Η ποιότητα στις Υπηρεσίες Υγείας – Μελέτη ικανοποίησης των ασθενών – χρηστών των υπηρεσιών του Κέντρου Υγείας Αγίου Όρους

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Quality in Health Services – Assessment of patient/client satisfaction in Mount Athos Health Center
Η ποιότητα στις Υπηρεσίες Υγείας – Μελέτη ικανοποίησης των ασθενών – χρηστών των υπηρεσιών του Κέντρου Υγείας Αγίου Όρους

Μητελούδης, Γεώργιος

Νταφογιάννη, Χρυσούλα
Νικολέντζος, Αθανάσιος

Objectives: Quality assessment of primary health care offered at Mount Athos Health Center, from the patient’s perspective, through their satisfaction rating and the investigation of the factors that influence patient satisfaction. Methods: The qualitative research method of the validated, structured questionnaire was used, where primary data were collected as closed-ended items measured on a 5-point Likert scale. The questionnaire was administered during the months of May and June of 2018 to a random sample of Health Center visitors. The statistical analysis of the results was conducted using the open source software “LibreOffice Calc” and “R Project for Statistical Computing”. Results: The satisfaction level of Mount Athos Health Center visitors was particularly high, with an average rating of 89.86 out of 100, and is strongly correlated with the quality of the technical care provided. In addition, the visitors’ level of satisfaction is affected by the quality of the interpersonal care provided by healthcare professionals. The quality of the physical environment of the healthcare facility plays a secondary role in affecting the satisfaction ratings. The exceptionally high percentage (92,68%) of satisfied Mount Athos Health Center visitors is consistent with, and possibly related to, the notable Sense Of Coherence that characterizes the monks of Mount Athos, as well as the religious salience that is exhibited not only by the monks, but also by the visitors and workers in Mount Athos. The accessibility of the Health Center is problematic, since no visitors came from the southern Athonite peninsula, the so-called “desert of Mount Athos”, as well as from Holy Monasteries and Cells from the rough northern part of the peninsula. This raises the issue of the partial exclusion from the provision of primary health care for segments of the Mount Athos population. Based on international experience, the possibility of improving the accessibility of these populations to primary care services with the help of modern telemedicine applications is investigated. Conclusions: The technical quality of the health care is the primary need of most Mount Athos Health Center visitors, with the experience and skills of the doctors being of primary importance. Accessibility remains a major concern for segments of the study population. Based on the study’s findings, a number of proposals are submitted, aiming to ameliorate existing problems and unmet needs, towards improving the quality of the primary health care services provided at Mount Athos Health Center.
Περιέχει : 48 πίνακες, 21 διαγράμματα, 10 εικόνες
ΑΝΑΒΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΩΣ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2021. Σκοπός: Η εκτίμηση της ποιότητας της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ΠΦΥ) που προσφέρει το Κέντρο Υγείας Αγίου Όρους, ιδωμένη από την πλευρά των ασθενών – χρηστών μέσω του βαθμού ικανοποίησής τους και η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών. Μέθοδος: Χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική ερευνητική μέθοδος του σταθμισμένου και δομημένου ερωτηματολογίου, όπου τα πρωτογενή στοιχεία συλλέχθηκαν με κλειστές απαντήσεις που φέρουν τη μορφή πεντάβαθμης κλίμακας Likert. Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο του έτους 2018 σε τυχαίο δείγμα επισκεπτών του Κέντρου Υγείας. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων διεξήχθη με τη χρήση των ανοικτού κώδικα λογισμικών «LibreOffice Calc» και «R Project for Statistical Computing». Αποτελέσματα: Ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών του Κέντρου Υγείας Αγίου Όρους είναι ιδιαίτερα υψηλός, με μέση βαθμολογία 89,86 με άριστα το 100 και παρουσιάζει ισχυρή συσχέτιση με την τεχνική ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας και με την ποιότητα της διαπροσωπικής επαφής των επισκεπτών με το προσωπικό του Κέντρου Υγείας. Ασθενέστερη συσχέτιση παρουσιάζεται με την ποιότητα του φυσικού περιβάλλοντος της υγειονομικής δομής. Τα εξαιρετικά υψηλά ποσοστά ικανοποίησης (92,68%) των επισκεπτών του Κέντρου Υγείας συνάδουν και είναι πιθανόν σχετίζονται με την ιδιαίτερα υψηλή «Αίσθηση Συνοχής» (Sense Of Coherence) που χαρακτηρίζει τους μοναχούς του Αγίου Όρους, αλλά και την έντονη θρησκευτική πίστη που είναι έκδηλη όχι μόνον στους μοναχούς, αλλά και στους επισκέπτες και στους εργαζόμενους στο Άγιον Όρος. Η προσβασιμότητα του Κέντρου Υγείας είναι προβληματική καθώς κανείς επισκέπτης δεν προερχόταν από την νότια πλευρά της Αθωνικής χερσονήσου, την αποκαλούμενη και «έρημο του Αγίου Όρους», καθώς και από Ιερές Μονές και Κελιά της δύσβατης βόρειας πλευράς της χερσονήσου. Το γεγονός αυτό θέτει ζήτημα μερικού αποκλεισμού από την παροχή ΠΦΥ τμημάτων του πληθυσμού αναφοράς του Κέντρου Υγείας Αγίου Όρους. Διερευνάται, με βάση τη διεθνή εμπειρία, η δυνατότητα βελτίωσης της προσβασιμότητας των πληθυσμών αυτών σε υπηρεσίες ΠΦΥ, με τη βοήθεια σύγχρονων εφαρμογών τηλεϊατρικής. Συμπεράσματα: Η τεχνική ποιότητα της φροντίδας αποτελεί την κύρια προσδοκία των επισκεπτών του Κέντρου Υγείας Αγίου Όρους, με την εμπειρία και τις δεξιότητες των ιατρών να είναι το πρωταρχικά ζητούμενο, ενώ διαπιστώνονται σημαντικά προβλήματα προσβασιμότητας του Κέντρου Υγείας για μέρος του πληθυσμού αναφοράς του. Με βάση τις διαπιστώσεις της μελέτης, κατατίθενται προτάσεις αντιμετώπισης των υπαρχόντων προβλημάτων και ανικανοποίητων αναγκών με σκοπό την ποιοτική βελτίωση των παρεχόμενων στο Κέντρο Υγείας Αγίου Όρους υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

Κέντρο Υγείας Αγίου Όρους
patient satisfaction
quality of health services
ποιότητα υπηρεσιών υγείας
primary care
Mount Athos Health Center
Πρωτοβάθμια Φροντίδας Υγείας
ικανοποίηση ασθενών


Ελληνική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-15T06:34:07Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
36
158

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.