The integration of interactive whiteboard in education: views and practices of elementary school teachers

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Η ένταξη του διαδραστικού πίνακα στη διδασκαλία: απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
The integration of interactive whiteboard in education: views and practices of elementary school teachers

Γαλιατσάτου, Φιλίππια

Τζεκάκη , Μαριάννα
Βεκύρη, Ιωάννα
Χατζηνικήτα , Βασιλεία

Ο σκοπός της παρούσας ποιοτικής έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την ένταξη του διαδραστικού πίνακα στη διδασκαλία. Η έρευνα διαφοροποιείται από τις ελάχιστες σχετικές έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, καθώς εστιάζει σε εκπαιδευτικούς που κάνουν χρήση του διαδραστικού πίνακα. Συγκεκριμένα, εξετάστηκε ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν το διαδραστικό πίνακα στην τάξη τους, οι απόψεις τους για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης του διαδραστικού πίνακα για τη διδασκαλία και τη μάθηση και, τέλος, ο τρόπος με τον οποίο εξοικειώθηκαν με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα και οι επιμορφωτικές τους ανάγκες. Στην έρευνα συμμετείχαν 13 εκπαιδευτικοί δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που επιλέχθηκαν με σκόπιμη ομοιογενή δειγματοληψία. Πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις με όλους τους συμμετέχοντες και παρατηρήσεις μίας διδασκαλίας στις τάξεις έξι συμμετεχόντων, ώστε να εφαρμοστεί τριγωνοποίηση των δεδομένων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν διαφορετικές μορφές χρήσης του διαδραστικού πίνακα στην εκπαιδευτική πράξη. Οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν θετικές απόψεις για τη χρήση του διαδραστικού πίνακα και περιέγραψαν αρκετά πλεονεκτήματα για τη διδασκαλία και τη μάθηση. Όσον αφορά τα εμπόδια χρήσης του διαδραστικού πίνακα, τα σχόλια των εκπαιδευτικών εστίασαν στα προβλήματα τεχνικής φύσεως, στο αυξημένο κόστος ένταξής του (από πλευράς αγορά υλικού και υποστήριξης των εκπαιδευτικών) και στην ενδεχόμενη εξάρτηση των μαθητών από το συγκεκριμένο πλαίσιο διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί τόνισαν την ανάγκη μιας επιμόρφωσης ενδοσχολικής, συνεχόμενης και δομημένης, που θα συνδέει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του διαδραστικού πίνακα με συγκεκριμένες διδακτικές τεχνικές και θα αφορά σε συγκεκριμένα διδακτικά αντικείμενα. Τα ευρήματα αυτά παρέχουν κατευθύνσεις για το σχεδιασμό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και την αποτελεσματική ένταξη του διαδραστικού πίνακα στις σχολικές τάξεις.
Πίνακες, Σχήματα
The present qualitative study investigated primary school teachers’ views and practices regarding interactive whiteboard use in the classroom. The study differs from previous relevant research carried out in Greece by focusing exclusively on teachers who are already interactive whiteboard users. Specifically, it examined the ways that teachers had integrated interactive whiteboards into their teaching, their views on the advantages and disadvantages of interactive whiteboard use in education and their professional development needs. The participants were 13 primary teachers working in private and public schools, who were selected with purposeful homogenous sampling. In addition to semi-structured interviews with all participants, non-participant observations were carried out in six classrooms so as to triangulate the data. Results showed different types of interactive whiteboard use in teacher’s educational practices. Teachers expressed positive views on the educational use of interactive whiteboards and described several benefits of its use for teaching and learning. Teachers’ comments regarding the disadvantages of interactive whiteboard use focused on technical problems, the high cost of its educational integration, and students’ dependence on the specific educational context of interactive whiteboard use. Teachers stressed the need for professional development that is school-based, continuous and structured, helps them understand the connections between the technical characteristics of the whiteboard and specific teaching techniques, and addresses specific content areas. Study findings provide directions for the design of teacher professional development and the effective integration of interactive whiteboard in school classrooms.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

επιμορφωτικές ανάγκες
απόψεις δασκάλων
ποιοτική έρευνα
πρωτοβάθμια εκπαίδευση
ΔΠ
διαδραστικός πίνακας
πρακτικές δασκάλων
interactive whiteboard


Ελληνική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-11T08:03:27Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
102
20




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.