Museums and teaching of physical sciences in pre-school and primary school.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




1977 (EL)

Μουσεία και διδακτική φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
Museums and teaching of physical sciences in pre-school and primary school.

ΞΗΝΤΑΡΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΨΥΛΛΑ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ

Στη σημερινή εποχή θεωρείται σημαντικό τα παιδιά της προσχολικής και της πρωτοσχολικής ηλικίας να έρθουν σε επαφή με τις φυσικές επιστήμες και το φυσικό περιβάλλον εν γένει. Μέσα από τη διαδικασία της αλληλεπίδρασης στο πλαίσιο της διδακτικής των φυσικών επιστημών έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με αυτό το επιστημονικό πεδίο. Η επαφή τους με τα φυσικά φαινόμενα σε αυτή την ηλικία συνεπάγεται την καλύτερη αφομοίωση των επιστημονικών εννοιών που θα διδαχτούν στη συνέχεια με πιο κωδικοποιημένο τρόπο. Επιπλέον η χρήση επιστημονικού λεξιλογίου και εκφράσεων σε πρώιμη ηλικία καθιστά ευκολότερη την πρόσληψη στην πορεία δυσκολότερων όρων. Για να κατανοήσουμε λοιπόν πλήρως πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά τις φυσικές επιστήμες, δεν αρκεί να ασχοληθούμε μόνο με τη μάθηση στο επίπεδο του νηπιαγωγείου ή του δημοτικού. Θα πρέπει να εστιάσουμε και στις γνώσεις που αποκτούν εκτός σχολείου, δεδομένου ότι τα μικρά παιδιά έχουν αρκετό ελεύθερο χρόνο, στον οποίο έχουν πολλές «εμπειρίες ζωής» που παίζουν καταλυτικό ρόλο σε όσα μαθαίνουν στην τάξη, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνική τους συμπεριφορά. Επιπλέον χρειάζεται να λάβουμε σοβαρά υπόψη ότι τα πλεονεκτήματα της μάθησης στα άτυπα μαθησιακά περιβάλλοντα είναι δυνατό να ενσωματωθούν στα αποτελέσματα της οργανωμένης μαθησιακής δραστηριότητας. Έτσι επιβάλλεται να εξετάσουμε τις μεθόδους και τα χαρακτηριστικά της άτυπης μάθησης και πώς ενσωματώνονται στη μεθοδολογία της τυπικής μαθησιακής διαδικασίας .
In today’s times, it is considered important for pre-school and early education children to come into contact with the natural sciences and the natural environment. Through the process of interaction, in the context of science education, children have the opportunity to become familiar with science through scientific methods specifically adapted to the age and mental level of pre-school children. Children's contact with both natural phenomena and the concepts of natural sciences at this age implies better assimilation of complex scientific concepts that will be taught later in their school life in a more codified and often less experiential way. The use of scientific vocabulary and expressions in early ages, makes it easier to assimilate and impede more difficult terms in the course of the educational process, thereby improving scientific programming. In order to fully understand how children perceive concepts of science education, it is not enough to focus only on learning at the level of formal education, we also need to focus on the knowledge they can acquire and on actions that take place outside of it. In addition, it is pointed out by the international and European scientific community that the stimuli that children acquire in non-formal education activities play important role and add value to what children learn in the classroom, making this process important for the development of "Life experiences" that will follow them in their adult lives. Therefore, it is important to estimate that the advantages of learning in informal and non-formal environments can be integrated into the results of organized learning activity. In this framework, the aim of this project is to make conclusions on how science education approaches to primary and pre-primary education and how it is connected with museums as well as how much lessons outside of the classroom help. This can be achieved through empirical research with a questionnaire whose findings are analyzed in the project followed by a series of suggestions
ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΠΙΝΑΚΕΣ , ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

Διπλωματική Εργασία / Thesis

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΜΟΥΣΕΙΑ


Ελληνική γλώσσα

1977-09-30
2017-10-22T08:47:54Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
45
92




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.