Exploring the teaching of reading to students with special educational needs through differentiated instruction with the aid of Web 2.0 tools: A case study

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Εξερευνώντας την διδασκαλία της αναγνωστικής κατανόησης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα από τη διαφοροποιημένη διδασκαλία με τη χρήση εργαλείων Web 2.0: Μία μελέτη περίπτωσης
Exploring the teaching of reading to students with special educational needs through differentiated instruction with the aid of Web 2.0 tools: A case study

Ρεντζή, Μαρία

Ζαφείρη, Μακρίνα
Αλεξίου, Θωμαή

The purpose of this study is to investigate the implementation of differentiated instruction with the use of Web 2.0 tools as a means of teaching reading comprehension in English to students with learning difficulties in the first grade of a Special Education Vocational Secondary School in the city of Patras in Greece. This research was a case study involving two students, a boy and a girl, 18 and 17 years old respectively, who participated in ten lessons designed according to the principles of differentiated instruction and involving adaptation of coursebook material to include various Web 2.0 tools such as Quizlet, Toondoo, Voki, Canva, Xmind, Wordle, superlame.com, classtools.net and readwritethink. The lessons took place once a week for two hours and lasted for two and a half months. The methodology used for this small-scale research was mainly qualitative, and data was collected from three main sources to ensure triangulation: semi-structured interviews, which were conducted with the students, their mothers and their English teacher at school, the action research, which was comprised of the ten differentiated lessons, and a pre- and a post-test, which were given to the students (the same for both) before and after the educational intervention respectively. The findings of this case study research indicated that differentiated instruction with the use of Web 2.0 tools increased the motivation and engagement of students with learning difficulties and fostered their reading skills in English as a foreign language, as it places learners at the centre of the learning process and allows them to assume responsibility for their individual learning, boosting their metacognitive awareness and thereby improving their strategic processing of content, making them more active readers.
Ο σκοπός αυτής της μελέτης είναι να διερευνήσει την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων Web 2.0 ως μέσο διδασκαλίας της αναγνωστικής κατανόησης στα Αγγλικά σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στην Α’ τάξη του Λυκείου ενός Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου στην πόλη της Πάτρας στην Ελλάδα. Αυτή η έρευνα ήταν μια μελέτη περίπτωσης που αφορούσε δύο μαθητές, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, 18 και 17 ετών αντίστοιχα, που συμμετείχαν σε 10 μαθήματα, που σχεδιάστηκαν σύμφωνα με τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και που περιλάμβαναν την προσαρμογή υλικού του σχολικού βιβλίου, για να συμπεριλάβουν διάφορα εργαλεία Web 2.0, όπως το Quizlet, το Toondoo, το Voki, το Canva, το Xmind, το Wordle, το superlame.com,το classtools.net και το readwritethink. Τα μαθήματα γίνονταν μια φορά την εβδομάδα για δύο ώρες, και η συνολική διάρκεια ήταν δυόμισι μήνες. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για αυτή την έρευνα μικρής κλίμακας ήταν κυρίως ποιοτική, και αντλήθηκαν δεδομένα από τρεις βασικές πηγές για να διασφαλιστεί η τριγωνοποίηση: ημιδομημένες συνεντεύξεις, που έγιναν με τους μαθητές, τις μητέρες τους και την καθηγήτρια τους των Αγγλικών στο σχολείο, την έρευνα δράσης, που περιλάμβανε τα τρία διαφοροποιημένα μαθήματα και ένα τεστ πριν και ένα μετά που δόθηκαν στους μαθητές (το ίδιο και για τους δύο) πριν και μετά την εκπαιδευτική παρέμβαση αντίστοιχα. Τα ευρήματα αυτής της έρευνας – μελέτης περίπτωσης έδειξαν ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία με τη χρήση εργαλείων Web 2.0 αύξησε την κινητοποίηση και την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και ενίσχυσε τις αναγνωστικές τους δεξιότητες στην Αγγλική ως ξένη γλώσσα. Διότι τοποθετεί τους μαθητές στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας και τους επιτρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για την ατομική τους μάθηση, ενισχύοντας την μεταγνωστική τους συνείδηση και βελτιώνοντας έτσι την στρατηγική επεξεργασία του περιεχομένου καθιστώντας τους πιο ενεργητικούς αναγνώστες.
Περιέχει διαγράμματα, εικόνες

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

learning difficulties
διαφοροποιημένη διδασκαλία
κινητοποίηση
reading comprehension
motivation
εργαλεία Web 2.0
differentiated instruction
Web 2.0 tools
μαθησιακές δυσκολίες
αναγνωστική κατανόηση


Αγγλική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-11T11:05:31Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

237
17
10

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.