Emotional inteligence and burn out : Investigation of nursing staff in public hospital in Athens.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)
Συναισθηματική νοημοσύνη και το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης: Διερεύνηση του νοσηλευτικού προσωπικού σε δημόσιο νοσοκομείο της Αθήνας.
Emotional inteligence and burn out : Investigation of nursing staff in public hospital in Athens.

Καραγεώργου, Αικατερίνη

Ηγουμενίδης, Μιχάλης
Μπελλάλη, Θάλεια
Αναγνωστόπουλος, Φώτιος

Εισαγωγή: Οι δύσκολες συνθήκες εργασίας στα νοσοκομεία, η σωματική κόπωση και το συναισθηματικό φορτίο οδηγούν συχνά το νοσηλευτικό προσωπικό σε επαγγελματική εξουθένωση και κακή ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας των ασθενών. Η ενσυναίσθηση με την έννοια της γνωστικής και συναισθηματικής κατανόησης του άλλου μπορεί δυνητικά να περιορίσει το φαινόμενο εμφάνισης της επαγγελματικής εξουθένωσης. Σκοπός: Η παρούσα εργασία διερευνά τη συσχέτιση της επαγγελματικής εξουθένωσης του νοσηλευτικού προσωπικού που απασχολείται σε δημόσιο τριτοβάθμιο νοσοκομείο της Αθήνας με τα επίπεδα ενσυναίσθησης έτσι όπως αυτά καθορίζονται από τη συναισθηματική νοημοσύνη. Επιπρόσθετοι στόχοι είναι η διερεύνηση της συσχέτισης με δημογραφικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Μεθοδολογία: Χρησιμοποιείται δείγμα ευκολίας 117 νοσηλευτών/τριών στους οποίους χορηγούνται αντίστοιχα, το ερωτηματολόγιο Copenhagen Burnout Inventory (CBI) για την αξιολόγηση του βαθμού επαγγελματικής εξουθένωσης και το ερωτηματολόγιο Wong’s Emotional Intelligence Scale (WEIS) για την εκτίμηση των επιπέδων ενσυναίσθησης. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι συγκεκριμένες κατηγορίες της ενσυναίσθησης όπως η αυτεπίγνωση, η επίγνωση των συναισθημάτων των άλλων, η χρήση και διαχείριση των συναισθημάτων, μπορούν να επηρεάσουν διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης όπως η αποπροσωποποίηση και να βελτιώσουν το αίσθημα προσωπικής επίτευξης των εργαζομένων. Παράλληλα, συγκεκριμένοι παράγοντες όπως το φύλο, η οικογενειακή κατάσταση και το επίπεδο σπουδών φαίνεται να συνδέονται τόσο με διαστάσεις της ενσυναίσθησης όσο και της επαγγελματικής εξουθένωσης. Λέξεις-κλειδιά: ενσυναίσθηση (empathy), επίπεδα ενσυναίσθησης, επαγγελματική εξουθένωση, νοσηλευτικό προσωπικό, σχέση ασθενούς-νοσηλευτή/τριας.
Abstract Introduction: The harsh working conditions in hospitals, physical exhaustion and the emotional burden often result in the work burnout fthenursing staff and the bad quality of health provision. Empathy as a means of cognitive and emotional understanding of the other may potentially limit the appearance of work burnout. Aim: The current study aims to investigate the relationship between work burnout of the nursing staff working in a public hospital in Athens and their levels of empathy as they are described in the field of emotional intelligence. Moreover, the study aims to investigate the relationship of the above variables with demographic and social factors. Methodology: For the purpose of the study a random sample of 117 nurses is used. The nursing staff completes the Copenhagen Burnout Inventory (CBI) for the assessment of the degree of work burnout and the Wong’s Emotional Intelligence Scale (WEIS) for the evaluation of the levels of empathy among the nursing staff. Results: The results of the study show that certain categories of empathy such as self-awareness, awareness of the feelings of others, use and management of feelings can influence dimensions of work burnout such as depersonalization and improve the sense of personal accomplishment in nurses. Additionally, certain factors such as sex, marital state and the level of education seem to be positively correlated both with dimensions of empathy and work burnout in the nursing staff. Key words: empathy, levels of empathy, work burn-out, nursing staff, relationship between patient and nurse
32

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Συναισθηματική νοημοσύνη
Επαγγελματική εξουθένωση

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2018-05-16T05:36:48Z
2018-04-21


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

2
103
31

Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.