Cognitive abilities and skills of Preschool Educators to achieve integration of students of roma origin in the educational system.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Γνώσεις και ικανότητες των εκπαιδευτικών Προσχολικής Αγωγής για την επίτευξη της εκπαιδευτικής ένταξης των μαθητών με ρόμικη προέλευση.
Cognitive abilities and skills of Preschool Educators to achieve integration of students of roma origin in the educational system.

Λάππα, Ιωάννα

Παπακωνσταντίνου, Παναγιώτης
Χατζηνικήτα, Βασιλεία
Γκότοβος, Αθανάσιος

Οι Ρομά αποτελούν μία κοινωνική ομάδα ιδιαίτερα ευάλωτη σε διακρίσεις σε διάφορους τομείς της δημόσιας ζωής, συμπεριλαμβανομένης και της εκπαίδευσης. Οι ελλιπείς έως και ανύπαρκτες εγγραφές και τα προβλήματα φοίτησης των παιδιών με ρόμικη προέλευση στο νηπιαγωγείο αποτελούν το ζήτημα που διερευνήθηκε στη παρούσα εργασία. Συγκεκριμένα, ο στόχος της έρευνας είναι να διερευνηθεί πώς αντιμετωπίζουν το ζήτημα της προβληματικής φοίτησης των νηπίων με ρόμικη προέλευση οι εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής. Κρίσιμα ερωτήματα της συγκεκριμένης εργασίας είναι τα ακόλουθα: Α. ) Σε ποιους παράγοντες αποδίδουν οι εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής τα προβλήματα εκπαιδευτικής ένταξης και φοίτησης των νηπίων με ρόμικη προέλευση; Β. ) Οι σχέσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων στην εκπαίδευση των παιδιών με ρόμικη προέλευση (εκπαιδευτικοί- γονείς- μαθητές) αντιμετωπίζουν προβλήματα; Γ. ) Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι αρκετή, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που ανακύπτουν από τη φοίτηση νηπίων με ρόμικη προέλευση; Επιπλέον η συγκεκριμένη έρευνα αποβλέπει στη διερεύνηση των «καλών» και των «κακών» πρακτικών που έχουν υιοθετήσει οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους. Ο πληθυσμός-στόχος ο οποίος μελετήθηκε είναι οι εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής που υπηρετούν στους νομούς Αχαΐας, Αττικής και Θεσσαλονίκης. Η έρευνα υλοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής: Α. ) Οι εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής αποδίδουν σε μεγάλο βαθμό τα εκπαιδευτικά προβλήματα των μαθητών με ρόμικη προέλευση στους ίδιους τους Ρομά. Β. ) Οι σχέσεις επικοινωνίας και συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων στην εκπαίδευση των παιδιών με ρόμικη προέλευση (εκπαιδευτικοί- γονείς- μαθητές) παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα. Γ. ) Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση κρίνεται ανεπαρκής για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν. Οι περιορισμοί της συγκεκριμένης έρευνας είναι ότι τα αποτελέσματα της δεν είναι γενικεύσιμα. Ωστόσο, έχουν ως στόχο την παροχή γνώσεων για μία μερίδα εκπαιδευτικών, αλλά και την αποτύπωση γενικών τάσεων. Σκοπός της έρευνας είναι η αύξηση των γνώσεων για την βελτίωση των πρακτικών που εφαρμόζονται στη σχολική τάξη, αλλά και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, αλλά και του ευρύτερου συνόλου για την κοινωνική ομάδα των Ρομά.
Περιέχει : πίνακες, διαγράμματα, παράρτημα
Roma consist a social group, especially vulnerable in discrimination in many aspects of social life, including education. The lacking or non-existing of enlists as well as the problems in attendance of children with Roma background, consist the issue that we are interested in, at this paper. More specifically, the goal of this study is to investigate how the problematic attendance of Roma infants is handled by preschool educators. Crucial questions of this paper is as follows: What are the reasons and factors that pre-school educators contribute the problems of educational implementation and attendance of Roma infants? Do involving parties in educating children of Roma origin (teachers- parents- students) face problems in-between their relations? Is college and university education adequate enough to help teachers overcome the problems that arise during the attendance of Roma infants in their class? More over this study investigates the “good” and “bad” practices that educators have adopted during their careers. Our target group of study are preschool educators that work in the regional districts of Achaia, Attiki and Thessaloniki. This investigation was conducted with the use of questionnaires. The main conclusions of this investigation are the following: Preschool educators view as the main factor of the problems of Roma infant education, the Roma social group and their culture. The communication and collaboration between the parties involved in Roma infant education (parents- educators- students) is problematic University and college education is considered insufficient in preparing and helping the educators in solving the problems that arise. The limitations of this investigations are that the results are not generalized, however they aim to provide knowledge for a group of educators as well as to bring to focus general trends. The main goal of this study is to expand our knowledge on the problems that may arise from the attendance of Roma infants, improve the tactics that are being used in the class to counter these problems, but also to increase awareness of educators and the general public of the Roma social group.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Εκπαιδευτική ένταξη
Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση
«Καλές» Πρακτικές
«Κακές» Πρακτικές
Ρομά
Προσχολική Αγωγή
Εκπαιδευτικοί


Ελληνική γλώσσα

2017-09-29
2017-10-20T06:36:22Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
83
73




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.