρυνσης της ετερότητας της σχολικής τάξης και θεωρούν ότι αυτή (η ετερότητα) επιδρά αρνητικά στα αποτελέσματα της διδασκαλίας και ως εκ τούτου το θεωρούν δύσκολο έργο. Οι ίδιοι όμως είναι θετικοί απέναντι στους διαφορετικούς μαθητές και συχνά διάκεινται ευνοϊκά στους μη ευνοημένους για να άρουν την αδικία. Παραδέχονται ότι έχουν λάβει ελλιπή σχετική επιμόρφωση και ότι δεν αναπροσαρμόζουν το μάθημα και τις απαιτήσεις προς τους μαθητές, πλην όμως εφαρμόζουν συνήθως μαθητοκεντρική διδασκαλία, προσπαθούν να διαμορφώνουν θετικό κλίμα, να συζητούν με τους συναδέλφους προβλήματα αλλά και στην τάξη. Παραμένει όμως ζητούμενο η επιμόρφωση, η χρήση νέων εργαλείων, η αναπροσαρμογή και η αναθεώρηση τεχνικών και διδακτικού υλικού.
In this research, our aim is to investigate and present the perceptions, the attitudes and the treatment strategies that the teachers use, as far as the cultural, social and economic diversity of the students is concerned, in the secondary level of education in Thesprotia. With the term “diversity”, we mean the differentiation of students in a class, which has become more evident recently, due to economical, social and cultural reasons. The first aim of the survey concerns the attitude of the teachers; that is the way that teachers perceive the specific social phenomenon and their behavior towards different students in a class. The second aim focuses on the strategies, meaning the mechanisms and the methods that the teachers apply, in order to deal with the diversity of the students. The survey is based on the quantitative research with the questionnaire being the tool to reach our conclusions. The questionnaires were distributed to different teachers of secondary education in Thesprotia. The sample is relatively small, due to the fact that we sent 150 questionnaires, but we only received 70 completed ones. The truth is that the conduct of such surveys is not very common in border areas like Thesprotia. After we have analyzed the questionnaires, we can infer that the teachers are aware of the phenomenon of the expansion of diversity among students in a school classroom. They also consider that this diversity plays a negative role in the procedure of teaching and makes it more difficult. Nevertheless, teachers have a positive attitude towards those “different” students and they also tend to favor them, in order to eliminate the injustice. Teachers admit that they lack sufficient training on how to handle such situations, but they also refuse to readjust their teaching. Yet, they try to use a student-centered approach, to create a positive atmosphere in the classroom and to discuss problems with other students and teachers, in or out of the classroom. Still, teachers express their need for training and for the usage of new tools. They would also appreciate a readjustment and reconsideration of techniques and educational material.
Πίνακες

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Classroom diversity Teachers’ attitude Educational strategies
διαφορετικότητα τάξης, στάση εκπαιδευτικών, στρατηγική εκπαιδευτικών

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-16T10:24:23Z
2017-09-30


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

24
2
69



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.