ΠΕΡΙΕΧΕΙ: ΠΙΝΑΚΕΣ,ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ,ΕΙΚΟΝΕΣ
Σκοπός της μελ
έτης είναι η διερεύνηση του βαθμού εφαρμογής της
μετασχηματίζουσας μάθησης στα προγράμματα εκπαίδευσης Εκπαιδευτών/τριών
Ενηλίκων
και η επίδραση των εμπειριών τους στις ειδικότερες μετασχηματιστικές
πρακτικές που εφαρμόζουν οι
συμμετέχοντες ως εκπαιδευτές στις ομάδες τους.
Τα
αποτελέσματα έδειξαν ότι το
μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτών ενηλίκων θεωρούν
ότι υπήρξε σχετική ισορροπία μεταξύ θεωρητικής γνώσης και βιωματικής εμπειρίας
κατά τη δική τους εκπαίδευση
καθώς και ότι έγινε
πολύ κατανοητ
ό το νόημα και η
διεργασία της μετασχηματίζουσας
μ
άθησης
, αφού σε
μεγάλο βαθμό
βίωσαν
προσωπικά αρκετές μετασχηματικές διεργασί
ες
και
υπήρξαν αρκετές ευκαιρίες για
αναστοχασμό της ήδη υπάρχουσας εμπειρίας
. Ως προς το
ν ρόλο του εκπαιδευτή
διαπι
στώνεται
ότι
διέθετε πολύ καλές δεξιότητες επικοινωνίας ώστε να διαχειρισθεί
τυχόν συγκρούσεις ή αλλαγές στα πλαίσια της ομάδας.
Επίσης,
φάνηκε
ότι τα
παραδείγματα και οι Μελέτες Περίπτωσης
, ως εκπαιδευτικές τεχνικές,
υπήρξαν
εκείνες που
συνέβαλαν
περισσότερο
στην προώθηση του μετασχηματισμού απόψεων.
Διερευνήθηκε αν, και σε ποιον βαθμό, τηρήθηκαν οι αρχές της Μετασχηματίζουσας
Μάθησης κατά την εφαρμογή της στο πλαίσιο βιωματικών δραστηριοτήτων.
Συνολικά, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ικανοποίησε αποτε
λεσματικά τις ανάγκες
για
επιμόρφωση των εκπαιδευτών ενηλίκων με αποτέλεσμα να νιώθουν αρκετά επαρκείς
ως προς
την προαγωγή της μετασχηματίζουσας μάθησης στις δικές τους ομάδες
εκπαιδευομένων.
Ωστόσο, επιμορφωτικά αιτήματα υπάρχουν για περισσότερη
εξάσκηση
σε πρακτικό επίπεδο, μεγαλύτερη ά
νεση στην αξιοποίηση των τεχνικών
και
προσφορά
περισσότερων κινήτρων για δημιουργική συμμετοχή.
The
aim
of
the
current
study
is
the
investigation
of
application
of
transformational
learning
in
the
training
programmes
of
adult
educators.
Moreover
,
this
study
seeks
to
investigate
whether
the
adult
educators
take
advantage
of
their
own
training
experience
and
use
transformational
learning
practices
in their own education teams.
Results
have
shown
that
adult
educators
who
took
part
in
this
study
believe
there
was
a
balance
between
theoretical
knowledge
and
experiental
learning
during
their
training
.
They
also
believe
that
the
content
and
procedure
of
transformational
learning
has
become
comprehensible
and
there
have
been
many
opportunities
for
reflection
on
their
previous
experience
during
their
own
training
.
In
relation
to
the
role
of
their
adult
educator
,
participants
believe
that
s
/
he
was
qualified
with
effective
communication skills and generally ab
le to manage conflicts or changes within the
group of adult trainees. Furthermore
,
participants
express
the
view
that
examples
and
case
studies
were
the
more
appropriate educational techniques
for the promotion of
transformational thinking during their own
training practice. On
the
whole
,
the
adult
education
trainers
’
programme
was
thought
to
have
satisfactory
fulfilled
participants
’
needs
and
the
result of this is their current feelings of self
-
efficiency in respect to the
promotion of transformational lea
rning with their own education teams. However
,
there
is
still
some
demand
for
further
training
of
adult
educators
that
would
include
extra
practical
skills
,
more
comfortable application of techniques and the provision of
motives for creative participation.