Εφαρμογή Στατιστικών Μεθόδων Ελέγχου Ποιότητας σε Βιομηχανική Παραγωγή Χημικών Προϊόντων Ναυτιλίας

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)
Applied Statistical Quality Control Methods in the Industrial Production of Marine Chemical Products
Εφαρμογή Στατιστικών Μεθόδων Ελέγχου Ποιότητας σε Βιομηχανική Παραγωγή Χημικών Προϊόντων Ναυτιλίας

Πάτσης, Βασίλειος

Γεωργίου, Βασίλειος
Παναγιωτίδου, Σοφία

Σήμερα το μεγαλύτερο μέρος διακίνησης προϊόντων γίνεται μέσω της Θάλασσας και αυτός είναι ίσως ο πιο ασφαλής και γρήγορος τρόπος μεταφοράς των ανθρώπινων αγαθών. Από αυτήν την άποψη η ανάπτυξη της Ναυτιλίας συνδέεται άμεσα με το Διεθνές Εμπόριο και την Παγκόσμια Οικονομία. Προκειμένου όμως να είναι σε θέση ένα πλοίο να ολοκληρώσει το ταξίδι του, χρειάζεται μεταξύ άλλων να είναι εφοδιασμένο και με ένα πλήθος Χημικών Προϊόντων τα οποία τα προμηθεύεται σε διάφορα σημεία ανεφοδιασμού. Χωρίς τη χρήση αυτών των υλικών θα ήταν, αν όχι αδύνατη, πολύ δύσκολη η κίνησή του αλλά και η σωστή λειτουργία των συστημάτων με αποτέλεσμα τη φθορά ή αστοχία τους. Το τελευταίο μεταφράζεται σε ένα μεγάλο κόστος επισκευής αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις του πλοίου ή ακόμα στη χειρότερη περίπτωση ακινητοποίησή του κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Πριν από μερικά χρόνια επικρατούσε η άποψη ότι εφόσον τα Χημικά αυτά προορίζονται στο χώρο της Ναυτιλίας δηλαδή σε ένα Βιομηχανικό Περιβάλλον δεν είναι απαραίτητο να είναι χαμηλής επικινδυνότητας καθώς ήταν σίγουρο ότι το προσωπικό πάντα θα ελάμβανε τα κατάλληλα μέτρα προστασίας, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες δραστηριότητες που συντελούνταν σε αυτό το χώρο. Η αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας σχετικά με τη Χρήση, Επισήμανση και Κατηγοριοποίηση των Χημικών Προϊόντων (CLP), η εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία (MARPOL), όπως και η διαρκής αναθεώρηση του Κώδικα Θαλάσσιων Μεταφορών (IMDG Code) έθεσαν σε πιο αυστηρό πλαίσιο τη διακίνηση αλλά και τη χρήση των Χημικών Προϊόντων Ναυτιλίας. Από την άλλη πλευρά δημιουργήθηκε η ανάγκη τα υλικά αυτά εκτός από το ότι θα πρέπει να ανταποκρίνονται πλήρως στην εφαρμογή τους, επιπλέον χρειάζεται να είναι χαμηλής επικινδυνότητας, φιλικά προς το χρήστη και να μην επιβαρύνουν το Θαλάσσιο Περιβάλλον. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν τα βασικά χαρακτηριστικά της ποιότητάς τους, δηλαδή τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες του πελάτη. Σήμερα είναι πολλές οι εταιρίες που διακινούν Χημικά Ναυτιλίας. Συνήθως διατηρούν αποθήκες (Stock Points) στα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου. Χρειάζεται όμως, λόγω της ιδιαιτερότητας του περιβάλλοντος του πλοίου, να διασφαλιστεί πλήρως ότι τα προϊόντα θα είναι σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά τους και θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του πελάτη, καθώς η δυνατότητα επανακατεργασίας ή επιστροφής τους είναι σχεδόν αδύνατη. Σίγουρα η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση κατά την παραγωγή τους θα διασφάλιζε πλήρως την παραπάνω διαδικασία. Αυτή είναι όμως αδύνατη λόγω του μεγάλου χρόνου που απαιτείται όπως και του κόστους της και δεν μπορεί να γίνει σε όλες τις παρτίδες της παραγωγής. Αντιθέτως η συστηματική μελέτη μίας ποσοτικής παραμέτρου όπως είναι η Πυκνότητα ενός δείγματος που προκύπτει από την παραγωγή κάθε παρτίδας με τη χρήση κατάλληλων Στατιστικών Μεθόδων (Διαγραμμάτων Ελέγχου) μπορεί να μας δώσει πολύ σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τις ποσότητες των υλικών του διαλύματος που παρασκευάζεται. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό η σύσταση όλων των παρτίδων των προϊόντων που θα φθάσουν στον πελάτη. Στο περιβάλλον του πλοίου όμως η διακίνηση ενός ποιοτικού προϊόντος δεν είναι αρκετή ώστε αυτό να γίνει αποδεκτό. Ο χρήστης χρειάζεται να έχει μία διαρκή υποστήριξη και να είναι σίγουρος για τη σωστή εφαρμογή και λειτουργία του. Πολύ περισσότερο όταν το πλοίο βρίσκεται «εν πλω» στους μεγάλους Ωκεανούς εκεί που κάθε επαφή ή επίσκεψη από τους Τεχνικούς Πωλήσεων της εταιρίας για έλεγχο και υποδείξεις είναι αδύνατη, αλλά και κάθε επικοινωνία γίνεται με μεγάλη δυσκολία. Ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος είναι να διαθέσει κανείς στον πελάτη κατάλληλα όργανα ελέγχου (test kits) παρακινώντας τον να πραγματοποιήσει τις ανάλογες μετρήσεις και να στείλει τα αποτελέσματα προς αξιολόγηση. Το πρόβλημα που δημιουργείται με αυτή την ενέργεια είναι ότι καταφθάνουν καθημερινά δεκάδες μετρήσεις στα γραφεία της εταιρίας και ο χρόνος ανταπόκρισης για την αξιολόγησή τους μεγαλώνει σημαντικά. Σε αυτήν την περίπτωση η δημιουργία ενός λογισμικού προγράμματος αξιολόγησης αποτελεσμάτων, που έχει ως βάση την εφαρμογή κάποιων Στατιστικών Παραμέτρων αναδεικνύεται ως ένα «ισχυρό εργαλείο» υποστήριξης μετά την πώληση. Μέσα από αυτή τη Διπλωματική Εργασία παρουσιάζεται πώς η χρήση κάποιων απλών μετρήσεων σε συνδυασμό με κατάλληλες Στατιστικές Μεθόδους μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τις εταιρίες παραγωγής χημικών να διακινούν παγκοσμίως προϊόντα που είναι σύμφωνα με όσα παρουσιάζονται τόσο προς τον πελάτη, όσο και προς τις Αρμόδιες Αρχές αλλά και να παρέχουν σημαντική υποστήριξη μετά την πώληση στο χώρο της ναυτιλίας που θεωρείται κοινώς ως ένα περιβάλλον επικίνδυνο και δύσκολο.
