&· μ ετα το λύκειο SI 25,3% οικονομική ανεξαρτησία mm li πνευματική ικανοποίηση ne 9,5% θα μπουν στην αγορά ;gf> εργασίας δημιουργική __ _ - ο . απασχόληση 72,3% »?.8% θα συνεχίσουν σελουν τις σπουδές να ξεκουραστούν Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ «Διαβάζω επειδή είμαι υποχρεωμένος» λέτη έγινε υπό την επίβλεψη των Γ. Χονδρογιάννη, A. Σαΐτη και Ε. Σαρδιανού στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο). Ειδικότερα, το 73,5% των μαθητών απάντησε ότι διαβάζει από υποχρέωση. Μόλΐ5 ο έναε otous p)σχολείου στο οποίο φοιτούν. Αντίστροφη είναι n κατάσταση στους μαθητέβ των δημοσίων, 57,3% των οποίων δεν δήλωσαν ικανοποιημένοι από το σχολείο tous. ποβάλει στο σχολεί του το ορστό μηογρφ μς, ς φται από τη μελέτη της κ. Κατσαούνη, οι μαθητές δεν ννωρίζουν πολλά για τις επαγγελματικές προοπτικές που τους ανοίγονται. Ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός δεν φαίνεται να εκπληρώνει τον σκοπό του. To 67,9% των μαθητών θεωρεί ότι ο ΙΕΠ δεν βοηθάει στην επιλογή ΑΕΙ. «Διαβάζω επειδή είμαι υποχρεωμένος» Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΑΚΑΣΑ. Types: ΑΡΘΡΑ. Subjects: ΠΑΙΔΕΙΑ" />

«Διαβάζω επειδή είμαι υποχρεωμένος»

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2011 (EL)

«Διαβάζω επειδή είμαι υποχρεωμένος»

ΛΑΚΑΣΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΑΚΑΣΑ «Ακόμη και στα μαθήματα που μου αρέσουν περισσότερο, oncos είναι n Λογοτεχνία και n Ιστορία, έχω δει ότι ο apxiKOS μου ενθουσιασμ03 μειώνεται κατά τη διάρκεια τα σχολικήε xpovias και τα διαβάζω επειδή είμαι υποχρεωμένοε. Για να μη μιλήσω για εκείνα που δεν νιώθω ότι έχω κλίση, oncos τα Μαθηματικά και n Φυσική...». Ο 15xpovos ΓιώρYos, που πηγαίνει σε Γυμνάσιο τα Αθήναβ, δεν είναι n εξαίρεση, είναι ο Kavovas. Αγγαρεία θεωρούν οι τρεΐ5 στοα τέσσερα Ελληνε3 μαΘητέ5 το διάβασμα. Καμία ευχαρίστηση δεν έχουν από αυτό, καμία βελτίωση... Εύλογο είναι, λοιπόν, να βλέπουν τη σχολική διαδικασία και tis σπουδέ5 σαν αναγκαίο κακό για την απόκτηση επαγγελματικών προσόντων. Και τι θέλουν να tous εξασφαλίζει, πρωτίστου, n δουλειά tous; Υψηλό εισόδημα και οικονομική ανεξαρτησία, απαντούν οι ίδιοι. Tis μεγαλύτερεε πιθανότητεβ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και άρα εκπλήρωση του εκπαιδευτικού «σχεδιασμού» έχουν οι απόφοιτοι των ιδιωτικών σχολείων σε σχέση με εκείνοα των δημοσίων. Συμπεράσματα Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από διπλωματική μελέτη που πραγματοποίησε σε 400 μαθητέβ δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων n εκπαιδευτικός και k0toxos μεταπτυχιακού στη βιώσιμη ανάπτυξη κ. Μαρίνα Κατσαούνη (n μελέτη έγινε υπό την επίβλεψη των Γ. Χονδρογιάννη, A. Σαΐτη και Ε. πέντε (το 19,78%) το κάνει διότι θεωρεί ότι έτσι θα ολοκληρωθεί πνευματικά. Πολύ λιγότεροι (το 6,7%) μελετούν τα μαθήματά tous από ευχαρίστηση. Σύμφωνα με tous i6ious, n καλή απόδοση στα μαθήματα επιτυγχάνεται από τον συνδυασμό καλού προγραμματισμού (70,8%), επιμονή5 (65,3%), ocootos οργάνωσα υποχρεώσεων (64%). Ακολουθούν n με- Σύμφωνα με μελέτη, μόλις ο ένας στους πέντε μαθητές το κάνει διότι θεωρεί ότι θα ολοκληρωθεί πνευματικά. γάλη αυτοπεποίθηση (47%), οι αξίε5 από το οικογενειακό περιβάλλον (43,5%), ο Tponos διδασκαλία5 στο σχολείο, oncos π. x. n χρήση οπτικοακουστικών μέσων (40,1%). Μικρότερη επίπτωση προκύπτει να έχουν το οικογενειακό εισόδημα και τα καλοκαιρινά μαθήματα. Βέβαια, οι περισσότεροι (72,3%) δήλωσαν ότι μετά το λύκειο θα συνεχίσουν τη μόρφωσή tous, ενώ το 9,5% δήλωσε ότι επιθυμεί άμεσα με την αποφοίτηση από το λύκειο να μπει στην αγορά εργασία5. Από την άλλη, το 16,8% δήλωσε ότι όταν τελειώσει το λύκειο επιθυμεί να... ξεκουραστεί. To κύριο κίνητρο για να συνεχίσει tvas μαθητή5 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι το γεγον05 ότι έτσι θα έχει μεγαλΰτερεε πιθανότη- xes να βρει καλύτερη δουλειά, αφού το 69,3% συμφωνεί απόλυτα με την άποψη αυτή. Ο εμπλουτισμ05 των γνώσεων μέσω των σπουδών σε ΑΕΙ αποτελεί, επίσα, παρακίνηση για το 57% των μαθητών. To διάβασμα Kupicos για ωφελιμιστικοΰε σκοπούς δικαιολογεί και τη στόχευση που έχουν σι μαθητέ5 μέσω των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι περισσότεροι (26,5%) αναζητούν ένα υψηλό εισόδημα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν. Αμέσωε επόμενος otoxos -με ποσοστό 25,3%- είναι n οικονομική ανεξαρτησία. Αντίθετα, το 16,8% των μαθητών δήλωσε ότι αναζητεί από τη δουλειά πνευματική ικανοποίηση, το 11% δημιουργική απασχόληση και το 7,5% τη δυνατότητα για κοινωνική προσφορά. Ακολουθούν n ασφάλεια (6,5%), n κοινωνική καταξίωση (3,8%), n ανάγκη για συμμετοχή σε ομάδα (1,3%) και λιγότερο n καταξίωση στο οικογενειακό περιβάλλον (0,8%). To περιβάλλον To περιβάλλον του μαθητή -οικογένεια, φίλοι, σχολείο- παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην πρόοδο του. Πλεονέκτημα για