The aim of this research paper, which is a case study, was to explore the views of the teachers involved in the context of a cooperative innovation between the Private Elementary School of Heraklion, Attica, “Elliniki Paidia” and the “Stupathio” Educational Institute. In the theoretical part, the concepts of innovation and cooperation in the educational unit were initially developed as well as all the parameters that govern them. Then, as it was an action that had a sports background, aspects of the concept of sport were presented, and the theoretical framework was completed with the reference, clarification and analysis of Special Education concepts. The research part presents the results of the qualitative research carried out, using the semi-structured interview as a research tool and with a research sample of the directors and the involved teachers of the two school units. The results of the survey show that the innovation was judged to have been successful because of the very good co-operation climate demonstrated by all stakeholders, has had multiple benefits for students, teachers and parents, and for these reasons continues on a more systematic basis. At the end of the paper the methodological limitations of the research and the researcher's concerns are mentioned, while some suggestions for more extensive research are made, having this action as a starting point. The bibliographic absence of viva voce cooperative innovations between special and typical schools makes the present research original and pioneering.
Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας, που αποτελεί μία μελέτη περίπτωσης, ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών στα πλαίσια μιας συνεργατικής καινοτομίας ανάμεσα στο Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Αττικής «Η Ελληνική Παιδεία» και στο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα «Στουπάθειο». Στο θεωρητικό μέρος αναπτύχθηκαν αρχικά οι έννοιες της καινοτομίας και της συνεργασίας στην εκπαιδευτική μονάδα και αναδείχθηκαν όλες οι παράμετροι που τις διέπουν. Στη συνέχεια, καθώς πρόκειται για μια δράση που είχε αθλητικό υπόβαθρο, παρουσιάστηκαν πτυχές της έννοιας του αθλητισμού. Το θεωρητικό πλαίσιο ολοκληρώθηκε με την αναφορά, την αποσαφήνιση και την ανάλυση εννοιών της Ειδικής Αγωγής. Στο ερευνητικό μέρος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας που διεξήχθη, με ερευνητικό εργαλείο τη χρήση ημιδομημένης συνέντευξης και με ερευνητικό δείγμα τους διευθυντές και τους εμπλεκόμενους στη δράση εκπαιδευτικούς των δύο σχολικών μονάδων. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως η καινοτομία κρίθηκε ως επιτυχημένη λόγω του πολύ καλού κλίματος συνεργασίας που επέδειξαν όλοι οι εμπλεκόμενοι, είχε πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς και για τους λόγους αυτούς συνεχίζεται σε συστηματική πια βάση. Στο τέλος της εργασίας γίνεται λόγος για τους μεθοδολογικούς περιορισμούς της έρευνας και τους προβληματισμούς της ερευνήτριας, ενώ διατυπώνονται ορισμένες προτάσεις για εκτενέστερη έρευνα, με αφετηρία τη δράση αυτή. Η βιβλιογραφική απουσία δια ζώσης συνεργατικών καινοτομιών ειδικών και τυπικών σχολείων καθιστά την παρούσα εργασία πρωτότυπη και πρωτοπόρα.
περιέχει 7 φωτογραφίες