Υποβοηθούμενη από κινητά μέσα εκμάθηση Γλωσσών για την ενίσχυση του κινήτρου και των προφορικών/γραπτών δεξιοτήτων των ενήλικων μαθητών-μελέτη περίπτωσης

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

MALL(Mobile Assisted Language Learning) in enhacing motivation and oracy/literacy of adult learners-a case study
Υποβοηθούμενη από κινητά μέσα εκμάθηση Γλωσσών για την ενίσχυση του κινήτρου και των προφορικών/γραπτών δεξιοτήτων των ενήλικων μαθητών-μελέτη περίπτωσης

Τουρούτσικα, Ξανθή

Καραγιάννη , Ευαγγελία
Καρασίμος, Αθανάσιος

περιέχει πίνακες και διαγράμματα
Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξερευνήσει τον βαθμό στον οποίο το κινητό τηλέφωνο μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο στα πλαίσια της υποβοηθούμενης από κινητά μέσα εκμάθησης μιας γλώσσας με σκοπό την ενίσχυση του κινήτρου και την βελτίωση των προφορικών αλλά και γραπτών δεξιοτήτων των ενήλικων μαθητών. Δυο βασικά στοιχεία αποτέλεσαν το έναυσμα για αυτή την εργασία. Πρώτον, οι ενήλικοι μαθητές δηλώνουν πως η κατανόηση της ξένης γλώσσας είναι σαφώς ευκολότερη από την παραγωγή αυτής, και δεύτερον, ο χρόνος που ξοδεύουν στα κινητά τους τηλέφωνα είναι υπέρμετρος. Συνεπώς κρίθηκε σκόπιμο να επιχειρηθεί η εισαγωγή των κινητών τηλεφώνων, αντί άλλων κινητών μέσων, στο εκπαιδευτικό περιβάλλον για να εξετασθεί εάν και σε τι βαθμό μπορεί να είναι αποδοτική αυτή η «εν κινήσει» μάθηση. Η έρευνα περίπτωσης αποτελείται από δυο μέρη. Το θεωρητικό σκέλος καλύπτει της θεωρίες μάθησης που αφορούν την μάθηση των ενηλίκων και τον κεντρικό ρόλο του κινήτρου σε αυτή την διαδικασία, όπως επίσης και την μετάβαση από την υποβοηθούμενη από υπολογιστές στην υποβοηθούμενη από κινητά μέσα εκμάθηση γλώσσας. Το ερευνητικό σκέλος βασίζεται στην συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων μέσω ερωτηματολογίου ανάλυσης αναγκών, συνέντευξης και παρατήρησης μέσα την τάξη ώστε ο ερευνητής να επιτύχει την ακριβή διασταύρωσης την αποτελεσμάτων του. Η έρευνα διεξήχθη σε τμήμα τριών ενηλίκων μαθητών σε κέντρο ξένων γλωσσών και στα μαθήματα αυτά το κινητό τηλέφωνο λειτούργησε ως βασικό εργαλείο. Επιπλέον, μια εφαρμογή μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η εφαρμογή Imo, αξιοποιήθηκε για την ενίσχυση της διαδραστικότητας και της συνεργατικότητας της διαδικασίας. Με βάση την ερμηνεία των αποτελεσμάτων, τα συμπεράσματα που μπορούν να συναχθούν είναι πως οι ενήλικοι μαθητές αποδέχθηκαν θερμά αυτό το μοντέλο μάθησης καθώς κρίθηκε ως μη παραδοσιακό μάθημα. Παρά τους αρχικούς δισταγμούς για πιθανή διάσπασης της προσοχής τους και καθώς το κίνητρο των ενηλίκων μαθητών ενισχύεται μέσω της οικειότητας τους με κάποιο εργαλείο, ήρθαν αντιμέτωποι με τις αμέτρητες εκπαιδευτικές εφαρμογές και χρήσεις αυτού του εργαλείου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό χαράσσει τον δρόμο για την σταθερή ενσωμάτωση του κινητού στην εκπαιδευτική διαδικασία εκμάθησης γλώσσας καθώς εκτείνει τα χωρικά και χρονικά όρια αυτής πέραν της τάξης και όπου ο μαθητής βρίσκεται.
The aim of this research is to explore the extent at which the mobile phone can prove a useful educational tool within the context of the Mobile Assisted Language Learning (MALL) for adult learners to increase their levels of motivation and therefore their speaking and writing skills. Two main issues have inspired this study. First, the adult learners’ assertion that understanding the target language is easier than actually producing it, either orally or in writing and second, their spending an excessive amount of time on their mobile phones. Therefore what has been attempted is the initiation of the mobile phone, among all portable devices, into the language learning reality to examine if and to what lengths this ‘on-the-go learning’ can be fruitful. The case study is comprised of two parts. The theoretical part covers the learning theories that apply in adult learning and the central role of motivation, as well as the transition in technology-based learning from CALL to MALL. The empirical part relied on the collection of both quantitative and qualitative data from a needs analysis questionnaire, post questionnaire interviews and in class observation for the researcher to achieve accurate cross reference of the results. The research was conducted in a language centre on a group of three adult learners whose lessons were planned with the mobile phone serving as the basic tool. A social networking application, Imo, was also employed to add up to the interactivity and the collaborative nature of the process. Based on the interpretation of the results, the conclusion to be drawn is that learners embraced this type of learning as it was deemed radical and a non-traditional non-lesson. Despite initial hesitation for the possibly distracting effect of mobile phones, as adults are empowered and motivated when familiar with a tool, they were faced with the numerous educational applications and uses this tool can have in the learning process. This paved the way for the more standard integration of mobile phones in language learning lessons as they can stretch outside the spatial and temporal limits of the class and expand the learning experience wherever the learner is.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

δεξιότητες γραπτού λόγου
adult learner
ενήλικοι μαθητές
δεξιότητες προφορικού δεξιότητες
motivation
literacy skills
Υποβοηθούμενη από κινητά μέσα εκμάθηση Γλωσσών για την ενίσχυση του κινήτρου και των προφορικών/γραπτών δεξιοτήτων των ενήλικων μαθητών-μελέτη περίπτωσης
MALL (Mobile Assisted Language Learning)
Imo
κίνητρο
oracy skills


Αγγλική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-11T11:09:43Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

121
0
9




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.