δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Η ανάλυση αναγκών στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε ενήλικες μαθητές
A needs analysis approach to teaching English to adult learners

ΚΟΡΔΕΛΑ, ΚΛΑΙΡΗ

Dr. Nicos C. Sifakis
Dr. Dora Chostelidou

Περιέχει: Πίνακες
ABSTRACT The aim of this research is to investigate the educational needs of adult learners of English as a foreign language in a private Vocational Training Centre-Centre for Lifelong Learning 2 (KEK – KDBM2) in the city of Larissa. In particular, this research seeks to explore the reasons and educational targets that motivate adults to enter the English classroom as well as their individual needs, and the problems they encounter with regard to the foreign language. At the same time, an attempt is made to look into the learning styles and strategies that adults employ in their efforts to acquire the language along with their preferences concerning teaching methods, training programs, and themes. The research involved 112 adult students of the English language. The survey was conducted through a questionnaire, and the results were analyzed with the descriptive statistics method. The investigation revealed that the adult learners of English present enormous diversity and heterogeneity, not only in relation to the reasons why they wish to learn the language, but also in terms of their educational needs as these are defined by their personal life situations. Furthermore, the investigation showed great differentiation in terms of the adult students’ learning styles, characteristics, and preferences, as they have been shaped by the social-cultural environment.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας είναι η διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των ενηλίκων σπουδαστών της Αγγλικής σαν ξένη γλώσσα σε ένα ιδιωτικό Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης- Κέντρο Δια Βίου Μάθησης 2 (Κ.Ε.Κ. – ΚΔΒΜ2) στην πόλη της Λάρισας. Ειδικότερα, μέσα από την εν λόγω έρευνα επιχειρείται η διερεύνηση τόσο των λόγων για τους οποίους οι ενήλικες εισέρχονται στην αίθουσα διδασκαλίας για να μάθουν την Αγγλική και σε τι αποσκοπούν αυτοί, όσο και των εκπαιδευτικών τους αναγκών και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σε ό,τι αφορά την ξένη γλώσσα. Παράλληλα, γίνεται μια προσπάθεια να διερευνηθούν οι τρόποι και στρατηγικές μάθησης που οι ενήλικες χρησιμοποιούν στη προσπάθεια τους να κατακτήσουν τη γλώσσα καθώς και οι προτιμήσεις τους σε ό,τι αφορά μεθόδους διδασκαλίας, ασκησιολόγιο και θεματολογία. Στην έρευνα συμμετέχουν 112 ενήλικες σπουδαστές και σπουδάστριες της Αγγλικής γλώσσας. Η έρευνα διενεργήθηκε μέσω ερωτηματολογίου και τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με τη μέθοδο περιγραφικής στατιστικής επεξεργασίας. Από την έρευνα προέκυψε ότι ο ενήλικες μαθητές της αγγλικής γλώσσας παρουσιάζουν τεράστια ποικιλομορφία και ανομοιογένεια όχι μόνο σε σχέση με τους λόγους για τους οποίους επιθυμούν να μάθουν τη γλώσσα αλλά και σε ό,τι αφορά τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες τους όπως αυτές προκύπτουν από τις περιστάσεις της ζωής τους. Επιπλέον, η έρευνα κατέδειξε μεγάλη διαφοροποίηση σχετικά με τα ιδιαίτερα μαθησιακά γνωρίσματα των ενηλίκων, τα χαρακτηριστικά και τις προτιμήσεις τους, τα οποία έχουν διαμορφωθεί από το κοινωνικό-πολιτιστικό τους περιβάλλον.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

εκπαίδευση ενηλίκων
Vocational Training and Lifelong Learning Centres
adult education
διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε ενήλικες
teaching English to adults
Needs Analysis
διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών
Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης


Αγγλική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-11T10:58:49Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

4
149
7




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.