Ενσωματώνοντας ένα wiki στην προσέγγιση "έμφαση στην διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου": Μελέτη περίπτωσης επιπέδου Β2 σε ένα ΚΞΓ.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Integrating a wiki into the writing process approach: A case study of a B2 level classroom in a Greek foreign language school.
Ενσωματώνοντας ένα wiki στην προσέγγιση "έμφαση στην διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου": Μελέτη περίπτωσης επιπέδου Β2 σε ένα ΚΞΓ.

ΓΩΝΙΑ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΖΟΡΜΠΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ

0
Over the last years, the integration of educational technology in the writing lesson has helped towards creating a more learner-centred classroom. Web 2.0 tools, and wikis in particular, constitute an ideal environment for collaborative learning, sharing and building knowledge. The present dissertation aims to determine how the adoption of the process-writing approach combined with the wiki technology can develop learner autonomy and motivation. In a context, thus, where teacher control is minimized, the writing strategies which learners develop are also under observation. In order to collect data, the researcher used questionnaires and a teacher’s diary and conducted pre- and post-tests. The findings seemed to suggest that certain features of the process-writing approach, such as planning, drafting, reviewing and receiving feedback between drafts can foster autonomy, as learners become aware of how to organize their writing and correct their mistakes. Collaborative work through the use of wikis was also found to be beneficial to learners. ‘Pride of authorship’ motivated learners to produce better texts and effective communication with peers fostered constructing new knowledge. Critical thinking, problem-solving skills, planning and reflective thinking were some of the strategies that learners developed as a result of a learner-centred approach and minimization of teacher control over the lesson. Although the new approach to teaching writing was finally embraced by learners, the fact that they had fixed assumptions about the teaching of writing limited the effect it had on them. Time management constituted another challenge for both the learners and the researcher. However, this problem can be skipped in the future with more careful planning.
Τα τελευταία χρόνια η ενσωμάτωση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας στο μάθημα της γραφής έχει βοηθήσει στη δημιουργία μιας πιο μαθητοκεντρικής τάξης. Τα web 2.0 εργαλεία, και συγκεκριμένα τα wikis, αποτελούν το ιδανικό περιβάλλον για συνεργατική εκμάθηση, μοίρασμα γνώσεων και οικοδόμηση γνώσεων. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να προσδιορίσει πώς, υιοθετώντας την προσέγγιση «έμφαση στην διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου» σε συνδυασμο με τα wikis, μπορούμε να αναπτύξουμε την αυτονομία και τα κίνητρα στους μαθητές. Σε ένα πλαίσιο, επομένως, που ο έλεγχος του εκπαιδευτικού ελαχιστοποιείται, οι στρατηγικές γραφής που οι μαθητές αναπτύσσουν, θα παρατηρηθούν επίσης. Προκειμένου να συλλέξει δεδομένα, η ερευνήτρια χρησιμοποίησε ερωτηματολόγια, κράτησε ημερολόγιο με παρατηρήσεις μετά από κάθε μάθημα και διεξήγαγε εξέταση προ και μετά του πειράματος. Τα ευρήματα φαίνεται να αποδεικνύουν πως συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της προσέγγισης «έμφαση στην διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου», όπως ο σχεδιασμός, η σύνταξη προσχεδίων, η επανεξέταση και η λήψη ανατροφοδότησης μεταξύ των προσχεδίων μπορούν να προάγουν την αυτονομία, καθώς οι μαθητές μαθαίνουν πώς να οργανώσουν την γραφή τους και να διορθώσουν τα λάθη τους. Η συνεργατική εργασία μέσω της χρήσης των wikis αποδείχθηκε επίσης ευεργετική για τους μαθητές. H «υπερηφάνεια για την συγγραφική τους ιδιότητα» κινητοποίησε τους μαθητές να δημιουργήσουν καλύτερα κείμενα και η αποτελεσματική επικοινωνία με τους συνομηλίκους τους ευνόησε την οικοδόμηση νέων γνώσεων. Η κριτική σκέψη, οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, ο σχεδιασμός και η αντανακλαστική σκέψη ήταν μερικές από τις στρατηγικές που ανέπτυξαν οι μαθητές ως αποτέλεσμα μιας μαθητοκεντρικής προσεγγισης και της ελαχιστοποίησης του ελέγχου του εκπαιδευτικού στο μάθημα. Αν και η νέα προσέγγιση στην διδασκαλία του γραπτού λόγου τελικά έγινε αποδεκτή από τους μαθητές, το γεγονός ότι είχαν παγιωμένες πεποιθήσεις για την διδασκαλία της γραφής περιόρισε την επίδραση της πάνω τους. Η διαχείρηση του χρόνου αποτέλεσε άλλη μια πρόκληση για τους μαθητές καθώς και για την ερευνήτρια. Ωστόσο, αυτό το πρόβλημα μπορεί να προσπεραστεί στο μέλλον με πιο προσεκτικό σχεδιασμό.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

autonomy
motivation
Wikis
writing strategies


Αγγλική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-09T07:49:26Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
14
93




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.