Perceptions of secondary general education teachers about the disorders of students with Autism Spectrum Disorder

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Αντιλήψεις εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης για τις διαταραχές μαθητών με αυτισμό
Perceptions of secondary general education teachers about the disorders of students with Autism Spectrum Disorder

ΚΑΡΑΤΟΣΙΔΗΣ, ΚΥΡΙΑΚΟΣ

ΜΙΣΑΗΛΙΔΗ, ΠΛΟΥΣΙΑ
ΜΑΚΡΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Περιέχει πίνακες
Στόχος της παρούσας ερευνητικής μελέτης ήταν να διερευνήσει τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης σε σχέση με τη φύση, αίτια του αυτισμού και τις διαταραχές που οι μαθητές αυτοί παρουσιάζουν στους τομείς της ανάπτυξης: κοινωνικότητα, επικοινωνία, φαντασία και Θεωρία του Νου των παιδιών με αυτιστική διαταραχή. Προκειμένου να ερευνηθούν τα παραπάνω ζητήματα, διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης οι οποίοι και είχαν στις τάξεις τους μαθητές με αυτισμό (N=99). Τα ερωτηματολόγια εξέταζαν τις αντιλήψεις για τα αιτία και την φύση της αυτιστικής διαταραχής καθώς και τις αντιλήψεις για την Τριάδα Αυτιστικών Ελλειμμάτων και την ΘτΝ. Επιπλέον εξετάστηκαν η επίδραση του φύλου, της ηλικίας, των ετών προυπηρεσίας και της εξειδίκευσης στην ειδική αγωγή στις αντιλήψεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι, κατά την άποψη των εκπαιδευτικών, η διαταραχή οφείλεται σε εγκεφαλική βλάβη και κληρονομικούς παράγοντες, συχνότερα στα αγόρια, δεν συνοδεύεται από νοητική στέρηση και δεν θεραπεύεται. Τέλος, παρατηρήθηκε πως το φύλο, και η εξειδίκευση στην ειδική αγωγή επιδρούν στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με την φύση του αυτισμού ενώ η ηλικία, η προυπηρεσία και η εξειδίκευση στην ειδική αγωγή επιδρούν σε σχέση με την τριάδα των αυτιστικών ελλειμμάτων και την ΘτΝ.
The general aim of this study is to examine the perceptions of secondary general education teachers about the nature, cause of autism, the disorders they present in the areas of development: social interaction, communication, imagination and Theory Of Mind of children with autistic disorder. In order to investigate the above issues, questionnaires were distributed to secondary general education teachers who have pupils with autistic disorder (N= 99) in their classes. The questionnaires looked at the perceptions of the causes and nature of the autistic disorder as well as the perceptions of the difficulty in social interaction, social communication and social imagination. and the disorder in Theory of Mind difficulties. In addition was examined the influence of gender, age, years of service and specialization in the special education on the perceptions of the participating teachers. Statistical analysis of the data showed that the disorder is due to brain damage and hereditary factors, more often in boys, is not accompanied by mental deprivation and is not cured. Finally, it was observed that gender and specialty in special education influence the perceptions of secondary school teachers in relation to the nature of autism, while age, supply and specialization in the special treatment affect in relation to the triple of autistic deficits and the ToM.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Θεωρία του Νου, Theory of Mind
Τριάδα αυτιστικών ελλειμμάτων, Triad of Impairments
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης,Secondary General Education Teachers' perceptions
Αυτιστική Διαταραχή, Autistic Disorder


Ελληνική γλώσσα

2017-10-10T08:40:09Z
2017-09-24


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
93
20




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.