"The Skills of Postgraduate Students Required for the Development of the Diplomatic Research Work in the EAP: Teachers-Consultant Views"

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

«Οι δεξιότητες των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών που απαιτούνται για την εκπόνηση της Διπλωματικής Ερευνητικής Εργασίας στο ΕΑΠ: Απόψεις Καθηγητών-Συμβούλων»
"The Skills of Postgraduate Students Required for the Development of the Diplomatic Research Work in the EAP: Teachers-Consultant Views"

ΧΑΡΟΚΟΠΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ, ΗΛΙΑΣ
ΒΟΡΒΥΛΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ

This particular work dealt with the exploration of the views of the Teachers-Advisers who supervise postgraduate diploma thesis in postgraduate programs of the EAP with regard to the skills that postgraduate students need in order to prepare their diploma thesis. Specifically, the Teachers-Consultants were asked about the research skills that students should have for each of the research stages they conduct in the context of their diploma thesis. The qualitative approach was considered as best suited to conducting this research. The semi-structured interview was used as a data collection method. The target group of the interviewed were Professors-Counselors with experience in supervising postgraduate diploma theses from the postgraduate programs "Education Sciences" and "Adult Education". The sample profile of the survey had many common features, as all of the tutors are Associate Consultants with a lot of experience in supervising diploma theses at postgraduate students in the EAP. Research findings have shown that specific research skills are needed from postgraduate students in order to be able to successfully develop their diplomatic work. As such skills have emerged: the identification and formulation of the research problem, the ability to search, manage, understand and summarize information, sampling skills and research methodology, the skill of using academic speech in writing work, creativity and criticism thinking about the selection and recording of research data, the organization of the data at each stage of the research process, the communication of the student and the supervising professor throughout the research process. duration of the thesis, the skill of presenting a thesis to the relevant EAP committee and the audience.
Πίνακας 1. Φάσεις και στάδια εκπόνησης διπλωματικής ερευνητικής εργασίας Φάσεις ερευνητικής διαδικασίας Στάδια ερευνητικής διαδικασίας Προπαρασκευαστική φάση -Εντοπισμός, οριοθέτηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος Σχεδιασμός ερευνητικής μεθοδολογίας Εκτελεστική φάση Συλλογή ερευνητικών δεδομένων Ανάλυση και ερμηνεία ερευνητικών δεδομένων Φάση έκθεσης πεπραγμένων Συγγραφή της Ερευνητικής Διπλωματικής Εργασίας Παρουσίαση-υποστήριξη της Ερευνητικής Διπλωματικής Εργασίας Πίνακας 2. Προφίλ συμμετεχόντων στην έρευνα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΦΥΛΟ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΕΤΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ Πιλοτική έρευνα ΠΣ1 ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΔΕΠ 13 ΠΣ2 ΆΝΔΡΑΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ 2 Κύρια έρευνα Σ1 ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΔΕΠ/ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 13 Σ2 ΑΝΔΡΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Π.Ε. /ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ 2 Σ3 ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΣΠΑΙΤΕ/ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ 11 Σ4 ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΔΕΠ/ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 6 Σ5 ΑΝΔΡΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΕΠ 15 Σ6 ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ/ΕΞΩΤΡΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ 5 Σ7 ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ Ε.ΔΙ.Π 5 Σ8 ΑΝΔΡΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΣΠΑΙΤΕ 7 Σ9 ΑΝΔΡΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΕΠ 15 Σ10 ΑΝΔΡΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Δ.Ε. /ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ 3
Η συγκεκριμένη εργασία ασχολήθηκε με τη διερεύνηση των απόψεων των Καθηγητών-Συμβούλων που επιβλέπουν μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες σε μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΑΠ αναφορικά με τις δεξιότητες που χρειάζονται οι μεταπτυχιακοί φοιτητές προκειμένου να εκπονήσουν τη διπλωματική τους εργασία. Συγκεκριμένα, οι Καθηγητές-Σύμβουλοι ερωτήθηκαν αναφορικά με τις ερευνητικές δεξιότητες τις οποίες θα πρέπει να έχουν οι φοιτητές/τριες για κάθε ένα από τα στάδια διεξαγωγής της έρευνας την οποία διεξάγουν στο πλαίσιο της εκπόνησης της διπλωματικής τους εργασίας. Η ποιοτική προσέγγιση θεωρήθηκε ως καταλληλότερη για την διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας. Ως μέθοδος συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημι-δομημένη συνέντευξη. Η ομάδα-στόχος των συνεντευξιασμένων ήταν Καθηγητές-Σύμβουλοι με εμπειρία στην επίβλεψη μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών οι οποίοι προέρχονταν από τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών «επιστήμες της Αγωγής» και «Εκπαίδευση Ενηλίκων». Το προφίλ του δείγματος της έρευνας είχε πολλά κοινά χαρακτηριστικά, καθώς όλοι οι Καθηγητές είναι Σύμβουλοι-Συνεργάτες με πολλή μεγάλη εμπειρία στην επίβλεψη των διπλωματικών εργασιών σε μεταπτυχιακούς φοιτητές του ΕΑΠ. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι είναι αναγκαίες συγκεκριμένες ερευνητικές δεξιότητες από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές ώστε να μπορέσουν να εκπονήσουν με επιτυχία τη διπλωματική τους εργασία. Ως τέτοιες δεξιότητες αναδείχθηκαν: ο εντοπισμός και η διατύπωση του ερευνητικού προβλήματος, η ικανότητα αναζήτησης, διαχείρισης, κατανόησης και σύνοψης των πληροφοριών, οι δεξιότητες δειγματοληψίας και ερευνητικής μεθοδολογίας, η δεξιότητα της χρησιμοποίησης του ακαδημαϊκού λόγου στη συγγραφή της εργασίας, η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη στην επιλογή και καταγραφή των δεδομένων για την έρευνα, η οργάνωση των δεδομένων σε κάθε στάδιο της ερευνητικής διαδικασίας, η επικοινωνία του φοιτητή μα τον επιβλέποντα καθηγητή σε όλη τη διάρκεια της διπλωματικής εργασίας, η δεξιότητα της παρουσίασης μιας διπλωματικής εργασίας στην αρμόδια επιτροπή του ΕΑΠ και στο ακροατήριο.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ


Ελληνική γλώσσα

2018-09-21
2018-10-11T08:10:05Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

2
103
41




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.