Απόψεις περιφερειακών στελεχών των Δημοτικών Κέντρων Διά Βίου Μάθησης για την οργάνωση και τη λειτουργία τους

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Regional officers’ views about the organization and administration of Municipal Lifelong Learning Centers
Απόψεις περιφερειακών στελεχών των Δημοτικών Κέντρων Διά Βίου Μάθησης για την οργάνωση και τη λειτουργία τους

Σταυροπούλου, Αικατερίνη

Παυλή-Κορρέ, Μαρία
Λευθεριώτου, Πιέρα

In modern Greek reality, Lifelong Learning Municipal Centres is the most recognized structure providing free general adult education. They have already completed their first phase of operation and are expected to operate again soon with new perspectives. The way of their organization and method of project implementation is of crucial importance for the effectiveness of their programs and the quality of their services. With this in mind, the present study attempts to explore the views of regional officers of Lifelong Learning Municipal Centres in Attica for their organization and operation. Within the context of this study, qualitative research has been conducted and data collection was carried out through individual semi-structured interviews of ten regional officers (4 Education Managers, 4 Operations Managers responsible for organization, 2 Officers of the Municipalities) and two members of the project team (using a different questionnaire structure) in order to achieve more valid results, through methodological triangulation. Survey results showed that regional officers –regardless of the degree of their prior experience and education in respective programs– undertook the task of implementing the programs of the Lifelong Learning Municipal Centres with accountability and sense of responsibility, fully concerned of their role. They acknowledged their educational needs for training in the field of adult education and enrolled in relative postgraduate programs to broaden their knowledge. They occasionally encountered several difficulties both in infrastructure logistical issues and throughout their collaboration with their colleagues (regional officers and officers of the Municipalities) and members of the project team. Finally, they highlighted the need for supervision and training and sensitization of all involved in the project, as well as the development of a cooperation culture that is compatible with the principles of adult education.
Στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα η πιο αναγνωρίσιμη δομή παροχής δωρεάν γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων είναι τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης των Δήμων, τα οποία έχοντας ολοκληρώσει την πρώτη φάση λειτουργίας τους, αναμένεται να επαναλειτουργήσουν σύντομα με νέες προοπτικές. Για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων τους και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους είναι καθοριστικής σημασίας ο σχεδιασμός, ο τρόπος οργάνωσης και υλοποίησης του Έργου. Με αυτό το σκεπτικό η παρούσα μελέτη επιχειρεί τη διερεύνηση των απόψεων περιφερειακών στελεχών Δημοτικών Κέντρων Διά Βίου Μάθησης της Αττικής για την οργάνωση και τη λειτουργία τους. Στο πλαίσιο της μελέτης αυτής διεξήχθη ποιοτική έρευνα και η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ατομικών ημιδομημένων συνεντεύξεων σε δέκα περιφερειακά στελέχη (4 Υπεύθυνους Εκπαίδευσης, 4 Υπεύθυνους Οργάνωσης και 2 Υπεύθυνους Δήμων) και, με διαφοροποιημένο πρωτόκολλο συνέντευξης, σε δύο μέλη της Ομάδας Έργου, με σκοπό, μέσω της μεθοδολογικής τριγωνοποίησης, την επίτευξη εγκυρότερων αποτελεσμάτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι τα περιφερειακά στελέχη –ανεξαρτήτως του βαθμού της πρότερης εμπειρίας και επιμόρφωσής τους σε αντίστοιχα προγράμματα– ανέλαβαν το έργο της υλοποίησης των προγραμμάτων των Δημοτικών Κέντρων Διά Βίου Μάθησης με υπευθυνότητα και συνέπεια και ήταν συνειδητοποιημένοι στον ρόλο τους. Αναγνώρισαν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες για επιμόρφωση στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και εντάχθηκαν σε αντίστοιχα μεταπτυχιακά προγράμματα για να διευρύνουν τις γνώσεις τους. Αντιμετώπισαν αρκετές δυσκολίες κατά περιόδους και κατά περίπτωση τόσο σε ζητήματα υλικοτεχνικής υποδομής όσο και στις συνεργασίες τους με τους συνεργάτες τους (στελέχη του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και Υπευθύνους του Δήμου) και με μέλη της Ομάδας Έργου. Τέλος, ανέδειξαν την ανάγκη της εποπτείας αλλά και της επιμόρφωσης, της ευαισθητοποίησης όλων των εμπλεκόμενων στο Έργο και της διαμόρφωσης μιας κουλτούρας συνεργασίας, συμβατής με τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Πίνακες

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

Εκπαίδευση ενηλίκων and Adult education


Ελληνική γλώσσα

2018-09-23
2018-10-09T06:34:41Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

421
4
98




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.