Outils du web 2.0 à l’élaboration des scénarios pédagogiques reliés aux examens de la Certification en Langue Française [niveau gradué A1-A2 KPg] L’exemple du développement des compétences de production, de réception et d’interaction à l’écrit, au Secondaire

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Εργαλεία Web 2.0 για την ανάπτυξη σεναρίων διδασκαλίας που συνδέονται με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας [διαβαθμισμένο επίπεδο A1-A2 ΚΠγ] Ένα παράδειγμα ανάπτυξης δεξιοτήτων παραγωγής, πρόσληψης και αλληλεπίδρασης στο γραπτό λόγο, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Outils du web 2.0 à l’élaboration des scénarios pédagogiques reliés aux examens de la Certification en Langue Française [niveau gradué A1-A2 KPg] L’exemple du développement des compétences de production, de réception et d’interaction à l’écrit, au Secondaire

Τζακώστα, Ζαμπέτα

Αρβανίτης, Παβαγιώτης
Δήμου, Αθανασία Λήδα

L'objectif de ce mémoire est de mettre en évidence le processus d’application d’un modèle d'apprentissage hybride, exploitant les fonctionnalités de Google Classroom dans la classe de FLE en Grèce en vue d’étudier les effets potentiels des scénarios pédagogiques reliés aux usages des outils du Web 2.0 lors des séquences orchestrées de séances / tâches / activités, dans le cadre d’une formation mixte avec distantiel complémentaire, conçu pour fonctionner en tant que complément sur le cours en présentiel contenant des processus de découverte, de discussion, de production, de partage et d’interaction. Ce projet de recherche s’inscrit dans le cadre d’ une étude de cas exploratoire auprès de cinquante collégiens et deux enseignantes de FLE où l’on procède à une analyse de contenu qualitative et quantitative pour recueillir des informations sur les tâches numériques scénarisées et les pratiques pédagogiques effectuées dans un cadre théorique qui suit les principes de l’approche actionnelle, des théories modernes de l’apprentissage et les descripteurs du PEC LE pour le niveau A1 - A2 gradué du KPG ainsi que sur les perceptions des élèves, avant et après leur participation aux travaux de la classe numérique. La valeur de la recherche est liée à des pratiques pédagogiques spécifiques en vue d’améliorer les compétences communicatives langagières des apprenants, de leur permettre de développer leur autonomie et des stratégies d’apprentissage métacognitives et d’avoir un rôle actif dans l’environnement flexible et attractif d’@lf@ classe. En outre, la création de cours recourant aux TIC, conçus selon des objectifs éducatifs conformes à ceux du PEC LE peut être discutée dans le contexte de la redéfinition du rôle et des pratiques des enseignants du FLE, afin de renforcer leur intervention didactique par le matériel pédagogique numérique, multimodal et interactif conçu et mis en œuvre, dans le cadre de ce projet de recherche.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάδειξη της διαδικασίας υλοποίησης ενός υβριδικού μοντέλου μάθησης που συνδυάζει σύγχρονες και ασύγχρονες δραστηριότητες στο πλαίσιο του τεχνολογικού περιβάλλοντος της ψηφιακής τάξης Google Classroom και στο μάθημα των γαλλικών, ως Ξένη Γλώσσα. Η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί μια διερευνητική μελέτη περίπτωσης με πενήντα μαθητές Β΄& Γ΄ Γυμνασίου και δύο εκπαιδευτικούς Γαλλικής Γλώσσας, σχετικά με την αποτελεσματική αξιοποίηση εφαρμογών και εργαλείων Web 2.0 που αποτέλεσαν τη βάση για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακών μαθημάτων με τη χρήση παιδαγωγικών σεναρίων. Ως μέθοδος προσέγγισης του ερευνητικού ζητήματος και ανάλυσης των δεδομένων υιοθετήθηκε η ποιοτική και ποσοτική ανάλυση περιεχομένου, παρουσιάζοντας ψηφιακές δραστηριότητες και παιδαγωγικές πρακτικές σύμφωνα με το θεωρητικό πλαίσιο που ακολουθεί τις αρχές της προσέγγισης με προσανατολισμό στη δράση, σύγχρονων θεωριών μάθησης και τους περιγραφητές του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες, επίπεδου Α1 – Α2 του ΚΠΓ καθώς και τις στάσεις και αντιλήψεις των μαθητών που συμμετείχαν στο συγκεκριμένο σχέδιο δράσης πριν και μετά την εφαρμογή του. Η αξία της έρευνας σχετίζεται με συγκεκριμένες διδακτικές πρακτικές ενίσχυσης των επικοινωνιακών γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών στον γραπτό λόγο και των ευκαιριών να αναπτύξουν την αυτονομία τους, μεταγνωστικές στρατηγικές μάθησης και ένα ενεργητικό ρόλο μέσα στο ευέλικτο και ελκυστικό περιβάλλον της ψηφιακής τάξης @lf@ classe. Επιπλέον, η δημιουργία ψηφιακών μαθημάτων που σχεδιάστηκαν με προκαθορισμένους εκπαιδευτικούς στόχους που εναρμονίζονται με εκείνους του ΕΠΣ ΞΓ και αξιοποιούν εργαλεία Web 2.0, μπορούν να συζητηθούν στο πλαίσιο επαναπροσδιορισμού των διδακτικών πρακτικών εκπαιδευτικών της Γαλλικής Γλώσσας, ενισχύοντας τη διδακτική τους παρέμβαση με την αξιοποίηση του πολυμεσικού, πολυτροπικού και διαδραστικού ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας.
Περιέχει πίνακες ποσοτικής ανάλυσης των εργαλείων της έρευνας και στιγμιότυπα οθόνης από την ψηφιακή τάξη.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

Dispositive hybride, Google Classroom, outils Web 2.0, tâches scénarisées, perspective actionnelle


Γαλλική γλώσσα

2018-10-21T09:34:27Z
2018-09-29


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

01
147
04

Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.