Problems of professional exhaustion of the Headmasters of Primary Education Schools

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Προβλήματα επαγγελματικής εξουθένωσης των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Problems of professional exhaustion of the Headmasters of Primary Education Schools

ΣΥΡΙΟΥ, ΜΑΡΙΑ

ΠΡΟΒΑΤΑ, ΑΝΘΗ
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ

The following research deals with the phenomenon of burnout in the field of education and in particular the strong presence of it in leading positions in primary schools. The investigation through the literature review on the subject by the international and Greek research, converges that the emergence of the phenomenon has serious consequences for both individual mental and physical health of employees and serious effect on the efficiency and effectiveness of a school unit. Particularly, the research focused on the appearance of the phenomenon of burnout in overburdened workload school directors job, since their position is crucial for the organization, management and direction of a school unit and hence to the degree of efficiency the unit will gain. These data demonstrated empirically through the views of the same school leaders. For the analysis of the findings we used qualitative methodology.
Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται το φαινόμενο της επαγγελματικής εξουθένωσης στο χώρο της εκπαίδευσης και δη την ισχυρή του παρουσία στις διευθυντικές θέσεις των σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Διερευνάται μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης για το θέμα αν η διεθνής και ελληνική έρευνα συγκλίνει στο ότι η εμφάνιση του φαινομένου έχει σοβαρές συνέπειες τόσο για την ατομική ψυχοσωματική υγεία των εργαζομένων όσο και για το αν επιδρά ανασταλτικά στην αποτελεσματική λειτουργία και αποδοτικότητα μιας σχολικής μονάδας. Ιδιαίτερα εστιάζουμε στην εμφάνιση του φαινομένου της εξουθένωσης στον επιβαρυμένο με φόρτο εργασίας κλάδο των σχολικών Διευθυντών, καθώς η θέση τους είναι καθοριστική για την οργάνωση, διοίκηση και κατεύθυνση μιας σχολικής μονάδας και συνακόλουθα για τον βαθμό αποδοτικότητας που αυτή θα έχει. Τα δεδομένα αυτά αποδεικνύονται εμπειρικά μέσα από τις απόψεις των ίδιων των Διευθυντών σχολείων και την ανάλυση των ευρημάτων με την ποιοτική μεθοδολογία.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Χρόνιο άγχος, Επαγγελματική Εξουθένωση, Εξάντληση, Αποπροσωποποίηση, Μειωμένη Προσωπική Ολοκλήρωση, Σχολική ηγεσία.
Chronic stress, burnout, exhaustion, depersonalization, reduced personal integration, School Leadership.


Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2017-09-24
2017-10-19T06:48:41Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

23
1
138




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.