Educational innovations in Secondary Education: Study of the views of teachers who participated in school eTwinning networks in the Region of Epirus

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Εκπαιδευτικές καινοτομίες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:Μελέτη των απόψεων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών για τα δίκτυα σχολείων του Προγράμματος eTwinning στην Περιφέρεια της Ηπείρου
Educational innovations in Secondary Education: Study of the views of teachers who participated in school eTwinning networks in the Region of Epirus

ΚΩΣΤΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Εμβαλωτής, Αναστάσιος
Χατζηνικήτα, Βασιλεία
Τζιμογιάννης, Αθανάσιος

Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τη μελέτη των απόψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών που υλοποίησαν βραβευθέντα έργα eTwinning με εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας στην Εκπαιδευτική Περιφέρεια Ηπείρου. Η έρευνα επικεντρώθηκε στην ανάδειξη των καινοτόμων στοιχείων που καθιστούν τα συνεργατικά έργα eTwinning αποτελεσματικά και καταδεικνύουν τα θετικά αποτελέσματα για όλους τους συμμετέχοντες της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επιπλέον, η διπλωματική εργασία διερευνά το βαθμό βιωσιμότητας και μεταφερσιμότητας των εκπαιδευτικών καινοτομιών στα σχολεία, καθώς και το βαθμό δυσκολίας της επεκτασιμότητας στις εκπαιδευτικές πρακτικές των σχολείων, καθώς διαφαίνεται ο σημαντικός ρόλος των συνεργατικών δράσεων eTwinning στην υποστήριξη σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων. Η παρούσα έρευνα επέκτεινε ένα παλαιότερο εννοιολογικό πλαίσιο, που αποτέλεσε τη βάση για την ανάλυση και απεικόνιση των διαστάσεων των συνεργατικών δράσεων. Επιλέχτηκε η μέθοδος της ποιοτικής έρευνας και ως ερευνητικό εργαλείο η συνέντευξη σε βάθος, χρησιμοποιώντας ένα δείγμα δέκα εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε βραβευμένα έργα eTwinning στην Περιφέρεια Ηπείρου. Τα ερευνητικά δεδομένα προήλθαν από τα προσωπικά βιώματα των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα και ανέδειξαν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των βραβευμένων έργων eTwinning και τους παράγοντες που συμβάλλουν στην επεκτασιμότητα των δράσεων στην εκπαιδευτική πρακτική των σχολείων. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν μια σειρά παραγόντων που συμβάλλουν στην υλοποίηση ποιοτικών προγραμμάτων eTwinning και προωθούν την εμπλοκή των εκπαιδευτικών, όπως το κλίμα συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ των εκπαιδευτικών, η σχολική κουλτούρα, η εκπαιδευτική ηγεσία και η δικτύωση των σχολείων για τη δημιουργική αλληλεπίδραση και αμοιβαία μάθηση. Από την έρευνα προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί προτείνουν την ενσωμάτωση στο αναλυτικό πρόγραμμα των καινοτόμων μεθοδολογικών πρακτικών, ως αναπόσπαστο κομμάτι της διδασκαλίας και της μάθησης.
This diploma thesis aims at studying the views and attitudes who have implemented awarded eTwinning winning projects with a national and European quality label in the Educational Region of Epirus. The research has focused on highlighting the innovative elements that make European collaborative projects effective and demonstrating positive results for all the participants in the educational community. In addition, this diploma thesis explores the degree of sustainability and transferability of educational innovations in schools, as well as the degree of difficulty of expanding school educational practices, as the important role of eTwinning co-operative actions in supporting modern pedagogical methods emerges. This research extended an earlier conceptual framework, which was the basis for analyzing and visualizing the dimensions of co-operative actions. The method of qualitative research was selected and as a research tool the in-depth interview, using a sample of ten teachers who participated in awarded eTwinning winning projects in the Region of Epirus. The research data came from the teachers' personal experiences and highlighted the qualities of the awarded eTwinning projects and the factors that contribute to the sustainability and the fecundity of the actions in the educational practice of the schools. The results have highlighted a number of factors contributing to the implementation of quality programs and promoting the involvement of teachers, such as the climate of co-operation and solidarity among teachers, school culture, educational leadership and networking of schools for creative interaction and mutual learning. The research revealed that teachers propose the incorporation of the innovative methodological practices to the curriculum as an integral part of teaching and learning.
1. Σχήμα ανάλυσης των βραβευθέντων έργων eTwinning 2. Πίνακας (Σύνοψη παραγόντων και χαρακτηριστικά επιτυχημένων δράσεων eTwinning)

Διπλωματική Εργασία / Thesis

βιωσιμότητα, μεταφερσιμότητα, σχολικά δίkτυα, βραβευμένα έργα
εκπαιδευτικές καινοτομίες, eTwinning,Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχήμα ανάλυσης, συνεργασία
educational innovations, eTwinning winning projects,modern pedagogical approches, Secondary Education, scheme of analysis, co-operation, sustainability, transferability, school networks

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-16T10:30:18Z
2017-09-30


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

01
354
47



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.