Management and strategic communication in museums: The case of the Roma Basketry Museum

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΚΑΛΑΘΟΠΛΕΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑ
Management and strategic communication in museums: The case of the Roma Basketry Museum

Χριστακοπούλου, Χρυσούλα

Τσιουρής, Ιωάννης
Τσακηρίδη, Όλγα
Φιλολία , Αργυρώ

In this thesis it is examined and analyzed the importance of strategic communication in museums. In particular, through the example of the research of the strategic communication of the Roma Basketry Museum, this work aims: a) to record the mission and objectives of the Museum, the means and methods it uses for raise public awareness and participation, b) to investigate to what extent these techniques and methods are effective or require further changes and improvements and c) to propose alternative methods and techniques that could potentially be applied both for more effective approach of the audience and for the improvement of its strategic communication. In particular, this thesis is divided into two parts: theoretical and empirical. The theoretical includes: a) the first chapter in which it is analyzed the role of the museum in modern society, the importance of communication between the museum and the audience in order to achieve its mission, the museum experience as a result of communication, as well as the importance of multiculturalism and intercultural dialogue in the museum and b) the second chapter in which they are analyzed the meaning and phases of the communication strategy, the means of communication used by the museum in order to raise public awareness and participation, as well as the contribution of new technologies and digital media to the communication strategy of the museums. The empirical part includes the third chapter in which it is examined and analyzed the communication strategy of the Roma Basketry Museum, as a case study. In particular, they are analyzed the basic phases of its communication strategy as well as the actions and means it uses both for public awareness and participation and for its general promotion. In fourth chapter the results of the online audience research conducted for the ascertainment of the degree of museum awareness and visitation as well as for the attitude of respondents towards its communication strategy are recorded. Follow some useful conclusions from this research and the concluding remarks and suggestions regarding the overall communication strategy of the Museum.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται και αναλύεται η σημασία της στρατηγικής επικοινωνίας στα μουσεία. Συγκεκριμένα, μέσα από το παράδειγμα της διερεύνησης της επικοινωνιακής στρατηγικής του Μουσείου Καλαθοπλεκτικής των Ρωμά, η εργασία έχει ως σκοπό: α) να καταγράψει την αποστολή και τους στόχους του Μουσείου, τα μέσα και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί για την ευαισθητοποίηση και συμμετοχή του κοινού, β) να ερευνήσει σε ποιο βαθμό οι εν λόγω τεχνικές και μέθοδοι είναι αποτελεσματικές ή χρήζουν περαιτέρω αλλαγών και βελτιώσεων και γ) να προτείνει εναλλακτικές μεθόδους και τεχνικές που ενδεχομένως θα μπορούσαν να εφαρμοστούν, τόσο για την αποτελεσματικότερη προσέγγιση του κοινού όσο και για τη βελτίωση της επικοινωνιακής του στρατηγικής. Ειδικότερα, η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη: στο θεωρητικό και στο εμπειρικό. Το θεωρητικό περιλαμβάνει: α) το πρώτο κεφάλαιο στο οποίο αναλύεται ο ρόλος του μουσείου στη σύγχρονη κοινωνία, η σημασία της επικοινωνίας του μουσείου με το κοινό για την επίτευξη της αποστολής του, η μουσειακή εμπειρία ως αποτέλεσμα επικοινωνίας, καθώς και η σημασία της πολυπολιτισμικότητας και του διαπολιτισμικού διαλόγου στο μουσείο και β) το δεύτερο κεφάλαιο στο οποίο εξετάζονται η έννοια και οι φάσεις της επικοινωνιακής στρατηγικής, τα μέσα επικοινωνίας του μουσείου για την ευαισθητοποίηση και τη συμμετοχή του κοινού, καθώς και η συμβολή των νέων τεχνολογιών και των ψηφιακών μέσων στην επικοινωνιακή στρατηγική των μουσείων. Το εμπειρικό μέρος περιλαμβάνει το τρίτο κεφάλαιο στο οποίο εξετάζεται και αναλύεται η επικοινωνιακή στρατηγική του Μουσείου Καλαθοπλεκτικής των Ρωμά, ως μελέτη περίπτωσης. Συγκεκριμένα, αναλύονται οι βασικές φάσεις της επικοινωνιακής του στρατηγικής, καθώς και οι δράσεις και τα μέσα που χρησιμοποιεί τόσο για την ευαισθητοποίηση και συμμετοχή του κοινού όσο και για τη γενικότερη προβολή του. Στο τέταρτο κεφάλαιο καταγράφονται τα αποτελέσματα της διαδικτυακής έρευνας κοινού που διεξήχθη για τη διαπίστωση του βαθμού αναγνωρισιμότητας και επισκεψιμότητας του Μουσείου, καθώς και της στάσης του κοινού απέναντι στην επικοινωνιακή του στρατηγική. Ακολουθούν ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα από την εν λόγω έρευνα και οι συμπερασματικές παρατηρήσεις και προτάσεις όσον αφορά τη συνολική επικοινωνιακή στρατηγική του Μουσείου.
Περιέχει: Ευρετήριο Εικόνων, Συντομογραφίες & Ακρωνύμια

Διπλωματική Εργασία / Thesis

μουσειακή επικοινωνία
στρατηγική επικοινωνίας
νέες τεχνολογίες
δράσεις και μέσα επικοινωνίας
ιστοσελίδα
Μουσείο Καλαθοπλεκτικής των Ρωμά

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-22T08:46:10Z
2017-10-01


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

2
113
72



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.