Η χρήση της Λογοτεχνίας στο μάθημα των γερμανικών ως ξένη γλώσσα με σκοπό την καλλιέργεια ικανοτήτων των μαθητών

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Einsatz der Literatur im DaF-Unterricht zur Förderung von Teilfertigkeiten
Η χρήση της Λογοτεχνίας στο μάθημα των γερμανικών ως ξένη γλώσσα με σκοπό την καλλιέργεια ικανοτήτων των μαθητών

Φωστήρα, Πηνελόπη

Μάρκου, Βασιλική
Τheisen, Paul Joachim

Die Arbeit bezieht sich darauf, wie man Literatur im Unterricht integrieren kann. Konkreter führe ich verschiedene literarische Genres in Klassen unterschiedlicher Sprachniveaus. Die Arbeit ist in zwei Teilen gegliedert, den theoretischen und den praktischen Teil. Im theoretischen Teil erwähne ich die Stelle der deutschen Sprache in griechischen Grundschulen und ich erkläre die nötigen Kompetenzen der Schüler je nach Sprachniveau . Ebenfalls beziehe ich mich drauf, welchen Platz die Fertigkeiten des Lesens und Schreibens im DaF- Unterricht haben, und wie man sie im DaF- Unterricht üben kann.Anschließend begründe ich den Einsatz der Literatur im DaF-Unterricht und erwähne die Kriterien und die Schwierigkeiten, nach denen man Literatur im Unterricht integrieren kann. Zum Schluss beschreibe ich den Unterrichtsverlauf der Arbeit mit literarischen Texten im DaF-Unterricht. Im Praxisteil zeige ich ausführlich , wie man bestimmte Auszüge von bekannten literarischen Texten "Bestseller" in konkreten Klassenstufen einführen kann. Es geht um ein Unterrichtsverfahren in drei Phasen gegliedert. In jeder Phase üben die Schüler bestimmte Teilfertigkeiten, die durch entsprechende Übungen gefördert werden.
Περιέχει: πίνακες, διαγράμματα, εικόνες
Η εργασία έχει ως θέμα την ενσωμάτωση της λογοτεχνίας στο μάθημα των γερμανικών σαν ξένη γλώσσα.Συγκεκριμένα την χρήση συγκεκριμένων λογοτεχνικών ειδών σε τάξεις διαφόρων επιπέδων. Η εργασία είναι χωρισμένη σε δυο μέρη, το θεωρητικό και πρακτικό μέρος .Στο θεωρητικό μέρος αναφέρομαι στην θέση της γερμανικής στα ελληνικά δημοτικά σχολεία και εξηγώ τις απαιτούμενες ικανότητες των μαθητών ανάλογα με το γλωσσικό επίπεδο που κατέχουν. Επιπροσθέτως αναφέρομαι στην θέση της αναγνωστικής ικανότητας και της παραγωγής γραπτού λόγου στο μάθημα όπως επίσης και στις στρατηγικές αυτών. Εν συνεχεία εξηγώ την θέση της λογοτεχνίας στο μάθημα των γερμανικών σαν ξένη γλώσσα και αναφέρομαι στα κριτήρια επιλογής του κατάλληλου λογοτεχνικού έργου και τις δυσκολίες που προκύπτουν προκειμένου να ενσωματωθεί στο μάθημα. Στο τέλος περιγράφω την διαδικασία διδασκαλίας ενός μαθήματος που ενσωματώνει την χρήση της λογοτεχνίας. Στο πρακτικό μέρος παρουσιάζω πως μπορεί κάποιος να εισάγει σε τάξεις συγκεκριμένων γλωσσικών επιπέδων μέρη πολύ γνωστών λογοτεχνικών έργων. Η διδασκαλία είναι χωρισμένη σε τρεις φάσεις στις οποίες έχω ενσωματώσει διάφορες στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης και παραγωγής λόγου, όπως προκύπτουν από αντίστοιχες ασκήσεις.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

Literatur
daF


Ελληνική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-06T11:19:00Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
4
81




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.