ΑΝΑΒΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΩΣ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2019. Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η επίδραση που προκύπτει από την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής
διαδικασίας στην ανάπτυξη των κινήτρων στις/στους μαθήτριες/μαθητές. Τα νέα
ευρήματα που αφορούν τους υπολογιστές και την τεχνολογία αποκαλύπτουν ότι η
χρήση τους στη σχολική τάξη κερδίζει διαρκώς έδαφος, τονίζοντας, ταυτόχρονα, τη
σημασία τους για τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο. Η
παρούσα εργασία στοχεύει να ερευνήσει εάν η τεχνολογία, όταν ενσωματώνεται
κατάλληλα σε συνεργατικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα μπορεί να αυξήσει τα
κίνητρα των μαθητριών/μαθητών. Υπό αυτό το πρίσμα, εστιάζει στο μοντέλο ARCS
του Keller και εξετάζει εάν τα βασικά του συστατικά, δηλαδή, η προσοχή, η
συνάφεια, η εμπιστοσύνη και η ικανοποίηση, ενισχύονται ύστερα από την εφαρμογή
ενός συνεργατικού σεναρίου που ενσωματώνει τεχνολογικά υποστηριζόμενες
στρατηγικές υποκίνησης.
Τα ευρήματα της έρευνας, που λειτουργούν συμπληρωματικά το ένα στο
άλλο, αποκαλύπτουν μια θετική επίδραση της τεχνολογίας στη διδασκαλία της
Αγγλικής γλώσσας. Επίσης, υποδεικνύουν ότι η ενσωμάτωση των εφαρμογών που η
τεχνολογία προσφέρει σε προσεκτικά σχεδιασμένα συνεργατικά εκπαιδευτικά
σενάρια μπορεί να συνεισφέρει στη μεγιστοποίηση των κινήτρων των
μαθητριών/μαθητών αυξάνοντας την αυτοπεποίθησή τους και την ικανοποίηση που
νιώθουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Περιέχει: πίνακες, εικόνες, διαγράμματα, γραφήματα
This research is structured upon the investigation of the impact that the use of
technology in class has on motivating students to learn. New, emerging findings
concerning the use of computers and technology reveal that utilizing them in the
school context is growing in popularity, highlighting, at the same time, issues
impacting the teaching of English in Primary school. Thus, the present dissertation
aims at investigating whether technology, when incorporated appropriately into
collaborative educational environments can increase students’ motivation. Under this
perspective the research focuses on Keller’s ARCS motivational model and examines
whether its basic components, namely, attention, relevance, confidence and
satisfaction are enhanced after the implementation of a collaborative script which
incorporated technology mediated motivational strategies.
The findings of the research, viewed complementarily, reveal a positive effect
of technology in the English classroom. They, also, suggest that the incorporation of
the applications that technology provides into well-designed collaborative educational
scripts can contribute to maximization of learners’ overall motivation and increase
their confidence and enjoyment in the process of learning.