LE PORTFOLIO EUROPΕEN POUR LES ENSEIGNANTS EN LANGUE EN FORMATION INITIALE (PEPELF): UN OUTIL PΕDAGOGIQUE Α ADOPTER.UNE CONTRIBUTION DANS LE PROCESSUS APRENTISSAGE - ENSEIGNEMENT

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Ευρωπαϊκός Φάκελος για Εκπαιδευόμενους Καθηγητές Γλωσσών (ΕΦΕΚΑΓ): Ένα παιδαγωγικό εργαλείο προς υιοθέτηση. Μια συμβολή στη μαθησιακή διαδικασία διδασκαλίας
LE PORTFOLIO EUROPΕEN POUR LES ENSEIGNANTS EN LANGUE EN FORMATION INITIALE (PEPELF): UN OUTIL PΕDAGOGIQUE Α ADOPTER.UNE CONTRIBUTION DANS LE PROCESSUS APRENTISSAGE - ENSEIGNEMENT

ΛΕΦΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

ΚΙΓΙΤΣΙΟΓΛΟΥ-ΒΛΑΧΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΤΣΑΚΝΑΚΗ, ΟΛΥΜΠΙΑ

L’enjeu de ce mémoire est de permettre la compréhension du fonctionnement du Portfolio Européen pour les Enseignants en Langues en Formation initiale (PEPELF), tel qu’il a été conçu par le Centre Européen pour les Langues Vivantes, et sa valorisation au profit des enseignants de français langue étrangère (FLE). La première partie consiste en la présentation de cet outil, en faisant référence à son analyse en fonction des catégories de l’autoévaluation et de ses descripteurs. Dans un second temps, nous nous fixons comme objectif d’examiner – à travers les deux recherches effectuées – si et dans quelle mesure le PEPELF pourrait être adopté par les enseignants titulaires de FLE pour contribuer à l’amélioration de leur identité personnelle et professionnelle en développant le processus de l’autoévaluation. Pour la réalisation de la recherche, deux enquêtes ont été menées à bien : la première enquête – sous forme de questionnaire guidé, auprès des étudiants du Département de Langue et de Littérature françaises de l’université Aristote de Thessalonique, qui effectuaient leur stage pratique dans les établissements scolaires grecs, la deuxième, auprès des enseignants titulaires de FLE par l’approche du « focus group ». On tente, parallèlement, d’examiner une éventuelle extension de cet outil, non pas seulement et exclusivement en formation initiale mais aussi en formation continue, voire en formation tout au long de la vie.
ΠΙΝΑΚΕΣ: 9 ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ: 32 ΕΙΚΟΝΕΣ: 0 ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΕΣ:0 ΧΑΡΤΕΣ :0
Η πρόκληση για τη συγγραφή της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η κατανόηση της λειτουργίας του Ευρωπαϊκός Φάκελος για Εκπαιδευόμενους Καθηγητές Γλωσσών (ΕΦΕΚΑΓ- PEPELF η απόδοση στη γαλλική γλώσσα), όπως έχει σχεδιαστεί από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών και η αξιοποίησή του προς όφελος του καθηγητή γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Το θεωρητικό μέρος συνίσταται στην παρουσίαση και ανάλυση του συγκεκριμένου εργαλείου με βάση τις κατηγορίες της αυτό-αξιολόγησης και τους περιγραφήτες αυτής. Η διερεύνηση της δυνατότητας εάν και σε ποιο βαθμό το ΕΦΕΚΑΓ- PEPELF θα μπορούσε να υιοθετηθεί και να χρησιμοποιηθεί από τους καθηγητές γαλλικής ως ξένης γλώσσας, ώστε να συμβάλει στη βελτίωση της προσωπικής ταυτότητας και επαγγελματικής ανέλιξής τους διαμέσου της διαδικασίας της αυτό-αξιολόγησης, αποτελεί επίσης στόχο της παρούσας εργασίας. Για την υλοποίηση της μελέτης πραγματοποιήθηκαν δύο έρευνες πεδίου: στην πρώτη, συμμετείχαν φοιτητές του Τμήματος Γαλλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ, οι οποίοι παρακολουθούσαν το μάθημα της πρακτικής άσκησης, απαντώντας σε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο και στη δεύτερη, η οποία είχε μορφή εστιασμένης συζήτησης (focus group), συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης. Απώτερος σκοπός της έρευνας να αναδείξει μια πιθανή επέκταση – με την απαραίτητη προσαρμογή – και αξιοποίηση του συγκεκριμένου εργαλείου στη δια βίου επιμόρφωση των εκπαιδευτικών – και όχι μόνο στην αρχική τους κατάρτιση.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

PEPELF, AUTOEVALUATION, EVALUATION DE L'ENSEIGNANT, STAGIAIRE,FORMATION INITIALE


Γαλλική γλώσσα

2017-10-22T08:44:58Z
2017-09-30


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

3
4+ INDEX 3
117




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.