ΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΤΑΞΗ ΕΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

A COMPARATIVE STUDY IN THE FIFTH GRADE OF A STATE PRIMARY SCHOOL: CONVENTIONAL VERSUS ELECTRONIC STORY-BASED FRAMEWORK.
ΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΤΑΞΗ ΕΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ

ΝΤΑΤΣΗ, ΜΑΡΙΑ

ΚΑΡΑΣΙΜΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΓΕΡΑΛΗ, ΕΛΕΝΗ

Περιέχει πίνακες
The present study focuses on the exploitation of electronic storybooks as tools that can achieve higher motivational patterns and develop effective reading strategies in fifth grade, primary education learners. To this end, learners of two classes of the fifth grade of a state primary school in Ipiros, Greece, were the participants of the current study. This study can be defined as comparative since its main focus is to conduct a comparison and indicate similarities and differences between two modes of reading instruction, namely a conventional and a multimedia. One class served as the control group, which received traditional print reading instruction within a story-based framework, and the other as the experimental group exposed to multimedia story-based instruction, in an attempt to compare the two modes of teaching and explore their effectiveness in terms of attitudes, motivation and strategies. The methodological tools used to collect data were two questionnaires, administered to the learners prior and after the experiment, an observation journal where the researcher noted down comments addressing the research questions of the study and individual interviews with the learners in order to gain more insight into the researched area. The presentation and interpretation of the results is done both quantitatively and qualitatively in order to ensure validity and many interesting conclusions have been drawn regarding the effectiveness of the multimedia reading instruction. The findings provide evidence that the experimental group adopted a more positive stance towards reading in L2, enhanced motivational levels and progressed in effective reading strategy use as a result of the computer-assisted teaching setting.
Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη διερεύνηση των ηλεκτρονικών ιστοριών ως μέσο για την επίτευξη υψηλότερων κινήτρων μάθησης καθώς και την ανάπτυξη επιτυχημένων στρατηγικών ανάγνωσης σε μαθητές της πέμπτης τάξης του Δημοτικού σχολείου. Για το σκοπό αυτό, μαθητές από δύο τμήματα της πέμπτης τάξης ενός Δημοτικού σχολείου στην Ήπειρο συμμετείχαν στην παρούσα μελέτη. Αυτή η συγκριτική μελέτη εστιάζει κυρίως στη διεξαγωγή μιας σύγκρισης και στην επισήμανση ομοιοτήτων και διαφορών ανάμεσα σε δύο μορφές διδασκαλίας της ανάγνωσης, τη συμβατική και τη διδασκαλία με χρήση πολυμέσων. Το ένα τμήμα απετέλεσε την ομάδα ελέγχου, και μελέτησε την ιστορία με παραδοσιακό τρόπο, ενώ το άλλο λειτούργησε ως το πειραματικό τμήμα και μελέτησε την ιστορία με τη βοήθεια πολυμέσων, σε μια απόπειρα να γίνει σύγκριση ανάμεσα στις δύο μορφές διδασκαλίας και διερεύνηση της αποτελεσματικότητάς τους σχετικά με τα κίνητρα και τις στρατηγικές μάθησης. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή δεδομένων ήταν δύο ερωτηματολόγια, που διανεμήθηκαν στους μαθητές πριν και μετά το πείραμα, ένα ημερολόγιο παρατήρησης, όπου η ερευνήτρια σημείωνε σχόλια σχετικά με τα ερευνητικά ερωτήματα καθώς και ατομικές συνεντεύξεις με τους μαθητές προκειμένου να ληφθούν περαιτέρω στοιχεία σχετικά με την έρευνα. Η παρουσίαση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων έγινε χρησιμοποιώντας ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες προκειμένου να διασφαλιστεί η εγκυρότητα και πολλά ενδιαφέροντα συμπεράσματα, αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας της ανάγνωσης με τη βοήθεια πολυμέσων, διεξήχθησαν. Τα ευρήματα έδειξαν ότι το πειραματικό τμήμα υιοθέτησε μια πιο θετική στάση απέναντι στην ανάγνωση στη δεύτερη ξένη γλώσσα , ενίσχυσε τα κίνητρα μάθησης και ανέπτυξε μια πιο αποτελεσματική χρήση των στρατηγικών ανάγνωσης ως αποτέλεσμα του διαδικτυακού περιβάλλοντος μάθησης.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

Στρατηγικές ανάγνωσης Reading strategies
Ηεκτρονικές ιστορίες Electronic stories
Κίνητρα Μάθησης Motivation


Αγγλική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-11T11:03:07Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
145
14




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.