να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν οι μαθητέ3 που φοιτούν σε ιδιωτικό σχολείο, συγκεκριμένα έχουν 93,4% πιθανότητες να συνεχίσουν σε Α°ΕΙ, ενώ οι μαθητέε των δημοσίων σχολείων 81,6% πιΘανότητε3. Μόνο οι μαθητέ5 των ιδιωτικών (συγκεκριμένα το 70,8%) είναι ικανοποιημένοι από tis παροχέ5 (n. x. καθηγητέ3, περιβάλλον, Tponos διδασκαλία5 κ. λπ.) του σχολείου στο οποίο φοιτούν. ΑντίΤην επόμενη εβδομάδα οι βαθμολογίες Σιο τέλος της επόμενης εβδομάδας θα ανακοινωθούν οι βαθμοί των περίπου 115.000 φετινών υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, που διεκδικούν μία από τις 77.440 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κατόπιν, και έως το τέλος του Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο με τις σχολές όπου επιθυμούν να εισαχθούν. Πρόκειται για μία διαδικασία δύσκολη, διότι ο υποψήφιος καλείται να αποτυπώσει στο μηχανογραφικό τα όνειρά του σε συνδυασμό με την προσφορότερη λύση σπουδών κοντά στην οικογενειακή κατοικία, ώστε να αποφευχθούν τα έξοδα της φοιτητικής «μετανάστευσης». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το υπ. Παιδείας κάνει τις τελευταίες δοκιμές για το σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής του μηχανογραφικού, που θα ισχύσει από φέτος. Κάθε υποψήφιος με προσωπικό κωδικό (τον Αριθμό Εξετάσεων που έχει ήδη) θα έχει πρόσβαση στη φόρμα του μηχανογραφικού δελτίου στην ιστοσελίδα ήττρ: //exams, minedu. gov. gr. Εκεί, στο προσωπικό ηλεκτρονικό του δελτίο ο υποψήφιος θα μπορεί να κάνει όσους συνδυασμούς σχολών επιθυμεί. Τελικά, ο υποψήφιος θα επιλέξει ένα μηχανογραφικό από όσους συνδυασμούς σχολών έχει κάνει και θα υποβάλει στο σχολείο του το οριστικό μηχανογραφικό. Ομως, όπως φαίνεται από τη μελέτη της κ. Κατσαούνη, οι μαθητές δεν ννωρίζουν πολλά για «σμό - t. *· % Si 4 "S» & <* ΐ i v i -** ΘΕΛΟΥΝ 26,5% ΘΕΛΟΥΝ TO ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥΣ απθ υποχρέωση 73,5% ν. r% v -i ** ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ - 1 β * p . I . ~ ΕΝΑ ·»·«« t «f ·· ··· ΕΙΣΟΔΗΜΑ ··· ΥΨΗΛΟ ιοση ορεί με... OUIOIII επιμονή οργπνωοη υποχρεωσι ων απθ ευχαρισ 6.7 για να ολοκληρωθούν πνευματικά 19,78- γιατί i διαβάζουν . •"Sf Cis t» Θέλουν n δουλειά να τους προσφέρει πιθανότητες να συνεχίσουν! μαθητές ιδιωτικού σε ΑΕΙί μαθητεσ δημοσιου 93; ; .? -' fc ff iri' -* >&· μ ετα το λύκειο SI 25,3% οικονομική ανεξαρτησία mm li πνευματική ικανοποίηση ne 9,5% θα μπουν στην αγορά ;gf> εργασίας δημιουργική __ _ - ο . απασχόληση 72,3% »?.8% θα συνεχίσουν σελουν τις σπουδές να ξεκουραστούν Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ «Διαβάζω επειδή είμαι υποχρεωμένος» λέτη έγινε υπό την επίβλεψη των Γ. Χονδρογιάννη, A. Σαΐτη και Ε. Σαρδιανού στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο). Ειδικότερα, το 73,5% των μαθητών απάντησε ότι διαβάζει από υποχρέωση. Μόλΐ5 ο έναε otous p)σχολείου στο οποίο φοιτούν. Αντίστροφη είναι n κατάσταση στους μαθητέβ των δημοσίων, 57,3% των οποίων δεν δήλωσαν ικανοποιημένοι από το σχολείο tous. ποβάλει στο σχολεί του το ορστό μηογρφ μς, ς φται από τη μελέτη της κ. Κατσαούνη, οι μαθητές δεν ννωρίζουν πολλά για τις επαγγελματικές προοπτικές που τους ανοίγονται. Ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός δεν φαίνεται να εκπληρώνει τον σκοπό του. To 67,9% των μαθητών θεωρεί ότι ο ΙΕΠ δεν βοηθάει στην επιλογή ΑΕΙ. «Διαβάζω επειδή είμαι υποχρεωμένος» Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΑΚΑΣΑ

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-06-11T07:30:16Z
2011-06-11


Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.