The role of the management team in developing a school improvement plan

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Ο ρόλος της διευθυντικής ομάδας στην ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης
The role of the management team in developing a school improvement plan

Ανάγνου, Ευσταθία

Παυλινέρη, Παναγιώτα
Χατζηπαναγιώτου, Παρασκευή

Το σχολείο όντας ένα ανοιχτό κοινωνικό σύστημα που επηρεάζεται και δέχεται πιέσεις που προέρχονται τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό περιβάλλον στην προσπάθειά του να ανταπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, υποχρεώνεται να υιοθετήσει αλλαγές, οι οποίες θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης. Ο ρόλος των διευθυντικών στελεχών είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη βελτίωση και την αποτελεσματικότητα του σχολικού οργανισμού και καταλυτικός στην αλλαγή εκείνη που θα έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη του απώτερου στόχου: τη βελτίωση της ποιότητας της μάθησης των μαθητών. Η παρούσα έρευνα περιγράφει τον ρόλο της διευθυντικής ομάδας αναφορικά με την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 189 μέλη της διευθυντικής ομάδας, από τα οποία τα 130 ήταν διευθυντές και τα 59 υποδιευθυντές. Για την πραγματοποίηση της έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να καταγράψει τις απόψεις των στελεχών της διευθυντικής ομάδας που διοικούν στα δημοτικά σχολεία του νομού Αττικής σχετικά με την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης. Συγκεκριμένα, ερευνώνται οι αντιλήψεις των μελών της διευθυντικής ομάδας σχετικά με την αναγκαιότητα και δυνατότητα σχεδιασμού σχολικής βελτίωσης, οι συνθήκες που επιδρούν στην ανάπτυξή του, το κατάλληλο άτομο καθώς και τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να κατέχει το ίδιο για την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης και ο ρόλος τόσο του διευθυντή όσο και του υποδιευθυντή για την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης. Η έρευνα δεικνύει ότι τα μέλη της διευθυντικής ομάδας αφενός θεωρούν αναγκαία την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης καθώς μπορεί να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της σχολικής μονάδας αφετέρου πιστεύουν ότι δεν είναι εφικτή η ανάπτυξή του στα δημοτικά σχολεία της Ελλάδας μέσα σε ένα καθαρά συγκεντρωτικό και γραφειοκρατικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη των διευθυντικών στελεχών να βασιστούν σε έναν ειδικό σε θέματα σχολικής βελτίωσης για την ανάπτυξη σχεδίου. Συζητούνται τα αποτελέσματα της έρευνας και κατατίθενται νέα θέματα προς διερεύνηση που σχετίζονται με τη σχολική βελτίωση.
Αθανασούλα-Ρέππα, Α. Δακοπούλου, Α. , Κουτούζης, Μ., Μαυρογιώργος, Γ. , Χαλκιώτης, Δ. ( 2008). Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, τ. Α′, Πάτρα: Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.
This research describes the role of the management team in developing a school improvement plan. The survey involved 189 members of the management team, of whom 130 were directors and 59 deputy directors. A quantitative survey was selected to carry out the survey. The collection of data was done via an electronic questionnaire and the analysis of the data with the SPSS 24.0 statistical packet. The purpose of this research is to capture the views of the executives of the management team who run the elementary schools of Athens for the development of a school improvement plan. In particular, the perceptions of the members of the management team on the necessity and possibility of designing school improvement, the conditions that influence its development, the appropriate person as well as the characteristics that he / she should possess in developing a school improvement plan and the role of both the Director and the Deputy Director for the development of a school improvement plan. Also, the members of the management team consider that cooperation between all stakeholders plays a key role in the development of a school improvement plan. Interestingly, managers' opinion is based on a school improvement specialist for project development. They also agree that there is a significant dimension between the role of both the Director and the Deputy Director and the role he has to play in the development of school improvement today. The results of the research are discussed and new issues for consideration related to school improvement are submitted.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης
Διευθυντική ομάδα
Σχολική βελτίωση


Ελληνική γλώσσα

2017-11-04T09:09:33Z
2017-09-22


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

110
1
51




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.