Professional aspirations, professional stress and professional satisfaction of specialists, special auxiliary staff and teachers working in special education

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)
Οι επαγγελματικές προσδοκίες, το επαγγελματικό άγχος και η επαγγελματική ικανοποίηση του Ε.Ε.Π., του Ε.Β.Π. και των εκπαιδευτικών στις μονάδες Ε.Α.Ε.
Professional aspirations, professional stress and professional satisfaction of specialists, special auxiliary staff and teachers working in special education

Καρκατζούνης, Λουκάς

Αβραμίδης, Ηλίας
Γαρδικιώτης, Αντώνης

Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν έως σήμερα επαρκή ερευνητικά δεδομένα για τις διάφορες ειδικότητες, τους θεσμούς και τις μονάδες της ειδικής αγωγής εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε). Η εργασία αποσκοπεί στην εμπειρική διερεύνηση των επαγγελματικών προσδοκιών, της επαγγελματικής ικανοποίησης, του επαγγελματικού άγχους, των προτεινόμενων αλλαγών, καθώς και της ύπαρξης πιθανών διαφορών κυρίως ως προς το φύλο, την εργασιακή σχέση και τις ειδικότητες των εργαζόμενων. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 246 συμμετέχοντες που ανήκουν στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (Ε.Ε.Π.), το ειδικό βοηθητικό προσωπικό (Ε.Β.Π) και στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο πλαίσιο των μονάδων και δομών της Ε.Α.Ε. Η διερευνητική ανάλυση παραγόντων του αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου επαγγελματικών προσδοκιών εξήγαγε δύο παράγοντες που αναφέρονται στην επαγγελματική εξέλιξη και στην ανταγωνιστικότητα και αποτελούν για τους συμμετέχοντες σημαντικές προσδοκίες. Συγκριτικά, οι μόνιμοι εργαζόμενοι δηλώνουν υψηλότερες προσδοκίες στον παράγοντα επαγγελματικής εξέλιξης. Επίσης, φάνηκε ότι συνολικά οι συμμετέχοντες δηλώνουν μέτριας έντασης επαγγελματικό άγχος, ενώ οι άνδρες εμφανίζονται να δηλώνουν λιγότερο άγχος ως προς την προσωπική επαγγελματική τους ικανότητα. Πρωτίστως, το Ε.Β.Π. και το Ε.Ε.Π., καθώς και οι αναπληρωτές αναφέρονται περισσότερο στο επαγγελματικό τους άγχος σχετικά με την εργασιακή σταθερότητα και τη στελέχωση. Ακόμη, ως προς την επαγγελματική ικανοποίηση διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες είναι ικανοποιημένοι αναφορικά με την επίβλεψη, τους συνεργάτες και τη φύση της δουλειάς τους. Αντιθέτως, δεν είναι ικανοποιημένοι με το μισθό, τις ευκαιρίες προαγωγής και τις ισχύουσες διαδικασίες. Σημαντικά λιγότερο ικανοποιημένο επαγγελματικά φαίνεται το Ε.Β.Π. σε αρκετές μεταβλητές, ενώ οι αναπληρωτές είναι λιγότερο επαγγελματικά ικανοποιημένοι από την εργασιακή σταθερότητα και τη στελέχωση σε σύγκριση με τους μόνιμους συναδέλφους τους.
In Greece, there is currently insufficient research data for the various professions in special education units. The study aims at the empirical investigation of professional aspirations, professional satisfaction, professional stress, proposed changes, as well as the existence of possible differences, mainly in terms of gender, employment relationship and the specialties of employees. The sample of the survey consists of 246 participants representing specialists, special auxiliary staff and teachers working in special units and other segregated provision. The exploratory analysis of factors of the professional aspiration questionnaire exported two factors that relate to professional development and competitiveness. Both factors are significant for the participants, but by comparison, permanent workers declare higher aspirations for career progression. It also appeared that overall participants reported moderate professional stress, while men appear to declare less stress about their personal professional ability. Primarily, the participants representing specialists and special auxiliary staff, as well as the deputy staff, refer more to their professional stress about job stability and staffing. Also, in terms of professional satisfaction, participants were satisfied with their supervision, co-workers and the nature of their work. On the contrary, they are not satisfied with the salary, promotion opportunities and current procedures. Significantly less professionally satisfied is the special auxiliary staff in several variables, while deputy staff is less professionally satisfied with job stability and staffing than permanent staff.
Περιέχει : 44 πίνακες, 1 σχήμα

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

επαγγελματική ικανοποίηση
επαγγελματικές προσδοκίες
εκπαιδευτικό προσωπικό
επαγγελματικό άγχος
ειδικές εκπαιδευτικές μονάδες
ειδική αγωγή εκπαίδευση

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2018-10-11T08:03:48Z
2018-09-21


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
135
29



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.