Απόκτηση Πρώτης και Δεύτερης Γλώσσας και Ανάπτυξη στην Προσχολική Ηλικία και Α' δημοτικού στην Αγγλία και στην Ελλάδα

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

L1 and L2 Acquisition and Development at Preschool and First Primary Grade in England and Greece
Απόκτηση Πρώτης και Δεύτερης Γλώσσας και Ανάπτυξη στην Προσχολική Ηλικία και Α' δημοτικού στην Αγγλία και στην Ελλάδα

VIKTORIA, MOULINOU

Alexiou, Thomai
Liontou, Trisevgeni

In the present dissertation, the theoretical framework relevant with L1 and L2 acquisition, foreign language classroom discourse and teaching methods is provided. An investigation of L1 acquisition in the English and Greek preschool environment in the corresponding programmes of studies and in literacy planning and same-topic activities, follows. Then the issue of L2 acquisition is investigated in 1st class of Greek Primary School as revealed in the English course PEAP and in comparison to L1 acquisition in EYFS (Reception class) in England through similar-topic activities. Finally, a comparative report presenting the different sections, programmes and learning goals promoted in the State curricula, the Statutory Framework for the Early Years at Foundation Stage (EYFS) in England and the Cross Τhematic Curriculum Framework of the Programme of Studies (DEPPS) in Greece is presented. The results of the comparison between EYFS and DEPPS planning reveal differences in planning structure and learning goals, organisation of activities, the teacher’s role and record-keeping methods. Thus, suggestions for the improvement of DEPPS are proposed. Through the comparison of PEAP in 1st Primary grade and EYFS framework and same topic literacy activities it is revealed that the focus is on different skills but there are similarities as they both emphasise interaction, collaboration, expression and self-regulation. Last but not least, the comparative report shows that earlier compulsory education in England is accompanied by literacy instruction whereas in Greece emergent literacy is reinforced. Moreover, it is deduced that formal literacy teaching should not be encouraged at this early age, as it is done in EYFS, as the long-term disadvantages outweigh the advantages of this method.
Graph 1. L1 Acquisition in ‘Development Matters’ and ‘DEPPS’ Graph 2. Oral communication LGs Graph 3. Reading & writing LGs Graph 4. PEAP Teaching & Learning Approach Graph 5. Principles of PEAP Curriculum Graph 6. Comparison of EYFS&PEAP Lesson/Term Plans Table 1. Content and Aims of PEAP cycles in 1st grade Table 2. ELGs of Prime and Specific Areas
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο σχετικό με την απόκτηση της πρώτης και της δεύτερης γλώσσας, ο λόγος που χρησιμοποιείται στην ξενόγλωσση τάξη και οι μέθοδοι διδασκαλίας. Ακολουθεί μία μελέτη της απόκτησης της πρώτης γλώσσας στο Αγγλικό και Ελληνικό προσχολικό περιβάλλον στα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών και το σχεδιασμό και τις δραστηριότητες του εγγραμματισμού. Στη συνέχεια το ζήτημα της απόκτησης της δεύτερης γλώσσας ερευνάται στην 1η τάξη του Δημοτικού Σχολείου όπως διαφαίνεται στο πρόγραμμα Αγγλικών ΠΕΑΠ και σε σύγκριση με την απόκτηση της πρώτης γλώσσας στο EYFS (Πρόγραμμα Σπουδών Νεαρής Ηλικίας) στην Reception class (τάξη εισαγωγής) στην Αγγλία μέσα από δραστηριότητες με ίδιο θέμα. Τέλος, παρουσιάζεται μία συγκριτική μελέτη που παρουσιάζει τους διαφορετικούς τομείς, προγράμματα και μαθησιακούς στόχους όπως προωθούνται στα Κρατικά αναλυτικά προγράμματα, στο Θεσμικό Πλαίσιο για τις Νεαρές Ηλικίες στο Στάδιο της Θεμελίωσης (EYFS) στην Αγγλία και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα της σύγκρισης μεταξύ των σχεδίων μαθημάτων αποκαλύπτουν διαφορές στη δομή του σχεδιασμού και τους μαθησιακούς στόχους, στην οργάνωση των δραστηριοτήτων, στο ρόλο του δασκάλου και τις μεθόδους τήρησης αρχείων προόδου των μαθητών. Συνεπώς, προτείνονται προτάσεις για τη βελτίωση του ΔΕΠΠΣ. Μέσα από τη σύγκριση του ΠΕΑΠ στην 1η τάξη Δημοτικού και του θεσμικoύ πλαισίου EYFS, και γλωσσικών δραστηριοτήτων με παρόμοιο θέμα διαφαίνεται ότι η εστίαση είναι σε διαφορετικές ικανότητες αλλά υπάρχουν ομοιότητες καθώς και τα δύο εστιάζουν στην αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την έκφραση και την αυτοδιαχείριση. Τέλος, αλλά εξίσου σημαντικά, η συγκριτική αναφορά δείχνει ότι η πρώιμη υποχρεωτική μάθηση στην Αγγλία συνοδεύεται από διδασκαλία εγγραματισμού ενώ στην Ελλάδα ενισχύεται η αναδυόμενη μάθηση. Επιπλέον, ανάγεται ότι η επίσημη διδασκαλία του εγγραματισμού δε θα έπρεπε να ενθαρρύνεται σε τόσο πρώιμη ηλικία, όπως γίνεται στο EYFS, καθώς τα μακροπρόθεσμα μειονεκτήματα ξεπερνούν τα πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

literacy
PEAP
development
preschool
DEPPS
Language acquisition


Αγγλική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-11T11:01:41Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

12
147
17

Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.