IMAGE OF THE SELF AND TEACHER - STUDENT RELATIONSHIPS IN TERMS OF ACTIVATING MOTIVATION AND SUPPORTING AUTONOMY IN THE CONTEXT OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
IMAGE OF THE SELF AND TEACHER - STUDENT RELATIONSHIPS IN TERMS OF ACTIVATING MOTIVATION AND SUPPORTING AUTONOMY IN THE CONTEXT OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING

Χατζηδιαλεκτός, Παναγιώτης

ΔΙΑΚΟΓΙΩΡΓΗ, ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ
ΠΕΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ , ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΑΝΔΡΕΟΥ, ΕΛΕΝΗ

The purpose of this empirical study was the investigation of the self-image in terms of the dimensions of self-perception and self-esteem, and the relations of students and teachers, in terms of the dimensions of students’ motivation and autonomy support, in the educational context of English as a foreign language learning, in private language institutions. The participants of the study were students of both genres, aged between 13 and 15 years old (N=93) who attend English language lessons in private language learning institutions, in an urban area of Northern Greece (Thessaloniki). The results of the study suggest weak correlations between the elements of self-image and teacher-student relations in terms of the students’ motivation and autonomy support, according to the students’ perceptions. Self-perception, self-esteem, motivation and autonomy were found to become stronger between the ages of 14 and 15, whereas no statistically significant differences were found in the way both genres corresponded to the items of the questionnaire used in the survey. Changes in the educational context of foreign language learning in private institutions could result in the establishment of a strong image of the self, deriving from the educational circumstances in the foreign language learning classroom, in terms of the educational methods and attitudes adopted by the teacher, always in line with the orientation towards the educational goal.
Σκοπός της εμπειρικής αυτής μελέτης ήταν η διερεύνηση της εικόνας του εαυτού, ως προς τις επιμέρους διαστάσεις της αυτοαντίληψης και της αυτοεκτίμησης, και των σχέσεων εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων ως προς τις διαστάσεις της ενεργοποίησης της παρώθησης και της υποστήριξης της αυτονομίας των εκπαιδευομένων, στο εκπαιδευτικό πλαίσιο της εκμάθησης Αγγλικής γλώσσας σε ιδιωτικούς φορείς εκμάθησης ξένων γλωσσών. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 13 έως 15 ετών (Ν=93) που παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα εκμάθησης Αγγλικής γλώσσας σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς σε αστική περιοχή της Βόρειας Ελλάδας (Θεσσαλονίκη). Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ασθενή συσχέτιση μεταξύ των στοιχείων της εικόνας του εαυτού και των σχέσεων εκπαιδευτικών-εκπαιδευομένων ως προς την παρώθηση και αυτονομία των εκπαιδευομένων, σύμφωνα με τις αντιλήψεις τους. Από την ηλικία των 14 ως τα 15 έτη οι δείκτες αυτοαντίληψης, αυτοεκτίμησης, ενεργοποίησης της παρώθησης και υποστήριξης της αυτονομίας των εκπαιδευομένων φάνηκαν να ενισχύονται, ενώ δεν εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στον τρόπο που τα δύο φύλα ανταποκρίθηκαν στις ερωτήσεις του εργαλείου. Αλλαγές στο εκπαιδευτικό πλαίσιο της ιδιωτικής εκπαίδευσης της εκμάθησης ξένων γλωσσών θα μπορούσαν να συντελέσουν στη δημιουργία μιας ισχυρής εικόνας του εαυτού ως απόρροια των εκπαιδευτικών συνθηκών στην αίθουσα διδασκαλίας της ξένης γλώσσας, ως προς τις εκπαιδευτικές μεθόδους και συμπεριφορές του εκπαιδευτικού, πάντοτε παράλληλα με τον προσανατολισμό στον εκπαιδευτικό στόχο.
Πίνακες, Σχήματα

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Εικόνα του εαυτού, αυτοαντίληψη, αυτοεκτίμηση, σχέσεις εκπαιδευτικών – εκπαιδευομένων, ενεργοποίηση παρώθησης, υποστήριξη αυτονομίας
self-image, self-perception, self-esteem, teacher – student relations, motivation, autonomy support


Ελληνική γλώσσα

2017-10-10T08:33:35Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

3
105
8




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.