The education of students with autisticspectrum disorders. The views of general and special education teachers for the inclusion of students with ASD in the classroom of the general education school.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Η εκπαίδευση των μαθητών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Οι απόψεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής για τη συνεκπαίδευση των μαθητών με ΔΑΦ στην τυπική τάξη του σχολείου γενικής αγωγής.
The education of students with autisticspectrum disorders. The views of general and special education teachers for the inclusion of students with ASD in the classroom of the general education school.

Ηλιάδου, Αναστασία

Μακρής, Νικόλαος
Σαρρής, Δημήτριος

0
Το θέμα της συνεκπαίδευσης /συμπερίληψης όλων των μαθητών στο σχολείο της γενικής αγωγής απασχολεί τις τελευταίες δεκαετίες επιστήμονες και γονείς, ενώ οι χώρες προβαίνουν πλέον και σε νομοθετικές αλλαγές. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία αύξηση στον πληθυσμό των ατόμων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να έρχονται αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα. Ολοένα και περισσότεροι μαθητές με ΔΑΦ φοιτούν στο γενικό σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί λοιπόν καλούνται να τους συμπεριλάβουν στην τάξη τους και να τους παρέχουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Με την παρούσα μελέτη επιχειρείται η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής για τη συνεκπαίδευση /συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ στην τάξη του γενικού σχολείου και η ανάδειξη των γνώσεων και των εμπειριών των εκπαιδευτικών μέσα από το ρόλο του καθενός, καθώς και η επίδρασή τους στη μάθηση και την ένταξη των μαθητών. Στην έρευνα συμμετείχαν δεκατέσσερις (14) εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής που υπηρετούσαν σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Έβρου τη σχολική χρονιά 2017-2018. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της ημιδομημένης συνέντευξης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας όλοι οι εκπαιδευτικοί γνώριζαν τη διαταραχή αλλά οι ειδικοί παιδαγωγοί διέθεταν πιο εξειδικευμένες γνώσεις. Οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους εξέφρασαν θετικές απόψεις για τη συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ και δεν διαπιστώθηκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ αυτών της γενικής και της ειδικής αγωγής. Τα χαρακτηριστικά του μαθητή με ΔΑΦ αναδείχτηκαν σε σημαντικό παράγοντα σύμφωνα με τις απόψεις όλων των συμμετεχόντων σχετικά με την επιλογή του πλαισίου φοίτησης, όπως και η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών για την επιτυχημένη συμπερίληψη. Τέλος, η σημασία της συνεχούς επιμόρφωσης σε θέματα αυτισμού και εφαρμογής της συμπερίληψης αναδείχτηκε ως παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά τη συνεκπαίδευση για όλους τους συμμετέχοντες.
Inclusion of all the students in the general education classroom has become a matter of great importance for both parents and scientists in the last decades, while countries have started changing the lows for education. Recently, an increase is observed of pupils with autistic spectrum disorder. As a result, the teachers have face a new reality. More and more students with autistic spectrum disorder (ASD) are taught in general schools. Teachers are asked to include them in their classroom and provide them with the best possible education with the special education teachers’ help. The goal of this study is to investigate the attitudes of general and special education teachers towards the inclusion of students with ASD in general schools and to highlight the knowledge and the experiences of teachers as well as their influence in the inclusion and learning of students. In this study, took participated fourteen (14) general and special education teachers who have taught in schools in the area of Evros on the school year 2017-2018. The research was conducted in the form of semi-structured interview. The results have indicated that all the teachers were aware of the disorder of autism but special education teachers have had some further knowledge on the subject. Each and every one of them expressed a positive view on the inclusion of students with ASD without any significant differences between general and special education teachers being noticed. Both the ASD students’ characteristics and the teachers’ cooperation turned out to be crucial factors for the selection of the school as well as a successful inclusion. Lastly, the importance of regular training on cases of autism and inclusion of these students, have influenced greatly all the participants to the study.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

επιμόρφωση
εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής
Διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)
συνεκπαίδευση/συμπερίληψη
εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής


Ελληνική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-11T07:54:13Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

99
2
36




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.