Η αποτελεσματικότητα του Padlet στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραφής των μαθητών

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

The Effectiveness of Padlet on the Development of EFL Learners’ Writing Skills
Η αποτελεσματικότητα του Padlet στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραφής των μαθητών

Μακρυπόδη, Νικολίνα

Καρατσιώρη , Μαριάνθη
Καρατσιώρη, Μαριάνθη
Αθανασίου, Αλεξάνδρα

The present dissertation aims at investigating the English language teachers’ perceptions towards the effectiveness of Padlet Web 2.0 tool on Greek EFL learners’ writing skills development. Padlet is a relatively new online application, which enables the creation of virtual ‘walls’ where learners can contribute by posting comments and uploading files in different format (videos, documents, photos, audio, web links). Considering the fact that the beneficial integration of online applications in foreign language (FL) teaching has been documented in many studies and has redefined writing as an e-communal act, this study attempts to explore the possible impact of Padlet, as a means of increasing learners’ motivation, collaboration, and engagement in the writing process. For this purpose, an action research project was designed in which 24 EFL teachers around Greece participated by implementing Padlet into their writing lessons. Instruments of both the quantitative and qualitative data collection were adopted to give answers to the research questions, meaning an online self-administered questionnaire completed by the participating teachers, as well as unstructured discussions on social media sites so as to probe deeper into the teachers’ perceptions concerning the use of Padlet in teaching writing. The research findings revealed that the majority of the teachers had a positive attitude towards the integration of Padlet into writing lessons, as it increased students’ engagement in the writing process, facilitated collaborative work and boosted their motivation to write. After presenting and analyzing the research findings, limitations and suggestions for further research are also discussed towards the effective implementation of Padlet in the EFL learning process.
Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων των καθηγητών αγγλικής γλώσσας σχετικά με την αποτελεσματικότητα του τεχνολογικού εργαλείου Padlet ως προς την ανάπτυξη των γραπτών δεξιοτήτων των μαθητών που διδάσκονται τα Αγγλικά ως ξένη γλώσσα. Το Padlet είναι μια σχετικά νέα εφαρμογή στο διαδίκτυο, η οποία επιτρέπει τη δημιουργία εικονικών «τοίχων», όπου οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να γράψουν πάνω σε αυτόν δηλαδή να συνεισφέρουν, δημοσιεύοντας σχόλια και ανεβάζοντας αρχεία σε διαφορετική μορφή (βίντεο, έγγραφα, φωτογραφίες, ήχο, ηλεκτρονικούς συνδέσμους). Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η ευεργετική ενσωμάτωση των ηλεκτρονικών εφαρμογών στη διδασκαλία ξένων γλωσσών έχει τεκμηριωθεί σε πολλές μελέτες και έχει επαναπροσδιορίσει τη γραφή ως ηλεκτρονική κοινωνική πράξη, αυτή η μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει τον πιθανό αντίκτυπο του Padlet ως μέσο αύξησης του κίνητρου των μαθητών, της συνεργασίας τους και της συμμετοχής τους στη διαδικασία γραφής. Για το σκοπό αυτό σχεδιάστηκε ένα ερευνητικό πρόγραμμα δράσης, στο οποίο συμμετείχαν 24 καθηγητές αγγλικής γλώσσας σε όλη την Ελλάδα, εφαρμόζοντας το Padlet σε μαθήματα παραγωγής γραπτού λόγου. Για να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία τόσο της ποσοτικής όσο και της ποιοτικής συλλογής δεδομένων, δηλαδή ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που ολοκληρώθηκε από τους συμμετέχοντες καθηγητές, καθώς και ανεπίσημες συζητήσεις μέσα από κοινωνικά μέσα δικτύωσης, για να διερευνηθούν σε βάθος οι απόψεις των εκπαιδευτικών ως προς τη χρήση του Padlet στη διδασκαλία της γραφής. Τα ευρήματα της έρευνας αποκάλυψαν ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών είχαν μια θετική στάση απέναντι στην ενσωμάτωση του Padlet, καθώς αύξησε τη συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία γραφής, διευκόλυνε τη συνεργατική εργασία και ενίσχυσε το κίνητρό τους να γράψουν. Μετά την παρουσίαση και την ανάλυση των πορισμάτων της έρευνας, συζητούνται επίσης περιορισμοί και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα στοχευμένη στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή του Padlet στη διαδικασία μάθησης της Αγγλικής ως ξένης/διεθνούς γλώσσας.
Περιέχει διαγράμματα και εικόνες

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

Δεξιότητες Γραφής
Writing skills


Αγγλική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-09T07:52:47Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
113
7




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.