Bilingualism and Greek school. Attitudes and perceptions of primary school teachers who promote bilingualism : the case of Anatolia Elementary School in Thessaloniki

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)
Διγλωσσία και ελληνικό σχολείο. Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων που προάγουν τη διγλωσσία : η περίπτωση του δημοτικού σχολείου Ανατόλια Θεσσαλονίκης
Bilingualism and Greek school. Attitudes and perceptions of primary school teachers who promote bilingualism : the case of Anatolia Elementary School in Thessaloniki

Αρβανιτούδη, Λαμπρινή

Μαλιγκούδη, Χριστίνα
Μαυρομμάτη, Μαρία

Modern sociopolitical reality imposes rapid changes, population migration, language and culture contacts. Within these circumstances the educational reality is affected and characterized by heterogeneity and multiculturalism. As a result of all the above, bilingualism is a multidimensional phenomenon that educators are called upon to face. However, in order to understand all the dimensions of bilingualism, we should first record their views, beliefs and needs on this issue. The aim of the present study is to investigate the attitudes and perceptions of teachers of the Anatolia Elementary School of Thessaloniki on bilingualism and the treatment of their bilingual students. The research was conducted in March 2018, a qualitative method was implemented and semi-structured interviews of six teachers of the particular school were used for the data collection. The analysis of the data showed that AES teachers have positive attitudes towards bilingualism, exploitation of the linguistic and cultural capital of bilingual students, preservation of the first language and continuation of its systematic learning, while emphasizing the importance of training.
Η σύγχρονη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα επιβάλλει ραγδαίες αλλαγές, μετακινήσεις πληθυσμών, επαφή γλωσσών και πολιτισμών. Μέσα σε αυτές τις συγκυρίες η εκπαιδευτική πραγματικότητα επηρεάζεται και χαρακτηρίζεται από ετερογένεια και πολυπολιτισμικότητα. Απόρροια όλων των παραπάνω είναι η διγλωσσία, ένα φαινόμενο πολυδιάστατο που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν. Προκειμένου, όμως να κατανοήσουμε όλες τις διαστάσεις της διγλωσσίας θα πρέπει πρώτα να καταγράψουμε τις απόψεις, τις πεποιθήσεις και τις ανάγκες τους σχετικά με το ζήτημα αυτό. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Ανατόλια της Θεσσαλονίκης σχετικά με τη διγλωσσία και την αντιμετώπιση των δίγλωσσων μαθητών τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2018, υιοθετήθηκε η ποιοτική μέθοδος και η συλλογή δεδομένων έγινε με ημιδομημένες συνεντεύξεις έξι εκπαιδευτικών του συγκεκριμένου σχολείου. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί του AES έχουν θετικές στάσεις απέναντι στη διγλωσσία, την αξιοποίηση του γλωσσικού και πολιτισμικού κεφαλαίου των δίγλωσσων μαθητών, τη διατήρηση της πρώτης γλώσσας και τη συνέχιση της συστηματικής εκμάθησής της, ενώ παράλληλα τονίζουν τη σημασία της επιμόρφωσης.
Περιέχει : σχήμα, πίνακα

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

γλωσσικές πρακτικές
δίγλωσση εκπαίδευση
διγλωσσία
language practices
bilingual education
bilingualism

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-11T08:17:14Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

57
2
131



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.