The European Union's educational discourse and recommendations on induction and mentoring novice teachers and the Union's influence on national education policies: The study of Cyprus

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Ο λόγος και οι συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς την εισαγωγική επιμόρφωση των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών και τον θεσμό του μέντορα και η επιρροή της στις εθνικές πολιτικές: Η περίπτωση της Κύπρου
The European Union's educational discourse and recommendations on induction and mentoring novice teachers and the Union's influence on national education policies: The study of Cyprus

Τσινταράκη, Αικατερίνη

Παπαδούρης, Παναγιώτης
Καψάσκη, Αγγελική

0
The European Union recognizes the crucial role of teachers' early experiences in shaping their professional development and the need for support mechanisms in the first years of their careers through induction programs. Mentoring, as a part of induction, offers professional and personal support and guidance to novice teachers in order to smooth their transition to schools. The European Union recognizes teachers as a parameter of the quality of education and promotes policies to support beginning teachers in order to improve the quality of education for the construction of the economy and society of knowledge. The purpose of the research is to investigate the influence of European Union’s discourse on education policy of Cyprus about induction programs and mentoring to supporting novice secondary school teachers. The researcher conducted a qualitative content analysis research to analyze education policy documents of the European Union and Cyprus, as well as education legislation of Cyprus about induction and mentoring beginning teachers during 2000-2017. Afterwards, the researcher followed a comparative approach to the data. The results of the study show significant similarities between Cypriot education policy and European educational discourse on policies of induction for novice teachers that lead to conclusions about the influence of European Union on the education policy of Cyprus. The study contributes to understanding the Member States' relations with the European Union about the field of education and particularly highlights significant information about shaping Cyprus' education policy for beginning teachers as a result of the influence of European Union’s educational discourse. It is remarkable the innovation of the study as it investigates the conditions of shaping national education policies for teachers in a wider level, that of interaction of national policies with the international reality in education and the influence of the European Union's discourse on them.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζει τον καθοριστικό ρόλο των πρώτων εμπειριών των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση της επαγγελματικής τους εξέλιξης και την ανάγκη μηχανισμών υποστήριξης τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας τους μέσω προγραμμάτων εισαγωγικής επιμόρφωσης. Ο θεσμός του μέντορα, ως μέρος της εισαγωγικής επιμόρφωσης, περιλαμβάνει επαγγελματική και προσωπική υποστήριξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών για την ομαλή ένταξή τους στη σχολική μονάδα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιλαμβάνεται τους εκπαιδευτικούς ως παράμετρο της ποιότητας της εκπαίδευσης και προωθεί πολιτικές υποστήριξης των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης για την οικοδόμηση της οικονομίας και της κοινωνίας της γνώσης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της επιρροής του εκπαιδευτικού λόγου της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην εκπαιδευτική πολιτική της Κύπρου σχετικά με την εισαγωγική επιμόρφωση και τον θεσμό του μέντορα για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς μέσης εκπαίδευσης. Η ερευνήτρια διεξήγαγε ποιοτική έρευνα με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου των κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των εκπαιδευτικών νομοθεσιών της Κύπρου σχετικά με την εισαγωγική επιμόρφωση και τον θεσμό του μέντορα την περίοδο 2000-2017. Έπειτα, η ερευνήτρια ακολούθησε μια συγκριτική προσέγγιση των δεδομένων. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν στοιχεία σύγκλισης ανάμεσα στην κυπριακή εκπαιδευτική πολιτική και τον ευρωπαϊκό λόγο σχετικά με τις πολιτικές επιμόρφωσης των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών, τα οποία επιτρέπουν την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την επιρροή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην εκπαιδευτική πολιτική της Κύπρου. Η μελέτη συμβάλλει στην κατανόηση των σχέσεων των κρατών μελών με την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με την εκπαίδευση και αναδεικνύει σημαντικά στοιχεία ως προς τη διαμόρφωση της κυπριακής εκπαιδευτικής πολιτικής ως αποτέλεσμα της επιρροής του εκπαιδευτικού λόγου της Ευρώπης. Η πρωτοτυπία της μελέτης έγκειται στη διερεύνηση της διαμόρφωσης της εκπαιδευτικής πολιτικής της Κύπρου υπό το πρίσμα της αλληλεπίδρασης των εθνικών πολιτικών με τη διεθνή εκπαιδευτική πραγματικότητα και την επιρροή του εκπαιδευτικού λόγου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί
μέντορας
εισαγωγική επιμόρφωση
Ευρωπαϊκή Ένωση
εκπαιδευτική πολιτική


Ελληνική γλώσσα

2018-09-23
2018-10-09T07:28:03Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
146
81

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.