Περιέχει : πίνακες, διαγράμματα, εικόνες
Today maritime transport is essential to the world’s economy as the majority of world’s trade is carried by sea. In this respect, the development of shipping is directly linked to international trade and global economy. However, every marine vessel needs to be equipped, with a multitude of chemical products, which are supplied to various refueling points, in order to complete its voyage. Without the use of these materials, the proper functioning of the ship’s main engines and equipment would not be possible, resulting in their deterioration or failure. The latter leads to large repair costs and long ship delays or, even worse, in a stopover during the voyage. A few years ago there was the view that since these chemicals are destined for marine applications, in an industrial environment, the risks involved in their use and storage should not be necessarily low, as it was certain that the staff would always take the appropriate protective measures in conjunction with the other activities taking place on board. Ιn recent years the revision of the European Legislation on the Classification, Labeling and Packaging on Chemical Mixtures (CLP), the implementation of the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships (MARPOL) and the ongoing revision of the International Maritime Dangerous Goods Code (IMDG Code) put the handling and use of these chemicals in a more rigorous context. On the other hand, it was specified that marine chemicals, apart from complying with the particular application needs, in addition, they should be low-risk, user-friendly and non dangerous for the marine environment. All the above features comprise the basic characteristics of their quality, i.e. the requirements and the expectations of the customer. Today there are many companies which produce marine chemicals. They usually keep stock points in the largest ports in the world. However, due to the specificity of the ship's environment, it is absolutely necessary to ensure that the products are in accordance with their specifications and they will meet the customer's requirements, as their reprocessing or returning is virtually impossible. Certainly, the quantitative and qualitative analysis during production would fully ensure the above process. However this is impossible because of the long time required, as well as its cost, and it cannot be performed in all production lots. Instead, the systematic study of a quantitative parameter such as the Density of a sample resulting from the production of each batch using the appropriate statistical methods (control diagrams) can provide us with very important information about the quantities of solution materials prepared. This greatly assures the consistency of all batches of products that reach the customer. In the environment of the ship, however, the distribution of a quality product is not sufficient for the users to accept. Furthermore, they need constant support for product implementation and operation. All the more when the ship is at sea in the large oceans, where any contact or visit by the sales technicians of the company for control and suggestions is impossible, and every communication is made with great difficulty. The most appropriate way is to provide the customer with proper test kits, prompting them to carry out the corresponding measurements and send the results for evaluation. The problem created by this action is that dozens of measurements arrive daily at the company's offices and the response time for their assessment grows significantly. In this case, the creation of a software evaluation program, based on the application of some statistical parameters, is emerging as a “powerful after-sales support tool". The present diploma thesis presents, how a number of simple measurements when processed by appropriate statistical tools, it can greatly help companies not only to market products which are consistent with their specifications but also to provide significant after-sales support in the maritime sector, which is commonly regarded as a dangerous and difficult environment.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Μεταβλητότητα
Ναυτιλία
Στατιστικός Έλεγχος Διεργασίας
Ειδικά Αίτια
Διαγράμματα Ελέγχου
Ναυτιλιακή Βιομηχανία
Έλεγχος Παραγωγής

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2018-05-13
2018-05-22T06:00:00Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
167
10



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.